Szukaj

Informacje o Ford Tourneo Courier

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 2013 roku, należący do segmentu kombivanów Ford Tourneo Courier jest najmniejszym i najmłodszym bratem w rodzinie Forda Tourneo (obok Tourneo Custom, Grand Tourneo Connect i Tourneo Connect). Łączy cechy rodzinnego minivana segmentu B i małego samochodu dostawczego, chociaż jest, tak jak pozostałe wersje Tourneo, osobową odmianą bliźniaczego modelu Transit Courier. Spokrewniony stylistycznie z Fordem Fiesta dzieli z nim (jak również Fordem B-Max) platformę podłogową Ford Global B-car platform. Samochód nawiązuje do licznych użytkowych aut marki noszących nazwę Courier.
czytaj więcej
Powagosław
Stwierdzenie, że to najładniejszy członek gamy Tourneo nie będzie pozbawione przesady. Dobrze skrojony, z przyzwoitymi proporcjami. Jeszcze jedna rodzinna alternatywa, może nieco mniejsza od pozostałych „made in Ford”. ~Powagosław
Luzacjusz
Co to jest – blaszane pudełko na kułkach obudowane wokół grilla z Aston Martina? Ano właśnie. To jest Courier. Ale złośliwości na bok, a raczej na tył, bo z przodu to auto robi naprawdę sympatyczne wrażenie. A zresztą, czego się spodziewaliście? To jest Tourneo, a nie Gran Turismo. ~Luzacjusz

