Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2010-2015

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Wojtek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Bardzo dobre auto wg mnie w segmencie Vanów nie ma lepszego. Na początku zastanawiałem się nad Sharanem ale wygląd wewnętrzny, układ jezdny i cena przemawiały zdecydowanie na korzyść S-maxa. Drapieżna sylwetka, olbrzymi pojemny bagażnik (szczególnie w 7 osobowym bardzo ustawny- nie ma z boku plastikowego elementu który przeszkadza w załadunku), z tyłu 3 równe wygodne sterowane indywidualnie fotele, z przodu fotele wygodne ale niestety wystające boki narażone na gniecenie. Dobre wykończenie w środku z miękkich materiałów, po za tym nic nie trzeszczy tak jak np. w citroenie C5. Samochód idealny na dalsze wyjazdy oraz do pracy. Do 140km/h w samochodzie cisza, powyżej trochę gorzej. Spalanie jeżdżąc na klimie 8-8,5l/100km ale nie uprawiam ecodrivingu, tym autem po prostu chce się "jeździć". Bardzo ładne doświetlenie LEDAMI wewnątrz. Oryginalny hamulec ręczny w połączeniu z podłokietnikiem jest jak w samolocie. Generalnie mogę się tylko jeszcze przyczepić do za małego schowka na okulary.
3,1
~Luks
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Auto teoretycznie idealne dla rodziny z dziećmi, teoretycznie idealne na dłuższe podróże, teoretycznie wygodne dla wysokich osób. W teorii wszystko wygląda piękniej niż w rzeczywistości. Realnie auto rozczarowuje jakością wykonania i kosztami eksploatacji, które na takim poziomie są w aucie rodzinnym nie do zaakceptowania. Jednocześnie oferuje niesamowitą przestrzeń i funkcjonalność. Trochę jak dr Jekyll and mr Hyde.
4,9
~Tomasz
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Szczerze polecam choć następnym razem wybrałbym manualną skrzynię . Wygodny i pakowny nie brak mu mocy na normalną jazdę dobre oświetlenie czy jakość szczegółów pokazują że można mieć wygodnego i komfortowego vana.
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2010-2015
7,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Spalanie mocno zależy od prędkości (z racji na opory czołowe). Do 100-120 km/h jest naprawdę przyzwoicie. Na przykład wakacyjna trasa ok.1900km, auto zapakowane na maxa, 5 osób, prędkości 100-140/godz. średnie spalanie z kompa 6,3 (realnie policzone 6,6). Uważam, że całkiem nieźle. Ostatnio jeździłem sporo po trasie i badałem możliwości ekonomicznej jazdy, więc jadąc spokojnie po trasie z prędkością ok.100km/h spalanie miałem 5,2 l/100km. Ale zimą po mieście, na krótkich odcinkach i na zimnym silniku bywa i ok.9 l/100km. Człowiek zawsze by chciał, żeby było mniej, ale tutaj jest przyzwoicie.
7,2
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Auto po chiptunningu na 169 KM i 395 nm, przejechało 180 tys bezawaryjnie. Aktualnie ma ponad 200 tys i do tej pory nie było żadnych problemów, wymieniłem tylko klocki, oczywiście oleje, płyny na czas. Nie miałem również żadnych problemów z DPFem, jestem przeciwnikiem usuwania filtrów cząstek stałych. Spalanie: trasa zwykła : 6,5, autostrada 180-200 km/h: 8,5, miasto 8-8,5, autostrada gaz w podłodze (do 230 km/h licznikowo) : 10,5 l . Zaznaczam, że mam ciężką nogę.
6,2
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Auto rewelacyjne, potrafi spalić poniżej 5 litrów, ale taka jazda jest męcząca. Przy mojej ciężkiej nodze na trasie wychochi zazwyczaj ok. 6,7. Nadmieniam że auto jest po chiptuningu na 180 KM i 410 nm i wytrzymało tak już 160 tys km bez problemów ze sprzęgłem dpfem itp. Auto mam od nowości, nie jeżdzę do ASO a do tej pory wymieniłem tylko klocki. Przy bardzo ostrej jeździe autostradowej 200-220 km/h niestety ponad 9 litrów.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting