Szukaj

Informacje o FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002

Lata produkcji: 1998 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 76 KM (56 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 121 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Dodatkowe informacje OHV (Over Head Valve) wałek rozrządu umieszczony w bloku silnika
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Tomba
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Ludzie, szanujcie ten samochód. To znakomita alternatywa dla sprowadzonych z Zachodu gratów z lat 90tych. Trzeba tylko pamiętać, że to jest Polonez a rozsądną eksploatację odwzajemni naprawdę BEZAWARYJNĄ jazdą. Poldki od 1997 r. w wersji \"plus\" to już całkiem przyjemne auta a negatywne opinie tworzone są z reguły w oparciu o wcześniejsze modele Borewicza i Caro. Przy czym sam użytkowałem Caro 1996 przez 250 tys. km i nigdy nie zawiódł mnie w trasie poważną usterką to jednak komfort jazdy, owszem, pozostawiał wiele do życzenia. Teraz użytkuję Polneza Caro Plus z przebiegiem 70 tys. km i nie zamieniłbym go na żadne inne auto. ZERO śladów korozji. Acha, żadnych przeróbek na gaz. OC + pełen bak jest wszystkim co potrzebne aby zawsze dojechać tam gdzie chcę. Warto zauważyć, ze nikt spośród osób wyrażających niepochlebne opinie o Polonezie nie pisze o tym, w jaki sposób dbał o samochód - regularna wymiana płynów, przeglądy pogwarancyjne, konserwacja. A prawda jest taka, że nie pisze bo nie ma o czym.
4,2
~hans@gower.pl
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Gdyby wiekszosc projektów z FSO ujrzało światło dzienne polonezy i nie tylko, były by autami ktore smialo mogly by konkurowac z wielkimi koncernami zachodnimi. Nie ma co narzekać na te samochody, ludzie juz w większości patrzą na polonezy z pogardą, jednak pozostaje grupa ludzi, dla których Polonez to też jest auto, które nie jest gorsze od Golfów, Astr czy BMW może nie dorównuje w.w pojazdom mocą czy innymi rozwiązaniami technologicznym ale JEDZIE i jest całkiem WYGODNYM autem! Śmieszą mnie wypowiedzi niektórych typu \"Poloneza nie warto robić, lepiej go zezłomować, polonez nie powienien istnieć, polonez to polonez tamto\" Jak dla mnie to zasada jest jedna ! JAK DBASZ TAK MASZ.
4,8
~pistacjowy Joe
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
POLDEK MÓJ TO JEST TO, KOCHAM GO :) Nie ma nic większego i lepszego na rynku za te pieniądze. Niezawodność porażająca, przez 12 lat całkowicie bezawaryjny, wymieniam tylko eksploatacyjne rzeczy (żarówki, opony, oleje, tłumik). Kilka nowinek założonych przez Koreańczyków, w tym wspomaganie kierownicy i ocynkowane blachy, sprawiło, że jest to najbardziej niedoceniany samochód w Polsce. Wynika to tylko z niewiedzy i braku doświadczenia społeczeństwa. Ludzie, szanujcie ten samochód, który toporną sylwetkę i większe spalanie wynagrodzi wszystkim innym.
Średnie spalanie dla FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002
9,2
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Polonez (przynajmniej mój) wcale nie pali tak dużo jak jest powszechnie uważane. Trzeba jeździć przewidująco, nie ciągle hamować i się rozpędzać na nowo oraz stosować się do zielonego pola na obrotomierzu, aby silnik nie był bardzo obciążony. Eco-driving, czyli jazda na 1000 obrotach to jest bzdura, od tego wcale samochód nie spali mniej, ale za to będzie wymagany szybciej remont silnika.
12,3
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
MIALEM POL ROKU POLONEZA 99R Z GAZEM I POWIEDZIALEM NIGDY WIECEJ POLDEK BENZYNY SPALI 10 11 LITROW A GAZ JAK TO GAZ 2 3 LITRY WIECEJ ALE TO NIE JEST JAZDA RANO W ZIMIE CZEBA SIE MODLIC ZEBY LASKAWIE PRZERZUCIL NA GAZ SILNIK NA GAZIE JEST SLABY OGROMNIE MULASTY I NIE RAZ MI WSTYD BYLO JAK MNIE TYSIACZKAMI ROBILI JAK CHCIELI A POLDEK MIAL 110000 PRZEBIEGU SREDNIO NA BUTLI 32 LITRY ROBILEM 240KM JAK JEZDZIC POLONEZEM TO TYLKO NA BENZYNIE OGOLNIE RESZTA OK CZESCI TANIE
10,3
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
OHV 1.6 GLi: najmniej spalil mi 5,94L; najwięcej ok 16L (zima i zimowe szaleństwa na letnich oponach) średnio na trasie spalal mi 7,2L w mieście od 8 do 10. ROVER 1.4 GTi: dokladnie nie moge sie jeszcze wypowiedziec co do spalania ale na razie pali sporo. najmniej w mieście 9L a najwięcej 15L (nie jeżdżę nim spokojnie)

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez Caro Plus