Sześć lat po oficjalnej premierze na salonie Paris Motor Show 2006, supersportowe Audi R8 doczekało się modernizacji. W jej ramach, subtelnie upiększono i tak szalenie atrakcyjne nadwozie oraz delikatnie poprawiono i tak perfekcyjną technikę. Dokładnie rzecz biorąc, z zewnątrz zastosowano przeprojektowane zderzaki, odnowiony grill, nowe światła przednie i tylne (korzystające z dobroci technologii LED) oraz zmienione, okrągłe końcówki wydechu. Pod "skórę" trafiła z kolei zupełnie nowa, 7-biegowa przekładnia S tronic, która zajęła miejsce 6-stopniowego R-tronicka. Nowa skrzynia, w połączeniu z 4,2-litrowym silnikiem generującym 430 KM i 430 Nm, zapewniła modelowi Audi R8 po face-liftingu sprint do "setki" w czasie 4,3 sekundy oraz prędkość maksymalną sięgającą okrągłych 300 km/h. O odpowiednie przekazywanie momentu napędowego na koła zadbały opony powiększone do 235/40 R18 z przodu i 285/35 R18 z tyłu.