Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van 1.8 TDCi 125KM 92kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Karol
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Tani wół roboczy. Auto kupione z przebiegiem 240 tys dzis ma 560 tys km. Uwaga na rozrzad po 2007 roku jest pasek w kasecie olejowej. Czesci nie sa drogie do tego auta nie posiada dpf. Wymiana oleju co 10 tys i smiga. U mnie sprzeglo wtrzymuje ok 180 tys. Na trasie czesto spalanie pokauje komp 5.5 litra w miescie ok 7litrow. O kazde auto trzeba dbac jak sie serwisuje tak sie ma pozniej pisza ze 150 tys 200 tys i sypie sie wszystko nie wazne czy to audi mercedes czy ford jak dbasz tak masz. Era topornych aut sie skonczyla teraz kazde auto ma dpf dwumase inne pierdoly ktore wytrzymuja jakis przebieg i siadaja jedne szybciej drugie wolniej. Stare merce audice 80 krecily przebiegi po milionie km nowsze tego nie dozyja auta firmy by zbankrutowaly. Czym nowsze auto tym mniej trwalsza konstrukcja.
4,6
~Mateusz Åšnie
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Duży, rodzinny, przestronny. Możliwość przesuwania i pochylania 2 rzędu siedzeń jest rewelacyjnym rozwiązaniem. Dodatkowe dwa miejsca w 3 rzędzie siedzeń też się sprawdzają i w bagażniku mieści sie jeszcze złożony wózek parasolka
4,4
~Jedrek
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Bardzo fajne auto. Duże wygodne i ładne bardzo dobry układ jezdny.Silnik 1,8 ma lekką turbo dziure ale od 2000 obrotów jedzie spoko spalanie bardzo dobre jak na tak duży samochód około 7,5l.Polecam to auto każdemu kto szuka dużego ładnego wygodnego i ekonomicznego vana.
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I Van 1.8 TDCi 125KM 92kW 2006-2010
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Auto kupiÅ‚em w Belgii w tym roku. Å»ona dojeżdża do pracy 120km dziennie, 10-15% miasto i reszta po trasie. Komputer pokazuje 5,5 l/100km jeÅ›li temu wierzyć. Nigdy nie sprawdzaÅ‚em na stacji ( ten sam nalewak, ta sama stacja i wskazanie przejechanych kilometrów). Na pocieszenie mogÄ™ dodać, że auto jeździÅ‚o w Belgii po mieÅ›cie i komputer pokazywaÅ‚ 10l/100km. Ps. auto ma koÅ‚a 17´ i opony takie jak podaje instrukcja producenta. JadÄ…c na wakacje (2 osoby dorosÅ‚e + dwoje dzieci + bagażnik zaÅ‚adowany pod dach) komputer pokazaÅ‚ 6.2l/100km. Pozdrawiam
6,7
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Sprawuje się bardzo dobrze. Bałem się bo sporo opinii o 1.8 było sugerując że są problemy. 2 lata użytkuje jest super. Ale aby nie było kolorowo . Potrzeba wymienić dolny i górny rozrząd aby mieć święty spokój jak nie wiadomo ile auto zrobiło faktycznie km. Ja posłuchałem fachowców i jest ok. Nie warto wymieniać tylko górny rozrząd jak nie ma pewności ile auto ma na liczniku. Eksploatacyjne tanie auto ekonomiczne. Wygodne dla rodziny 5 osobowej plus pies.
6,2
Ford S-Max I
Van 1.8 TDCi 125KM 92kW
Ogólnie przy delikatnej jeżdżie, powtarzam delikatnej rzadko pali powyżej 6,5, na autostradzie do 120km spala około 6-6,5 w zależności od załadowania, przy jeżdzie około 100kmh schodzi nawet do 5,5(a jeżdżę bardzo często), po mieście i zwykłych drogach niewiele ponad 6 litrów, nigdy nie spalił mi więcej niż 7, a mam go już 2 lata, miękka noga, dynamiczna jazda i można spokojnie to osiągnąć, diesel to nie auto do gwałtownego przyspieszania.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiÄ…zany
3 komentarze
Ford S-Max I Van