Ford Tourneo Courier – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

1,9
~A.W.
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.5 TDCi 95KM 70kW
Odradzam zakup. Widziałem pozytywne komentarze i proszę w nie nie wierzyć. Samochód bez sensu pod względem użytkowym i tragiczny mechanicznie. Do pracy się nie nadaje, do użytku osobistego również. Mały w środku, mikro bagażnik, gdzie klapa, którą najlepiej zdemontować i wyrzucić, fabrycznie się nie otwiera :D (jeden z wielu geniuszy inżynierów forda), fatalny promień skrętu, źle się manewruje, pod względem jazdy bardzo przeciętny. W kwestiach mechanicznych jest bardzo awaryjny. U mnie wymieniany był silnik, dwa razy skrzynia biegów, sprężarka od klimy, całe zawieszeni i hamulce, sprzęgło, a o drobniejszych już nie wspominam. stosunkowo dużo palli, bez szaleństw, na spokojnie w cyklu mieszanym to z 7 litrów, a mocy brak. W przypadku takich aut lepiej kupić Dacia Dokker, teraz jeżdżę i jest o niebo lepsza.
2,0
~Okrągły
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.6 TDCi 95KM 70kW
Samochód flotowy w firmie. Kupowane około 50 sztuk w 2015. Do dziś jeździ połowa, a z reszty nie ma co ratować. Średnio po 150 tys. km to już złom. Samochody bardzo awaryjne, z silnikiem na czele, ciągłe problemy mimo serwisów, samochody więcej stoją niż jeżdżą, strach gdzieś dalej pojechać. Biegi nie wchodzą, producent mówi że to normalne w tym modelu i umywa ręce. Dość dużo palą i mają słabe osiągi. Osobiście nigdy bym tego nie kupił i każdemu szczerze odradzam. Opinia na podstawie wielu modeli, a nie jednego. Podsumowując koszt zakupu, dość drogi, spalanie duże, naprawy w normie, ale bardzo dużo, ponad normę. finalnie bardzo nieekonomiczne auto. do samego jeżdżenia też bardzo przeciętne.
4,3
~Jacek
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.5 TDCi 95KM 70kW
Auto kupiłem między innymi dla celów prowadzonej przeze mnie firmy. Łatwa rekonfiguracja bagażnika pozwala na przewożenie sporych (wysokich, aczkolwiek niezbyt długich) przedmiotów, dzięki czemu jest łatwo zapakować skrzynki z narzędziami, worki itp. Dużą zaletą są odsuwane boczne drzwi, co ułatwia dostęp do wnętrza. Z drugiej strony, łatwo daje się przystosować dla potrzeb rodziny (spory, wysoki bagażnik, mocowania Euro dla fotelików, stoliki na oparciach przednich foteli). Silnik sprawia problemy przez konieczność częstej wymiany oleju, ale jest ekonomiczny, niezawodny i nie hałasuje. Zawieszenie jest jak na tę klasę samochodu bardzo komfortowe. Auto dobrze trzyma się drogi, pewnie pokonuje zakręty, a zawieszenie nie hałasuje.
Średnie spalanie dla Ford Tourneo Courier
6,6 – 8,5
l/100 km
5,6 – 6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Ford Tourneo Courier II
Van 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Samochodem zrobiłem 8k km, automat, od początku problem z tylnymi hamulcami których Ford nie umie naprawić, jazda powyżej 140km/h to jakiś dramat - pali wtedy 14l/100, hałas w kabinie ciężko wytrzymać. Duża buda, samochód w ogole nie jest aerodynamiczny i szybko wytraca prędkość - po puszczeniu gazu ma się wrażenie jakbym jechał elektrykiem z odzyskiem energii. Jeżdżąc delikatnie po mieście bez przekraczania 3k obrotów da rade zrobić te 7,5/100 ale u mnie średnia w mieście 8,5 a na autostradzie 11/100. Bardzo dużo pali do tego mały zbiornik paliwa i w efekcie na pełnym zbiorniku można przejechać 400-450 km. Olej 0W20, wymiana oleju w serwisie Ford BIG Gdańsk 890 zł. Całkiem dobra cena, za wymianę oleju w BMW biorą 2 razy tyle. Do jazdy po mieście w automacie całkiem przyjemne autko, w trasy zdecydowanie się nie nadaje w mojej opinii.
9,3
Ford Tourneo Courier II
Van 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Samochodem zrobiłem 8k km, automat, od początku problem z tylnymi hamulcami których Ford nie umie naprawić, jazda powyżej 140km/h to jakiś dramat - pali wtedy 14l/100, hałas w kabinie ciężko wytrzymać. Duża buda, samochód w ogole nie jest aerodynamiczny i szybko wytraca prędkość - po puszczeniu gazu ma się wrażenie jakbym jechał elektrykiem z odzyskiem energii. Jeżdżąc delikatnie po mieście bez przekraczania 3k obrotów da rade zrobić te 7,5/100 ale u mnie średnia w mieście 8,5 a na autostradzie 11/100. Bardzo dużo pali do tego mały zbiornik paliwa i w efekcie na pełnym zbiorniku można przejechać 400-450 km. Olej 0W20, wymiana oleju w serwisie Ford BIG Gdańsk 890 zł. Całkiem dobra cena, za wymianę oleju w BMW biorą 2 razy tyle. Do jazdy po mieście w automacie całkiem przyjemne autko, w trasy zdecydowanie się nie nadaje w mojej opinii.
6,3
Ford Tourneo Courier I
Mikrovan 1.0 EcoBoost 100KM 74kW
Silnik 1.0 Ecoboost, dokładnie model Transit Courier (nie mogłem dodać wyników spalania dla tamtego modelu). Mały w miarę ekonomiczny. Średnie spalanie przy jeździe po aglomeracji Katowickiej to 6,2l/100km. W trasie spalanie przy prędkościach autostradowych na podobnym poziomie ok. 5,8l/100. Osiągnięcie wyniku katalogowego jest możliwe ale trzeba mieć wybitnie delikatną nogę. 4,8l/100 uzyskałem jadąc z Krakowa przez Olkusz za tirem :D czyli względnie stała prędkość i brak przyspieszeń :D. Przy obciążonym samochodzie miło zaskakuje że spalanie wzrasta nieznacznie czego nie spodziewałem się po tak małym silniku benzynowym. W ogóle dynamika tego silnika zwłaszcza w dolnych zakresach przypomina nieco diesla :P
Problem z filtrem DPF
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • układ wydechowy
  • 43 tys. km
Mam problem od czasu do czasu z kontrolką "jakości oleju silnikowego", problem opisany jest głębiej na forum forda : https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=305201 Z tego co się dowiedziałem to ten model akurat, posiada procedurę wypalania filtra DPF, więc podczas jazdy czasem ona się włącza , ale ford zapomniał włączyć kontrolkę że ta procedura działa (nie można wyłączać silnika). W rezultacie kierowca jak wyłączy silnik podczas tej niedokończonej procedury paliwo które nie jest wypalone trafia do oleju i rozrzedza olej silnikowy co po pewnym czasie zgłaszane jest przez czujnik jakości oleju silnikowego. od nowości samochód po przejechaniu 5000 km trafił na serwis na wymianę oleju(na gwarancji) i wymianę firtra DPF, później jak miał 10000 km znowu wymieniali olej na gwarancji.. przy następnym przebiegu 15000 km serwis forda w Krakowie (NH Motors ) chciał mnie obciążyć za wymianę oleju, więc pojechałem do innego serwisu w Tarnowie. Tam po diagnostyce wymienili wtryskiwacz i skasowali błąd, oraz zrobili odpłaty przegląd okresowy. po przejechaniu 20000 km znowu serwis i kasowanie błędu , później po 30000 przegląd okresowy , i 35000 znowu kasowanie błędu. ... brak słów..
Oczekuje na rozwiązanie
Ustawienia wyświetlacza
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW 2018-2023
  • instalacja elektryczna
  • 101 tys. km
Witam mam problem z rozprogramowywaniem się ustawień wyświetlacza, gubi ustawienia za każdym razem przechodzi do początku ustawień, zmienia język na angielski, prosi o potwierdzenie ustawienia, gubi telefon, ktoś coś?
Oczekuje na rozwiązanie
Biegi 6, 5 i wsteczny nie mozna ich wbić, jakby skrzynia ich nie posiadała
  • Ford Tourneo Courier I Mikrovan Facelifting 1.0 EcoBoost 100KM 74kW 2018-2023
  • układ napędowy
  • 996 tys. km
Witam. Jeżdżę fordem transitem Courier z 2019 roku silnik 1.0 100 KM wersja Van blaszak. Problem pojawił się znikąd, rano wsiadam do samochodu, chce wycofać i nie mogę wrzucić wstecznego biegu. Podnoszę dźwigienkę ale czuję jakby nie było miejsca na bieg wsteczny, czuję ściankę. Tak samo z biegiem 5 i 6, wrażenie jest takie jakby skrzynia posiadała tylko 4 biegi.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Ford Tourneo Courier