Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Sedan

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej

Ford Scorpio I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4744 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2761 mm
Rozstaw kół - przód 1477 mm
Rozstaw kół - tył 1500 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Adrianus
Ford Scorpio I
Sedan 2.9 i 145KM 107kW
Rocznik 93,manual. Mam go od pol roku (wczesniej mialem 2.0 89) Musze przyznac ze to niesamowity wymiatacz. Mam zepsuty jeden gar wiec mam teraz V5:] i na gazie. Bez jednego gara i na gazie jechalem nim na autostradzie 220km/h.20min jechal z Krakowa do Katowic Az sie boje go sprawdzic jak wroci od mechanika. A to wycie szesciu garow prz przyspieszaniu..ehh NIESAMOWITE WRAZENIA. Odpukac ale nie psuje sie wogole.Na trasie wychodzi mi taniej niz 206 1.4 mojego kumpla;) Niesamowita sprawa.Super auto.Tanie, wielkie, mocne i nadal piekne.Moja wersja jest bardzo ladnie ozdobiona. Stalem nim na rynku w Krakowie pod knajpa...wychodzi podpite malzenstwo (ona trzezwa byla bo go prowadzila:D) i on mowi do niej "Popatrz kochanie jakie piekne auto..ona do niego no tak ale jest juz stare..on: co z tego ze stare ale jest zajebiste...super scorpio" Strasznie mnie to na duchu podnioslo. Wiele osob sie nim zachwyca i oglada..nawet ludzie w BMW Mercach i Audi. Niejeden juz zobaczyl ze jest rownie mocne co piekne.Mam foty.Email me:)
3,9
~totosty@tlen.pl
Ford Scorpio I
Sedan 2.0 i 120KM 88kW
Pozytywne opinia z jazdy, dużo nie wydałem na czesci, co roku tylko zmieniam filtry, świece, olej, jak na razie jestem bardzo zadowolony z samochodu. Inne 20 letnie auto juz by było na szrocie a ja nadal nim bzykam wszędzie
4,3
~MCold
Ford Scorpio I
Sedan 2.5 TD 116KM 85kW
Lubię to auto, chociaż czasami wymaga sporo cierpliwości. No i niestety przy -25 stopniach C nie pali, no ale to w końcu diesel. Za to komfort jazdy niesamowity, chociaż tylny napęd w zimie wymaga przyzwyczajenia się. Idealny na długie trasy. Świetne nagłośnienie, wygodne wyprofilowane fotele. Prowadzi się naprawdę lekko i przyjemnie, a jak trzeba depnąć to i depta sie (chociaż dynamika jazdy to 3 i 4 bieg, na dwójce i na piątce tak umiarkowanie)

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
3 komentarze
Ford Scorpio I Sedan