Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Courier I Mikrovan 1.6 TDCi 95KM 70kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: VANy
Produkowany od 2013 roku, należący do segmentu kombivanów Ford Tourneo Courier jest najmniejszym i najmłodszym bratem w rodzinie Forda Tourneo (obok Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Łączy cechy rodzinnego minivana segmentu B i małego samochodu dostawczego, chociaż jest, tak jak pozostałe wersje Tourneo, osobową odmianą bliźniaczego modelu Transit Courier. Spokrewniony stylistycznie z Fordem Fiesta dzieli z nim (jak również Fordem B-Max) platformę podłogową Ford Global B-car platform. Samochód nawiązuje do licznych użytkowych aut marki noszących nazwę Courier.
czytaj więcej
Powagosław
Stwierdzenie, że to najładniejszy członek gamy Tourneo nie będzie pozbawione przesady. Dobrze skrojony, z przyzwoitymi proporcjami. Jeszcze jedna rodzinna alternatywa, może nieco mniejsza od pozostałych „made in Ford”. ~Powagosław
Luzacjusz
Co to jest – blaszane pudełko na kułkach obudowane wokół grilla z Aston Martina? Ano właśnie. To jest Courier. Ale złośliwości na bok, a raczej na tył, bo z przodu to auto robi naprawdę sympatyczne wrażenie. A zresztą, czego się spodziewaliście? To jest Tourneo, a nie Gran Turismo. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1500-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Auto-Start-Stop
Ogólna ocena
3,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Skrzynia biegów
Problem z filtrem DPF
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • układ wydechowy
  • 43 tys. km
Mam problem od czasu do czasu z kontrolką "jakości oleju silnikowego", problem opisany jest głębiej na forum forda : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305201 Z tego co się dowiedziałem to ten model akurat, posiada procedurę wypalania filtra DPF, więc podczas jazdy czasem ona się włącza , ale ford zapomniał włączyć kontrolkę że ta procedura działa (nie można wyłączać silnika). W rezultacie kierowca jak wyłączy silnik podczas tej niedokończonej procedury paliwo które nie jest wypalone trafia do oleju i rozrzedza olej silnikowy co po pewnym czasie zgłaszane jest przez czujnik jakości oleju silnikowego. od nowości samochód po przejechaniu 5000 km trafił na serwis na wymianę oleju(na gwarancji) i wymianę firtra DPF, później jak miał 10000 km znowu wymieniali olej na gwarancji.. przy następnym przebiegu 15000 km serwis forda w Krakowie (NH Motors ) chciał mnie obciążyć za wymianę oleju, więc pojechałem do innego serwisu w Tarnowie. Tam po diagnostyce wymienili wtryskiwacz i skasowali błąd, oraz zrobili odpłaty przegląd okresowy. po przejechaniu 20000 km znowu serwis i kasowanie błędu , później po 30000 przegląd okresowy , i 35000 znowu kasowanie błędu. ... brak słów..
Oczekuje na rozwiązanie
Ustawienia wyświetlacza
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Witam mam problem z rozprogramowywaniem się ustawień wyświetlacza, gubi ustawienia za każdym razem przechodzi do początku ustawień, zmienia język na angielski, prosi o potwierdzenie ustawienia, gubi telefon, ktoś coś?
Oczekuje na rozwiązanie
Biegi 6, 5 i wsteczny nie mozna ich wbić, jakby skrzynia ich nie posiadała
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 996 tys. km
Witam. Jeżdżę fordem transitem Courier z 2019 roku silnik 1.0 100 KM wersja Van blaszak. Problem pojawił się znikąd, rano wsiadam do samochodu, chce wycofać i nie mogę wrzucić wstecznego biegu. Podnoszę dźwigienkę ale czuję jakby nie było miejsca na bieg wsteczny, czuję ściankę. Tak samo z biegiem 5 i 6, wrażenie jest takie jakby skrzynia posiadała tylko 4 biegi.
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Tourneo Courier I Mikrovan