Szukaj

Informacje o Ford Transit Custom I

Lata produkcji: 2014 – 2023
Segment: Dostawcze
Produkowany od 2012 roku średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. Bazuje na prototypie Turneo Custom Concept z 2011 roku – tak jak jego typowo osobowy brat bliźniak Tourneo Custom. Model zaprojektowano zgodnie z „kinetic design” – obowiązującej w Fordzie koncepcji projektowej. Zaprojektowany przez Paula Cambella Ford Transit Custom zdobył nagrodę Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2013. Jest oferowany w dwóch wariantach rozstawu osi, dwóch wariatach wysokości oraz wersjach: kombi, van oraz van z podwójną kabiną.
czytaj więcej
Powagosław

Pod kątem praktyczności, ciekawy kompromis pomiędzy typowo dostawczym Transitem, a lepiej wyposażonym, nastawionym bardziej na walory osobowe modelem Tourneo Custom. Poza tym, naprawdę zgrabny i dynamicznie wystylizowany jak na swoje gabaryty.

~Powagosław
Luzacjusz

Jeśli już Ford daje swoim dostawczakom twarz osobówek (Transit Custom to z przodu Fiesta przecież), życzyłbym sobie, żeby przy następnej okazji ktoś spróbował pójść na całość i wykorzystać na przykład coś z Mustanga. Kto powiedział, że furgonetka ma przypominać pociąg towarowy?

