Szykując drugie wcielenie Sorento, Kia postanowiła zrezygnować z off-roadowej budowy poprzednika na rzecz konstrukcji lepiej sprawdzającej się na utwardzonych szlakach. Krok ten pozwolił koreańskiej marce uatrakcyjnić produkt na tle klasowej konkurencji. Kolejnej "kuracji uatrakcyjniającej" Sorento doczekało się w 2012 roku, kiedy to przeprowadzono face-lifting auta. Pod względem stylistycznym SUV Kii zmienił się niewiele - przeprojektowane zderzaki czy nowe felgi przyniosły nadwoziu jedynie delikatne odświeżenie. Sporo zmieniono za to w wyposażeniu - wzbogacono poszczególne pakiety, a na liście opcji pojawił się m.in. nowy system multimedialny UVO. Zrestylizowane Sorento weszło na amerykański rynek w trzech odmianach silnikowych - 2.4 MPI/177 KM/229 Nm, 2.4 GDI/194 KM/245 Nm oraz 3.5 V6/280 KM/336 Nm. Wszystkie wersje połączono z 6-biegowym "automatem", a za dopłatą zaoferowano napęd wszystkich kół.