Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,6
~Piotr M
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Bardzo rozsądne auto dla dużej rodziny (2+3). Praktycznie bezawaryjne. Jak na swoje gabaryty śmieszne spalanie. Jako jedno z niewielu posiada możliwość oddzielnego regulowania oparć 2 drugim rzędzie siedzeń. Kto wybiera się w długa trasę z dziećmi doceni ta możliwość. Bagaznik nawet przy maksymalnym pochyleniu siedzeń przepastny. Dynamika z silnikiem 2.2 bardzo dobra, przyczepy do 1T nie robią na nim żadnego wrażenia. Nie polecam dopalcac do Premium Sound System z dodatkowymi głośnikami i subwooferem - zestaw gra bardzo słabo w porównaniu do konkurencji. Szklany dach z roleta tylko dociąża auto a dzieciaki po dwóch razach i tak już przez niego nie patrzą.
4,5
~Marek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
S-Max to swietny wybór jezeli szukamy auta dużego, wygodnego i dynamicznego (2.2 TDCI to świetny silnik). Mój eksploatowany jest jest bardzo intensywnie (srednio 40 tys / rok). Ma utwardzone zawieszenie co bardzo pozytywnie wpływa na stabilnosc mimo tego ze jest to wysokie auto. Długie trasy to nie problem przy bardzo rozsadnym spalniu i szybkiej jeździe (160 - 180 km/h). Do tego bardzo pakowny i wygodny. Histrorię auta znam od nowości (kupiłem od przyjaciela) dlatego mogę opisać wszystkie elementy - wady i zalety. Z powaznych usterek - DPF po 200 000 przebiegu - to tez normalne w silnikach z DPF ale nalezy szukac pomocy w warsztatach które się specjalizują bo serwis autoryzowany Ford to horror !
5,0
~sebkus
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Jak dla mnie mistrzostwo świata. Idealne połączenie samochodu rodzinnego ze sportowych charakterem. 200 KM naprawdę porusza należycie ten spory samochód. Pomimo swoich rozmiarów jest naprawdę zwrotny i nie ma problemów z parkowaniem nawet w Warszawie. W środku bardzo przestronny, a każde tylne siedzenie jest niezależne i rozkładane. Ponadto ISOFIX dostępny na każdym z nich. MOoja wersja Platninium X to wersja topowa, ale nawet w poprzednim S-Maksie wszystko w środku było super spasowane i wysokiej jakości. Tak jest i w tym. Bagażnik ogromny - zapakujesz całą rodzinę, wózek i łóżko dla dziecka, a nawet psa z budą :) Spalanie też jest znośne w trasie. Stojąc w korkach w stolicy pali trochę więcej. Ale jak chce się wykorzystać moc, to i spalanie idzie w górę. Żadnych nadprogramowych napraw - same eksploatacyjne. Nie korzystam z serwisu FORDA bo jest słaby. Mam swój serwis nieautoryzowany - tani i dobry ABScar. Ogólnie polecam S-MAXa, bo to naprawdę bardzo dobry wóz.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting