Za sprawą fantastycznie brzmiącego, a przede wszystkim oszałamiająco mocarnego (bo rozwijającego 525 KM i 530 Nm) silnika 5.2 FSI, Audi R8 V10 jest jednym z najbardziej kuszących supersamochodów. Właśnie dlatego przeprowadzając lifting "R-ósemki" jej konstruktorzy uznali, że wprowadzanie zmian silnikowych jest zupełnie niepotrzebne. Zamiast nich, pokusili się o wprowadzenie nowej, 7-biegowej, 2-sprzęgłowej skrzyni S tronic, dzięki której udało się nie tylko poprawić osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h wyniosło 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna 314 km/h), ale jednocześnie obniżyć spalanie (do poziomu 13,1 l/100 km). Przy okazji, styliści zafundowali Audi R8 V10 po face-liftingu odmłodzone nadwozie, które rozpoznamy po innych niż wcześniej reflektorach, lampach tylnych i wszechobecnych wlotach powietrza.