Prezentując w 2011 roku koncept Takeri, Mazda zapowiedziała jednego z najpiękniejszych sedanów klasy średniej. I choć przeobrażając się z prototypu w auto seryjne (czyli "szóstkę") model ten stracił parę awangardowych detali, pozostał motoryzacyjnym dziełem sztuki kuszącym zwartą sylwetką, finezyjnymi przetłoczeniami i ciekawymi szczegółami. Poza atrakcyjnym wyglądem, nadwozie japońskiej limuzyny zaserwowało nam także niemałe gabaryty zewnętrzne (4865 mm długości, 1840 mm szerokości i 1450 mm wysokości), które zaowocowały obszerną kabiną pasażerską, wyraźnie większą niż w poprzedniku. Nowości nie zabrakło też w technice - inżynierowie przygotowali całą serię nowinek technologicznych wspólnie określonych terminem "SKYACTIV". W serii tej znalazły się dwa zupełnie nowe silniki benzynowe (2.0/150 KM/210 Nm i 2.5/192 KM/256 Nm) czy system i-ELOOP odzyskujący energię z hamowania.