Kiedyś, kiedy na Starym Kontynencie dopiero zaczęły pojawiać się koreańskie samochody, Azjaci musieli wiele nauczyć się od europejskich producentów aut. Teraz jest już zupełnie inaczej - koreańskie konstrukcje dogoniły, a w wielu przypadkach nawet wyprzedziły swoich europejskich rywali. Doskonałym na to przykładem jest i30 kombi drugiej generacji - konkurencja może pozazdrościć mu bardzo udanej stylizacji (opracowanej wg języka designerskiego "fluidic sculpture"), przestronnego wnętrza z ogromnym bagażnikiem (o pojemności 528-1642 litrów), więcej niż zadowalającej jakości wykończenia, nowoczesnego wyposażenia czy dopracowanych jednostek napędowych. Wśród tych ostatnich znalazło się sześć opcji - benzynowe 1.4 MPI/100 KM, 1.6 MPI/120 KM i 1.6 GDI/135 KM oraz wysokoprężne 1.4/90 KM, 1.6/110 KM i 1.6/128 KM.