Szukaj

Informacje o Ford Scorpio I Hatchback 2.0 i 100KM 74kW 1985-1990

Lata produkcji: 1985 – 1990
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Scorpio pojawiła się na rynku w 1985 zastępując w ofercie Forda model Granada. W przeciwieństwie do niego, Scorpio wyróżniał się dość nowatorską, jak na auta swojej klasy, stylistyką. Kształtami nadwozia nawiązywał raczej do studyjnych koncepcji zastosowanych wcześniej przy projektowaniu modelu Sierra. W Wielkiej Brytanii i Irlandii Scorpio I sprzedawany był jako Granada III, zaś w Stanach Zjednoczonych jako Merkur Scorpio. Jego produkcja zakończyła się w roku 1994.
czytaj więcej
Produkowany od 1985 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1993 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~kajtek33@o2.pl
Ford Scorpio I
Hatchback 2.0 i 100KM 74kW
Myślę że to auto w porównaniu do aut rocznika 1986 wypada doskonale pod każdym względem. Nie uwierzę że ktoś ma auto 17 letnie i nic do niego nie dołorzył lub że nic mu się nie zepsuło. Chyba że nim nie jeździ ! Pod jednym względem niektóre auta są lepsze - mianowicie: mają lepszą odporność na korozję , ale tych aut jest bardzo mało! Podsumowując mogę śmiało powiedzieć, że Ford Scorpio jest autem bardzo dobrym za małe pieniądze. Przekonałem się na własnym aucie którym już jeżdżę ponad trzy lata, a kupiłem go gdy miał 14 lat
3,8
~PiotrK
Ford Scorpio I
Hatchback 2.0 i 100KM 74kW
Ogólnie wóz nie jest zły. Niestety jest jak na nasze warunki za mało trwały - zawieszenie się sypie często - tuleje, amortyzatory, końcówki drazków. Natomiast reszta - nieźle. Powiem ogólnie że jest to wóz mało awaryjny ale sypią się perdółki w rodzaju wymienionych wyżej pstryczków; kabli; przewodów; rurek zapiekających się zacisków czy najrozmaitszych wycieków - szczególnie przekłądnia kierownicza. Natomiast silnik jeździ; choć się dawno dawno dawno temu posypał automatyczny układ regulacji wolnych obrotów i auto nie utrzymuje biegu jałowego pod obciążeniem. Niestety cena nowego układu elektronicznego opiewa na 4 tysiące złociszy co pokrywa się z ceną całego samochodu w tym wieku i stanie - zatem wymiana jest nieopłacalna. Na szrocie natomiast takiego dodupnika trafić nie sposób gdyż Ford stosował chyba 12 rodzajów tych urządzeń i coś koło tego modułów głównych od wtrysku (EEC IV o ile pamiętam) - a to zadziała tylko wowczas jak zestawimy odpowiedni układ z odpowiednim modułem.
4,3
~Andrzej W. Koniu19@o2.pl
Ford Scorpio I
Hatchback 2.0 i 100KM 74kW
autko ma pełno superlatyw o których można by było opisywać ale ja kto w życiu plusy ciągną za sobą minusy mam nadzieje że + będzie więcej z biegiem czasu ponieważ jak zauważyłem mam to autko od niedawna więc może to się wszystko zmienić mam nadzieje że na +.:)

Usterki Ford Scorpio I

Liczba wpisów: 8
długie uruchamianie zimnego silnika
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1992-1994
  • silnik
Zimny silnik uruchamia się dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem, również po około godzinnym postoju. Natomiast gdy go uruchomię to około 2-3 minut trzyma 1100 obr/min i schodzi płynnie na 850 obr/min, pracuje stabilnie i odpala za każdym razem na \"dotyk\". Po zimie wymieniłem wtryskiwacze, nie dało się jechać na benzynie, (używane, identyczny typ, przed założeniem wyprane profesjonalnie w myjce ultradźwiękowej), problem z jazdą na benzynie zniknął. Natomiast po jakimś czasie pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku. Profilaktycznie wymieniłem pompę paliwa (nową w/g specyfikacji 3 bary 90 litrów/godz) i nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury chłodziwa zasilanie 4,6 V, oporność przy chłodnym silniku 41 kOhma, a przy gorącym ok 600 Ohm. Czujnik temperatury powietrza w kolektorze zasilanie 4,6 V, oporność zimny silnik 34,4 kOhma, gorący 1,35 kOhma. Czujnik położenia wału korbowego 264 Ohm. Ciśnienie sprężania OK, oleju nie bierze, temperatura w normie, płynu chłodzącego nie ubywa, roczni 1993, przebieg 230000km. W aucie jest instalacja gazowa, na gazie silnik pracuje dobrze, zawsze przechodzę na gaz po uruchomieniu na benzynie. Resetowałem komputer poprzez rozłączenie akumulatora i nic. Ponadto przed zimą pojawił się objaw furkotania ABS przy zatrzymywaniu się, ale myślę, że to wina spękanych czujników w sumie 18 lat robi swoje. Odłączyłem ABS, problem z odpaleniem na zimnym silniku nie ustał. Proszę o jakieś sugestie lub rady, nie jestem laikiem, ale uważam, że człowiek uczy się całe życie. Jak na razie brak Opisałem powyżej co zrobiłem
Oczekuje na rozwiązanie
Przebicie.
  • Ford Scorpio I Sedan 2.0 i 120KM 88kW 1989-1992
  • instalacja elektryczna
Po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu go, wszystkie kontrolki palą się prawidłowo, do momentu aż włączę np. awaryjne światła, w tym momencie wszystko zaczyna przygasać, zegarek nad lusterkiem zaczyna działać jak stoper, do momentu wyciągnięcia kluczyka - wtedy pokazuje normalnie czas, prócz tego "cb" mam podłączone pod kostkę z radia. Co ciekawe wcześniej było ok, a teraz "cb" działa normalnie, a radio ani drgnie, z resztą wszystko prócz "cb" padło nawet dmuchawa, kiedy akumulator jest odłączony miernik wskazuje mi 12,4 V. Po założeniu przewodów napięcie mierzone na akumulatorze oraz kostce z radia wynosi ok. 4,6 do 9,2 V, wszystkie urządzenia zachowują się jakby był słaby akumulator, zanim to zauważyłem wyjąłem rozrusznik i okazało się, że jest spalony, a dosłownie godzinę wcześniej autko było w pełni sprawne.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Głowica i jej mocowanie.
  • Ford Scorpio I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
bardzo awaryjnym punktem scorpio 1 jest głowica i jej mocowanie mowa o silniku 2.0 8V DOHC ZAWSZE TRZEBA ZMIENIĆ NOWE SZPILKI GŁOWICY I NIGDY NIE DOKRĘCAĆ ICH NA WYCZUCIE TYLKO SPECJALNYM KLUCZEM NO I NAPINACZ JEDNORAZOWY, TAK POZA TYM SILNIK NIEZAWODNY BĘDZIE DŁUGO CHODZIŁ ALE NA ORYGINALNYCH CZĘŚCIACH I JESZCZE JEDNO TE AUTA NIE SĄ STWORZONE ŻEBY CHODZIŁY W GAZIE PIERW PADA USZCZELKA POD GŁOWICĄ A POTEM GŁOWICA PĘKA.
3 komentarze
Ford Scorpio I Hatchback