Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~Patryk Nowicki
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Zdecydowanie niedoceniony samochód, między innymi przez nadmierną fascynacje niemieckimi samochodami w Polsce, a także niestety nieumiejętną eksploatację przez właścicieli, którzy często kupują je tylko z powody niskiej ceny po to żeby je "zajechać" i sprzedać/zezłomować. Do tego dochodzi też masa mitów o jego beznadziejności w których nie ma grosza prawdy. Polecam każdemu chociaż raz w życiu spróbować przejechać się Polonezem w przyzwoitym stanie, jest to ciekawe doświadczenie. Myślę też że ci, którzy mieli o nim negatywne zdanie, je zmienią. Polonez nadaję się zarówno na dalekie wyjazdy, jak i krótkie codzienne przeprawy, a także do jazdy po drogach gruntowych. Można nim jechać z rodziną, samemu albo przewożąc ładunkek. Jednym słowem jest samochodem uniwersalnym.
4,2
~Adam
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Szkoda że nie ma następcy albo kontynuacji . Zanim nabyłem auto oczytałem i osłuchałem się masę bzdetów .Że jest: wolny , nie skręca , nie przyspiesza nie hamuje, pływa na zakrętach , nurkuje przy hamowaniu. Otóż : auto jest sztywne , nie buja nie nurkuje hamuje przyspiesza całkiem nieźle( długa 1 i 2 ) dlatego tak się wydaje że mocy nie ma, takie ma przełożenie po prostu takie ,,traktorowate?? .Potem normalnie idzie 3 ,4 , 5 . Ogólnie twarde auto jeździ mi się nim świetnie. Ogólnie znienawidzony silnik polonezowski jest dla mnie czymś naprawdę fajnym . Charakterystyczny łoskot OHV po prostu uwielbiam . Wiele złego mają do powiedzenia osoby co w nim nawet nie siedziały ( nawet rodzina narzekała że to jest g ***o) a potem zdziwienie ooo to jedzie ! Eee! Jeśli ktoś mówi ze auto jest badziewne to po prostu nie dba . Tak na upartego poszukam wad auta . Pasy lubią się zwężać na prowadnicach i się zacinają co trochę wk? Trochę auto ma niski dach ( jest w nim przez to przytulnie) ale przy wzroście 180 cm zdarza mi się łbem potrzeć o sufit , może to kwestia fotela . Lubią zapiekać się klocki hamulcowe dlatego auto nie może stać długo . Ale żadne auto nie lubi stać i w końcu każde klocki się zapieką ?..
3,8
~Valdek
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Poza drobnymi usterkami: zerwana linka do szyby, pękniety kierunkowskaz przy próbie wymiany żarówki, nagminne zapiekanie się linki od hamulca ręcnego (wymiana po każdej zimie - cena 12 zł, jeśli ktoś matrochę pojecia technicznego czas wymiany 15-20 minut), nie miałem większych awarii. Regularna wymiana płynów klocków itp. ale to w każdym aucie. Części śmiesznie tanie. Za 100 zł nakupisz tyle, że nie zmieścisz w bagażniku. Największa wada to rdza. No i auto juz nie nowoczesne. Silnik mało zrywny, ale bez problemów z rozruchem. Mogłoby być dobrze, ale za tą rdzę - przeciętnie
Åšrednie spalanie dla FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW 1991-1997
10,0
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Polonez II Caro 1991 pali średnio 10,5 l/100 km LPG tereny podmiejskie (lato i zima!). Silnik docieplony, ustawiony i sprawdzony, przebieg ok. 175 tyś. km, gaz mam skręcony na minimum, jeżdżę bardzo ekonomicznie zgodnie z wszystkimi zasadami ecodrivingu (szukaj w google) + własne zasady. Płyny byle jakie i zużyty olej, LPG jak najtańsze niefirmowe stacje. Auto uratowałem od złomu. Części bardzo tanie ale i tak wóz wg. mnie mało ekonomiczny w stosunku do tego tego co oferuje. Pójdzie na sprzedaż kiedyś lub na złom
7,8
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Nie ukrywajmy,Polonez bez gazu to tylko dla szejka.Do codziennej eksploatacji,dla osoby,która nie ma stałego źródła dochodów to tragedia.Spalanie w cyklu miejskim to ok. 8.5 litra,przy zachowawczej jeździe,nie mniej przy ostrym bucie 9-10,a nawet i więcej,przy bardzo delikatnej jeździe nawet 7 potrafi spalić,ale nie ma wtedy przyjemności z jazdy.Trasa,zależy jaka,góry + 5 osób na pokładzie + dość ostra jazda ok. 8-9 litrów,trasa typu autostrada + stała prędkość ok. 6.5-7.5,mi wyszło 7 z małym haczkiem ale mniej jak 110-120 nie było,źle wyregulowany,po mieście potrafi łyknąć nawet 20 litrów.Koszty napraw,raczej małe,szczególnie jak się ma znajomego mechanika,a przy tej częstotliwości usterek to koszty praktycznie żadne.
9,2
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
samochód serwisuje mój młodszy brat<15 lat> w trasie warszawa kielce do radomia dwa pasy wychodzi 10l w zimę na śniegu pojechaliśmy poszaleć z młodym non stop jazda bokiem na letnich gumach wyszedł 20l ale na ogół przy mojej ciężkiej nodze więcej niz 12l nie wyszedł, nowy parownik brc;) jak już wcześniej napisałem przy naprawach tego samochodu poradzi sobie zdolny młody chłopak części utrzymanie tanie i bardzo wiele miejsca w środku. mógłby mieć leprze przyspieszenie i być sztywniejszy ale i tak w zimę i na mokrej nawierzchni to do zabaw wystarczy. Cudny samochód

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
FSO Polonez Caro