~Luzacjusz

Ford Transit Custom I – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,0
~Zawiedziony 2.2d 2013rok.
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 155KM 114kW
Auto tak awaryjne że szkoda mówić odradzam kupowania tego pojazdu w wersji 155km z 2013r. Pierwsze 1000 km poszarpany intercooler,ake i tak to jest kropla w morzu w przypadku wydatków na to auto.Ośmiele się że posiadałem na tamte czasy pierwszą wersję i byłem z pierwszych, którzy kupili to auto.Ten tourneo jak na 2013 r miał wszystko co potrzeba bo jest navi kamera przód kamera cofania w lusterku na szybie wszystkie czujniki park. Ładna tapicerka ale kur***jeżdżący syf czemu ktoś nie przewidział systemu inf o wypalaniu tego eurokołchozowatego dpf-a.Silnik oczywiście zatarł się po nie całych czterech lata użytkowania na dwóch cylindrach pierwszym i trzecim...przy przebiegu 244 tyś. Układ kierowniczy poszedł przy ok.340tys.km jeszcze wcześniej zepsuty simmering.Potem reszta kosztownych wymian nie wspomnę o 3 krotnym czyszczeniu dpf ,i znowu turbosprężarka,wtryskiwacze itd. Itp. Ciągle zapalający się check pomarańczowy koszmar.I wieczne patrzenie jak 80km traffici cię wyprzedzają,wszyscy nawet Tiry przeładowane/SERIO.Dramat. ...A wiem że te silniki 2.2d .mogą zrobić mnóstwo km. na swoim przykładzie nawet.
4,5
~Konrad
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Witam wszystkich! Ford Transit Custom 2016 2.2. TDCI Puma. Auto zakupione w salonie we Wrocławiu, zrobiłem sam tym samochodem około 250kkm. Pozytywne zaskoczenie - tak mogę opisać swoje odczucia. Auto jeździło w bardzo częste trasy po autostradach (1600km tyg) ze stałą prędkością 120-140km/h - spalanie nie więcej niż 11-12/100 przy pełnym obciążeniu (firma budowlana). Usterki które wystąpiły: Uszkodzenie sprężarki klimatyzacji, częste usterki przegubów, wymiana poduszek silnika i skrzyni biegów rozerwanie chłodnicy intercoolera, przerdzewiała miska olejowa oprócz tego same części eksploatacyjne - hamulce co ok. 30-40kkm, olej, filtry - co 15kkm. Najbardziej uciążliwa usterka - uszkodzenia czujnika zużycia klocków hamulcowych - po wymianie wciąż wyświetlało się że klocki są zużyte choć były nowe. Wymiany czujników nic nie pomogły, najprawdopodobniej problem na instalacji elektrycznej. Samochód nigdy mnie nie zawiódł na trasie, części w normalnych cenach, mogę polecić ten model. Silnik elastyczny choć czasem brakuje mu mocy.
3,9
~Miki
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Auto posiadam od nowego. Jest to mój pierwszy ford który się nie zepsuł przez 4 lata leasingu i nie skończył na lawecie. Auto dla kierowcy wygodne i bardzo przyjazne. Pozycja za kierownicą super, fotel wygodny, wszystko pod ręką. Minus tego auta to spalanie. W trasie poniżej 10 litrów nie ma co liczyć. Moje [pierwsze auto którego wymiana oleju i filtrów odbywała się co 50 tyś. km zgodnie z książką serwisową. Nie bierze oleju. Klocki i tarcze wymieniane po ok 75 tysiącach. Łożyska jeszcze nie ruszane od nowości. Zawieszenie nie stuka. Moje auto jeździło z małym obciążeniem co przyczyniło się do powykrzywiania tylnych felg ze względu na sztywne zawieszenie. Przy 150 tysiącach padł jeden z biegów w chłodnicy - wymiana na nową. Przy minus 15 st.C zamarzł filtr paliwa. Wymiana na nowy lub wystarczy ciepły garaż na kilka godzin i auto sprawne. Ogromny minus zawiasy tylnych drzwi-po 4 latach otwierają się tak ciężko jak by ktoś od wewnątrz je trzymał. Duży plus światła i doświetlanie zakrętów- super rozwiązanie. Podgrzewana przednia szyba - rewelacyjne rozwiązanie. Serwis co 50 tysięcy to trochę dużo. Auto bardzo szybko się rozgrzewa zimą co daje szybko ciepłe powietrze w aucie. Klimatyzacja bardzo wydajna. Mam nadzieję że, moja opinia się komuś przydała. Gdyby nie spalanie to uważam że, jest to auto godne uwagi.
Średnie spalanie dla Ford Transit Custom I
8,9 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Witam. Mój model to L2H2, czyli wysoki dach. Auto 2013r, kupione w 2104. Ale dziwnie podają bo te budy są od 2012 produkowane. przez pierwsze 6 lat jeżdziłem tasy EUROPA.. Załądowny w jedną stronę potem powrót na pusto. Mam nawet wrażenie ze przy załadowanym niej w trasie palił :).. masa sam go napychała. Przez te 6 lat zrobiłem 150tys. Jazda nostop na TEMPOMACIE!! Auto na autostradzie przy 150 -164(max ogranicznik) pali 15L.. Przy 130 - 8.5L. Moja wypracowana ekonomiczna średnia to 111km/h na tempomacie trasy na Francję z regłuy. Średnia normalna to wtedy 7.5 L. !!! bak 80L, Zasięgi miałem ok 1000km ( koniec trasy to jż jazda po krajowych drogach i miasteczkach) .. Mój rekord zasięgu to 1140KM !! na baku.. dopchane było 84L w bak.. PO 6 latach przestałem jeździć w trasy. Jazda po mieście raczej.. Wówczas spalanie 10L. 800-850km na baku.. Ostatnio przez miesiąc jeździłem zapakowany 800kg, bo zlecenie się przeciągało i nie chciało mi się tego wypakowywać :) przez ten miesiąc miałem spalanie średnie 11L.. I dosłownie 3 tyg temu jechałem A4 Wrocław - Katowice.. Zrobiłem sobie test.. TEMPOMAT 99km/h.. Spalanie 6.2 L !!! Tyle moich wniosków po 10 latach. Obecnie 215tys.. Pzdr
9,3
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 155KM 114kW
Jazda autostradą 1230km w jedną stronę z prędkością nie przekraczającą 145km na godz. Spalanie jakie pokazał komputer to 10-10.9 jest to dużo jak na takie auto. Wcześniej jeździłem vivaro2,5cdti 146koni nigdy nie przekroczylem 10l
8,3
Ford Transit Custom I
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Płacę netto 1650 zł raty leasingowej . Samochód pali więcej niż podaje producent ,czyli wtopa . Samochód usterkowy a serwis do niczego . Auto stało 40 dni w naprawach,przez 12 miesięcy ,a ja dostałem auto zastępcze na 10 dni - wtopa Przez ciągłe usterki nie mogłem normalnie pracować - wtopa
Wibracje całej karoserii podczas przepalania DPF i na zimnym silniku
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 125KM 92kW 2014-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Częste przepalanie DPF co 10km dosłownie. Jazda po mieście. W serwisie Ford wgrali nowe oprogramowanie częstotliwość przepalania zmalała. Jednak wibracje karoserii i kokpitu nadal występują. Wykonane czynności. Czyszczenie DPF wyjęty i wyczyszczony chemicznie. Wymiana EGR - ponieważ międzyczasie też padł i auto nie jechało. Wymiana wtryskiwaczy 2 sztuki podczas testów pokazywały błędy. Rzadnych komunikatów o błędach. Przebieg auta 160 tys. Większość w mieście. Serwis rozkłada ręce.
2 komentarze
Traci moc
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 125KM 92kW 2014-2023
  • silnik
  • 265 tys. km
Nieraz jak wdepnę na gaz zapali się komunikat awaria silnika serwis i nie idzie jak zgaszę i zapalę to znowu jest ok raz paliła się kontrolka wtrysku czy silnika nie wiem ale jechał po ok 20 km sama zgasła co może być przyczyną dopiero kupiłem auto a tu problem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Na zimnym silniku odcina turbo
  • Ford Transit Custom I 2.2 TDCi 100KM 74kW 2014-2023
  • silnik
  • 260 tys. km
Na zimnym silniku po gwałtownym dodaniu gazu na desce wyskakuje błąd mianowicie pojawia się komunikat że silnik jest uszkodzony, po ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy lecz zanim silnik się nagrzeje taka sytuacja powtarza się z 3 razy, zawór EGR zmieniony tydzień temu, jaka może być przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Transit Custom I