Szukaj

Informacje o FSO Polonez

Lata produkcji: 1978 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny FSO Polonez

Liczba ocen: 1 890
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Poloneziarz
FSO Polonez
Caro 1.6 76KM 56kW
Polones to na prawde świetny samochud. Kupiłem dla jego od znajommgo . DObrze cies się jeździ dla jego. Ciesze sie ż e, go kupiłęm. wow serio jakby jadons dla ich to jakbys jechal dla jego,,,, a tak serio to jest spoko mam go od pół roku i przejechałem ze 250km. Ale to dlatego, że napraw podejmuje się sam. Ogólnie jak ktoś jest cierpliwy i ma chęci to może być fajny samochód dla pobawienia się, ale trzeba mieć też drugi do normalnej jazdy albo rower. No tylko teraz już są drogie wiec jak chcesz go kupić za 5 tysiecy nawet w dobrym stanie no to współczuje tobie i całej twojej rodzinie. Pozdrawiam Poloneziarz.
4,9
~Patryk Nowicki
FSO Polonez
Caro 1.5 75KM 55kW
Zdecydowanie niedoceniony samochód, między innymi przez nadmierną fascynacje niemieckimi samochodami w Polsce, a także niestety nieumiejętną eksploatację przez właścicieli, którzy często kupują je tylko z powody niskiej ceny po to żeby je "zajechać" i sprzedać/zezłomować. Do tego dochodzi też masa mitów o jego beznadziejności w których nie ma grosza prawdy. Polecam każdemu chociaż raz w życiu spróbować przejechać się Polonezem w przyzwoitym stanie, jest to ciekawe doświadczenie. Myślę też że ci, którzy mieli o nim negatywne zdanie, je zmienią. Polonez nadaję się zarówno na dalekie wyjazdy, jak i krótkie codzienne przeprawy, a także do jazdy po drogach gruntowych. Można nim jechać z rodziną, samemu albo przewożąc ładunkek. Jednym słowem jest samochodem uniwersalnym.
3,4
~vonAue
FSO Polonez
Hatchback 1.5 AB 82KM 60kW
Kupiłem go w 2019 od pierwszego właściciela - rocznik 1990 z udokumentowanym przebiegiem 95 tysięcy. Nie jest to samochód idealny, ale z pewnością nie zasługuje na aż tak mocną krytykę z jaką spotyka się w polskim Internecie; można wręcz powiedzieć że panuje moda na opluwanie tego auta - zapoczątkowana przez pewnych motoryzacyjnych jutuberów. Samochód mi się podoba; jest bardzo komfortowy jeśli chodzi o tłumienie nierówności; przekłada się to jednak na kiepskie właściwości jezdne. Jeśli mamy jakąkolwiek kulturę techniczna i zaglądamy czasem pod maskę to jest to de facto auto bezawaryjne. Lubi wypić - zwłaszcza w jeździe miejskiej. Czy można jeszcze jeździć nim na co dzień? Oczywiście można - pod warunkiem, że się to lubi.

