Elegancka i potężna, choć dla niektórych zbyt ociężała seria 7 o kodzie F01 doczekała się pod koniec pierwszej połowy 2012 roku face-liftingu. W jego ramach zmieniono całkiem sporo - bawarscy spece nie tylko odświeżyli karoserię, ale także zmodernizowali wnętrze i wzbogacili ofertę silników. Nadwozie otrzymało nowe diodowe reflektory, poprawiony grill, odświeżone lampy tylne, jak i subtelnie przeprojektowane zderzaki. Pod nadwoziem zmodyfikowano z kolei fotele i dorzucono co nieco nowinek ze świata multimediów. Jeśli chodzi o ofertę silników, przede wszystkim w gamie pojawił się 3-litrowy, potrójnie turbodoładowany diesel rozwijający 381 KM i 740 Nm, a tym samym opisywany jako najmocniejszy 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny na świecie. Według producenta, dzięki niemu sprint do 100 km/h w niecałe 5 sekund idzie w parze ze spalaniem na poziomie jedynie 6,4 l/100 km.