Jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków samochodów miejskich - Ford Fiesta - doczekał się w 2012 roku kuracji odświeżającej. W jej ramach, nadwozie wysłano do kosmetyczki, wnętrze do speców od ergonomii, a mechanikę do wielbicieli downsizingu. Efektem jest karoseria z grillem a la Aston Martin, kabina pasażerska z przyciskami do podnoszenia szyb przeniesionymi na boczek drzwi, a także gama silnikowa wzbogacona o 1-litrowy, benzynowy motor EcoBoost, z którego udało się wygenerować aż 100 lub 125 KM. Oprócz tego, Ford Fiesta VII. generacji zyskał system automatycznego hamowania aktywujący się, gdy zbytnio zbliżymy się do poprzedzającego pojazdu, system automatycznego wzywania służb ratunkowych w razie wypadku czy wreszcie system automatycznego wyciszania zestawu audio włączający się, gdy np. przekroczymy ustaloną wcześniej prędkość maksymalną.