Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1991-1994

Lata produkcji: 1991 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej
Produkowany od 1991 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2394 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 182 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
3 komentarze
Ford Scorpio I Kombi