Luksusowe limuzyny, które świadczą nie tylko o bogactwie, ale i szanowaniu środowiska naturalnego przez właściciela, rosną w siłę. W odpowiedzi na coraz silniejszą konkurencję w tym segmencie rynku, w połowie 2012 roku BMW zaaplikowało swojemu flagowemu sedanowi z napędem hybrydowym - serii 7 ActiveHybrid - szereg nowinek technicznych. Przede wszystkim, w układzie napędowym miejsce silnika spalinowego zajął super-nowoczesny i super-wydajny 6-cylindrowy motor 3.0 TwinPower Turbo o mocy 320 KM. Sprzężono go z 55-konnym silnikiem elektrycznym i 8-biegowym "automatem", a cały układ zapewnił 354 KM mocy i okrągłe 500 Nm momentu obrotowego. Mimo, że taki zestaw zagwarantował BMW serii 7 ActiveHybrid po liftingu kapitalne osiągi (5,7 sekundy od 0 do 100 km/h), inżynierom udało się utrzymać spalanie na bardzo, bardzo rozsądnym poziomie (6,8 l/100 km). Emisja CO2 wyniosła również niewygórowane 158 g/km.