Raporty spalania FSO Polonez

Liczba raportów: 1 224
Średnie spalanie dla FSO Polonez
7,5 – 10,4
l/100 km
4,6 – 15,7
l/100 km
9,0 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
FSO Polonez
Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
na 60km odcinku, gdzie 30km to były drogi lokalne ze światłami i terenami niezabudowanymi z prędkością maksymalną 90km/h i kolejne 30km to ekspresówka, gdzie jechałem 100-115km/h spalanie wyszło mi ok. 6,4l/100km PB98. Przy dynamicznej jeździe miejskiej - np. wyścigach spod każdych świateł, zmianie biegu przy 5000 obrotach, gdzie np. jedzie się 120km/h na 3. biegu spalanie może dojść nawet do 15l/100km. Przy typowej jeździe mieszanej, gdzie prędkość jazdy jest równa limitowi + 20km/h spalanie nie przekracza 9l/100km. Dodatkowo mój Polonez ma zamontowane relingi na dachu, które mogą nieco zawyżać spalanie.
8,0
FSO Polonez
Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Polonez (przynajmniej mój) wcale nie pali tak dużo jak jest powszechnie uważane. Trzeba jeździć przewidująco, nie ciągle hamować i się rozpędzać na nowo oraz stosować się do zielonego pola na obrotomierzu, aby silnik nie był bardzo obciążony. Eco-driving, czyli jazda na 1000 obrotach to jest bzdura, od tego wcale samochód nie spali mniej, ale za to będzie wymagany szybciej remont silnika.
7,1
FSO Polonez
Caro 1.9 D 69KM 51kW
Niskie koszty części zamiennych i możliwość naprawy na podjeździe nie zmuszały do częstych wizyt w warsztacie. Ekonomiczny silnik, jeśli miał dobrze zestrojoną pompę wtryskową oraz czysty smok w często korodującym zbiorniku paliwa, potrafił palić stosunkowo mało. Zdarzało się nawet zejść do 5,5 litra na trasie.

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 42
Zaworek nagrzewnicy
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • układ chłodzenia
Mokre plamy w okolicach konsoli środkowej oraz nieprzyjemny zapach przypominający woń nieświeżej ryby w pierwszych egzemplarzach polonezów to znak, że mamy do czynienia z wyciekiem płynu chłodniczego. Wszystkiemu winien jest zaworek sterujący dopływem płynu chłodniczego do nagrzewnicy, uruchamiany dźwignią na konsoli. Bardzo często traci on szczelność. Po wielokrotnych wymianach owego zaworka efekty nadal pozostają niezadowalające. Rozwiązaniem gwarantującym sukces naprawy jest wymontowanie kłopotliwego zaworka, połączenie przewodu z jego pominięciem i założenie dowolnego kranika pod maską silnika na przewodzie doprowadzającym płyn do nagrzewnicy. Rozwiązanie to niosło z sobą pewną niedogodność: regulację natężenia przepływu płynu w nagrzewnicy trzeba bowiem przeprowadzać po opuszczeniu pojazdu i podniesieniu maski...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak połaczenia silnika z masą
  • FSO Polonez Hatchback 1.5 75KM 55kW 1978-1988
  • instalacja elektryczna
Przygasające lampki kontrolne oraz bardzo wolne obroty rozrusznika przy próbach uruchamiania silnika to znak, że jednostka napędowa straciła połączenie z masą. Winę za ten fakt ponoszą zaśniedziałe połączenia przewodu masowego, umieszczonego w dolnej części przedziału silnikowego. Warunki atmosferyczne, zwłaszcza intensywna eksploatacja auta po zasolonych zimą drogach powoduje, że połączenie to przestaje funkcjonować w sposób należyty. Zamiast szukać przyczyny w braku połączenia silnika z nadwoziem od spodu, warto zamontować dodatkowy przewód łączący np. śrubę mocowania amortyzatora z wieszakiem silnika. W ten sposób pozbędziemy się usterki raz na zawsze.
Oczekuje na rozwiązanie
nie zapala na benzynie
  • FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
na początku problemy z działaniem na benzynie, bardzo słaby, po paru miesiącach, w pewien deszczowy dzień, nagle nie chciał zapalić na benzynie. Potem raz zapalał innym razem nie. Zapłon jest, pompka sprawna, na gazie działał tak samo, tylko coś blokowało na benzynie. Popsuł się przekaźnik umieszczony w silniku, który podczas przełączania benzyna->gaz odcina (tu nie jestem pewny ale z tego co zauważyłem to przestają tykać wtryskiwacze) coś w układzie paliwowym. Telefon do znajomego mechanika, który kazał połączyć bezpośrednio obwód odcinany przez przekaźnik i jak ręką odjął wszystko działa, to wymieniłem złom, na inny podobny, bo niestety takiego samego nie można dostać.
Oczekuje na rozwiązanie
FSO Polonez