Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Custom I

Lata produkcji: 2012 – 2023
Segment: VANy
Produkowane od 2012 roku średniej wielkości auto dostawczo-użytkowe zajęło miejsce pomiędzy małym Tourneo Connect a dużym Transitem w ofercie Forda w tym segmencie. Prototypem, będącym pierwowzorem koncepcyjnym dla tego modelu, był Tourneo Custom Concept z roku 2011. Ford Tourneo Custom, którego projektantem był Paul Campbell, wystylizowany został zgodnie z „kinetic design” – koncepcją projektową Forda. Jego bliźniaczym modelem jest Transit Custom, od którego odróżnia go możliwość skonfigurowania jako 9-osobowego vana, czego dostawczy bliźniak „nie potrafi”.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo wyrazisty i stylowy jak na auto takich rozmiarów i o takim przeznaczeniu. Cieszy, że w nowym manifeście użytkowości samochodów Forda znalazło się miejsce na wartości wizualne. ~Powagosław
Luzacjusz
Ta furgonetka ma twarz Fiesty - można było się trochę bardziej postarać, ale lepsze to niż posępne, nudne oblicze (oj, zdarza się w tym segmencie). Gdybym tylko potrzebował furgonetki… ~Luzacjusz

Ford Tourneo Custom I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

1,6
~Lucjan
Ford Tourneo Custom I
L2 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ostrzegam wszystkich!!!Nie kupujcie tego auta ,nawet jak widzicie jakies pozytywne opinie!!Tamci mieli po prostu duzo szczescia ale nastepni uzytkownicy ,ktorzy juz nie zamiescili swych opinii juz z pewnoscia nie!Jest to totalna porazka konstruktorow,albo jest jak puszka pandory,ktora jak raz otworzysz to koniec.Taniej wtedy oddac na zlom niz naprawiac.Lub jest to jak tania chinska zabawka czyli NIENAPRAWIALNA jednorazowka.jak masz szczescie to pojezdzisz jakis czas do postania a jak nie to raczej POSTOISZ w serwisach cale tygodnie zanim znajda co sie dzieje, a potem kolejne tygodnie w oczekiwaniu na czesci.TO JEST SKANDAL!!!!Jak mozna bylo dopuscic do produkcji takiego nieprzemyslanego auta?Nawet najlepsi mechanicy naprawde nie potrafia dojsc co sie dzieje.Tak masakrycznie zepsuta konstrukcja wszystkich podzespolow.Czy to auto projektowali przedszkolacy???AUTO JEST PO PROSTU NIENAPRAWIALNE!!! bo wszystkie sie psuja i da sie je naprawic ale nie tego.....ciagle usterki za usterkami.W ciagu roku przestal z powodu roznych problemow 16 tygodni!tak TYGODNI!!!W tym czasie przejechal zaledwie 12000 km.Nie bylo dnia zeby spokojne gdzies pojechac!FORD to frustracja i codzienna reparacja!To niestety nie jest zart!!!
4,1
~User
Ford Tourneo Custom I
L2 2.2 TDCi 125KM 92kW
Dobry stosunek jakości do ceny. Niestety moje auto wyposażone jest w silnik 2.0tdci (nie ma takiej opcji wyboru w Autocentrum a w Fordzie w tym roczniku inny dostępny nie był) i filtr DPF i SCR. Przy jeździe tylko miejskiej filtr bardzo szybko się zapycha i konieczna wymiana oleju sygnalizowana przez komputer wypada co ok 5000km. Serwis odpowiada, że w instrukcji użytkownika jest napisane że co 300-600 km auto musi przejechać trasę aby oczyścić filtr DPF . Nie polecam jeśli zamierzasz używać auta tylko w mieście baaaardzo uciążliwe.
3,9
~Tomasz Fjord
Ford Tourneo Custom I
L1 2.2 TDCi 155KM 114kW
Całkiem fajne auto, choć nie byłem przekonany do tej marki, znacznie lepiej wypada jeśli chodzi o jakość wykonania w stosunku do Renault Master z 2014 roku. Dużo bajerów, bo wersja Limited z bajerami i wodotryskami. To jest wersja Transit Custom. Nawigacja nie bardzo, niby mapy tomtom ale carminat jest o niebo lub dwa lepszy, niewiele można z tym zrobić.
Średnie spalanie dla Ford Tourneo Custom I
8,2 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Ford Tourneo Custom I
L2 2.2 TDCi 155KM 114kW
Jestem posiadaczem tego auta od 3 lat (drugi właściciel), robię 20k km rocznie. Operując bardzo delikatnie pedałem gazu i jeżdżąc ogólnie w stylu eco drive oraz nie przekraczając prędkości 90km poza miastem jest możliwe osiągnięcie nawet wyniku poniżej 8 litrów ale taka jazda to żadna przyjemność tym bardziej że wersja 155 konna przyjemnie się rozpędza mimo sporej turbo dziury. Na autostradzie przy 120km/h auto pali około 9,3l/100km, a każde 10km/h więcej to około 0,6l/100km większe spalanie. Po przejechaniu 1400 km autostradami z prędkością od 140 do 164 km/h (więcej się nie da) średnie spalanie na komputerze wyniosło 11,7l/100km. Rzeczywiste spalanie jest z reguły delikatnie niższe niż to co widzimy na desce rozdzielczej (0,1-0,4l/100km). Wyłączenie klimatyzacji delikatnie wpływa na mniejsze zużycie paliwa.
8,2
Ford Tourneo Custom I
L1 2.2 TDCi 155KM 114kW
Tak, spalanie 6 litrów i mniej ON na 100 km jest jak najbardziej realne. Na pusto samochód pali 4,0 - 5,0 przy 110 km/h. Jeśli mamy włączony tryb ECO nie przekroczymy 115 km/h, spalanie jest wzorowe, jednak jeśli często przyspieszamy i z powrotem wracamy do tempomatu spalanie będzie trochę wyższe. Pod ostry wiatr przy 120 - 125 km/h ok. 9 litrów już :) Da się spalić mało, ale trzeba mieć umiar w naciskaniu guzików na tempomacie lub gazu, inaczej spalanie ostro idzie do góry ;) Po mieście na komputerze wskazywało ok. 8 - 9 litrów przy wyłączonym ASS. Mało miarodajny jest komputer pokładowy, spalanie średnie jest wg mnie trochę zawyżone, z moich obserwacji ca. >=0.5 litra / 100 km. Moje wyliczenia pochodzą jedynie z dolewania paliwa i patrzenia na wskazania komputera niż na dolewanie do pełna więc nie można się nimi sugerować w 100 % ;) Mimo wszystko spalanie nie jest aż tak dużo mniejsze niż w tradycyjnym wyższym transicie, tyle, że mamy dużo więcej mocy do wykorzystania ;)
8,7
Ford Tourneo Custom I
L2 2.2 TDCi 125KM 92kW
Posiadam Transit Custom blaszak wysoki silnik 2.2 TDCi 100KM jazda głównie po mieście. Spodziewałem się mniejszego spalania myśląc, że mniejsza moc i jazda wokół komina przełoży się na mniejsze spalanie. Po roku użytkowania doradzić mogę że trzeba kupować jednostki z jak największą mocą. Może na wpływ większego spalania ma też wypalanie filtra cząstek stałych, gdzie przy eksploatacji miejskiej potrafi dopalać 2-3 razy w tygodniu.
Ford Tourneo Custom I