Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~W
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
1 właściciel, kupione (nowe) w Polsce w 2011. Serwisowane w ASO. Skrzynie biegów M6 (manualna, 6 biegów). Auto ma bardzo fajne właściwości jezdne, a silnikowi i skrzyni biegów - manualnej!, nic nie można zarzucić (jak działają). Duża przestrzeń i wygoda, pełne! 5 miejsc. Świetny samochód rodzinny z "nutką" sportowej agresji. Wieczne problemy i usterki, co prawda "****rele" ale np. rdza na masce nowego (rdza wystąpiła w 2012) auta kupionego w 2011 z salonu doprowadza do furii. Odpadająca rączka od ręcznego, 3 po kupnie padł przepływomierz. BRAK miejsca i samego koła zapasowego - trzeba wozić w bagażniku. Kolejną wadą jest najgłupszy system montażu bagażnika na dach, w dziejach historii - absolutne nieporozumienie. Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia oraz samej blachy i ozdób, pozostawia mały niesmak - nie jest to super jakość. Mimo wielu wspaniałych chwil w tym aucie, nie polecam.
4,8
~Łukasz
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Samochód godny polecenia, zarówno na weekendowy wypad z całą rodziną jak i codzienny dojazd do pracy dla taty. Sylwetka naprawdę może się podobać. Bagażnik ogromny, żeby wyjąć coś z samego końca czasem trzeba wejść do środka. Bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane fotele. Silnik zaskakuje dynamiką i bardzo miłym pomrukiem przy wyższych obrotach. Jak na tak duże auto spodziewałem się wyższego spalani, a tu miłe zaskoczenie. Przy jeździe przepisowej średnia na poziomie 5,0 l/100 km jest do spokojnie do osiągnięcia, Przy jeździe naprawdę eko można zejść poniżej 5l/. Przy jeździe miejskiej ( Wrocław) spalanie na poziomie 6-6,5l w zależności od korków. Trasa przy jeździe do 140 km/h 6-6,6 l/100km. Przy dynamiczniejszej jeździe można dojść do 7-7,5 km, a na dobrych drogach aż się prosi żeby wykorzystać dynamikę silnika. Generalnie bardzo udany zakup i samochód naprawdę godny polecenia. Wady: - orginalne dywaniki przednie są zbyt krótkie, sięgają tylko do początku pedałów, co powoduje że część piachu dostaje się poza i pod dywanik, ford powinien to poprawić - brakuje przednich chlapaczy, przód auta przez to szybko się brudzi, szczególnie widoczne na białym lakierze
4,1
~Maciej B
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
dobrze - bo auto jest fajne. nieprzeciętny design. To ważne bo to przecież z założenia jest taki nieciekawy tatowóz. A tu niespodzianka - może budzić emocje i być ładny. Efekt (moim zdaniem) psuje skrzynia biegów (ja jej nie rozumiem) i trochę zastanawiająca jakośc materiałów / montażu. Np. od wibracji odpadł (odkręcił się) podłokietnik, "wyskoczyła" z zatrzasków konsola środkowa, blachy - trochę cienkawe - wystarczy, że ktoś na parkingu trąci mocniej drzwiami i już są wgnioty.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting