Szukaj

Informacje o Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 155KM 114kW 2014-2023

Lata produkcji: 2014 – 2023
Segment: Dostawcze
Produkowany od 2012 roku średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. Bazuje na prototypie Turneo Custom Concept z 2011 roku – tak jak jego typowo osobowy brat bliźniak Tourneo Custom. Model zaprojektowano zgodnie z „kinetic design” – obowiązującej w Fordzie koncepcji projektowej. Zaprojektowany przez Paula Cambella Ford Transit Custom zdobył nagrodę Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2013. Jest oferowany w dwóch wariantach rozstawu osi, dwóch wariatach wysokości oraz wersjach: kombi, van oraz van z podwójną kabiną.
czytaj więcej
Powagosław

Pod kątem praktyczności, ciekawy kompromis pomiędzy typowo dostawczym Transitem, a lepiej wyposażonym, nastawionym bardziej na walory osobowe modelem Tourneo Custom. Poza tym, naprawdę zgrabny i dynamicznie wystylizowany jak na swoje gabaryty.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli już Ford daje swoim dostawczakom twarz osobówek (Transit Custom to z przodu Fiesta przecież), życzyłbym sobie, żeby przy następnej okazji ktoś spróbował pójść na całość i wykorzystać na przykład coś z Mustanga. Kto powiedział, że furgonetka ma przypominać pociąg towarowy?

~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2023 roku
Pojemność skokowa 2198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1800-2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 94,6 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

2,0
~Zawiedziony 2.2d 2013rok.
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 155KM 114kW
Auto tak awaryjne że szkoda mówić odradzam kupowania tego pojazdu w wersji 155km z 2013r. Pierwsze 1000 km poszarpany intercooler,ake i tak to jest kropla w morzu w przypadku wydatków na to auto.Ośmiele się że posiadałem na tamte czasy pierwszą wersję i byłem z pierwszych, którzy kupili to auto.Ten tourneo jak na 2013 r miał wszystko co potrzeba bo jest navi kamera przód kamera cofania w lusterku na szybie wszystkie czujniki park. Ładna tapicerka ale kur***jeżdżący syf czemu ktoś nie przewidział systemu inf o wypalaniu tego eurokołchozowatego dpf-a.Silnik oczywiście zatarł się po nie całych czterech lata użytkowania na dwóch cylindrach pierwszym i trzecim...przy przebiegu 244 tyś. Układ kierowniczy poszedł przy ok.340tys.km jeszcze wcześniej zepsuty simmering.Potem reszta kosztownych wymian nie wspomnę o 3 krotnym czyszczeniu dpf ,i znowu turbosprężarka,wtryskiwacze itd. Itp. Ciągle zapalający się check pomarańczowy koszmar.I wieczne patrzenie jak 80km traffici cię wyprzedzają,wszyscy nawet Tiry przeładowane/SERIO.Dramat. ...A wiem że te silniki 2.2d .mogą zrobić mnóstwo km. na swoim przykładzie nawet.
5,0
~domen
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 155KM 114kW
Auto fajnie śmiga, spalanie bardzo przyzwoite. W fiacie miałem w okolicach 9-10 litrów tu na poziomie 7 litrów w mieście a w trasie jeszcze mniej. Silnik to 2.0 ecoblue - niestety nie umiałem go wybrać. Wyskakiwały inne jakieś stare. Polecam samochód, miałem Fiata i bardzo byłem nie zadowolony. Co chwilę serwis. Tutaj jest okej, nie chce zapeszać.
4,1
~Eldar
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 155KM 114kW
szoferka jest dość mała i ktoś przy wzroście 185 będzie narzekał brak miejsca. Auto zwarte i zwinne. Wersja na resorach ma sporą ładowność ;)))
Wibracje całej karoserii podczas przepalania DPF i na zimnym silniku
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 125KM 92kW 2014-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Częste przepalanie DPF co 10km dosłownie. Jazda po mieście. W serwisie Ford wgrali nowe oprogramowanie częstotliwość przepalania zmalała. Jednak wibracje karoserii i kokpitu nadal występują. Wykonane czynności. Czyszczenie DPF wyjęty i wyczyszczony chemicznie. Wymiana EGR - ponieważ międzyczasie też padł i auto nie jechało. Wymiana wtryskiwaczy 2 sztuki podczas testów pokazywały błędy. Rzadnych komunikatów o błędach. Przebieg auta 160 tys. Większość w mieście. Serwis rozkłada ręce.
2 komentarze
Traci moc
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 125KM 92kW 2014-2023
  • silnik
  • 265 tys. km
Nieraz jak wdepnę na gaz zapali się komunikat awaria silnika serwis i nie idzie jak zgaszę i zapalę to znowu jest ok raz paliła się kontrolka wtrysku czy silnika nie wiem ale jechał po ok 20 km sama zgasła co może być przyczyną dopiero kupiłem auto a tu problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Na zimnym silniku odcina turbo
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 100KM 74kW 2014-2023
  • silnik
  • 260 tys. km
Na zimnym silniku po gwałtownym dodaniu gazu na desce wyskakuje błąd mianowicie pojawia się komunikat że silnik jest uszkodzony, po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy lecz zanim silnik się nagrzeje taka sytuacja powtarza się z 3 razy, zawór EGR zmieniony tydzień temu, jaka może być przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Transit Custom I