Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

5,0
~TomEnRobbin12
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczony Fordem S- Max em, 2.0 TDCi Titanium Powershift, pojemny, przestronny, duży rodzinny samochód na zakupy i duże, długie wyprawy. Każdy z pasażerów ma dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo wygodne fotele- z przodu możliwość regulacji elektronie. Fotele z tyłu każdy z osobna ma kilka możliwości regulacji. Skrzynia Powershift bardzo dobrze się sprawuje. Podgrzewane szyby bardzo fajnie reagują przez zimę. Bardzo duży bagażnik z możliwością zakupu 2ch dodatkowych siedzeń 3go rzędu. Może jedynym małym minusem jest kolor czarny perłowy, który bardzo przyciąga słońce. Ale klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w każdych warunkach nawet w Hiszpanii przez okres wakacyjny. Polecam.
4,9
~Jacek
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Idealna propozycja dla ludzi ceniących niezawodność i wysoką jakość za rozsądną cenę . Mnóstwo miejsca w całym aucie plus fajny wygląd szczególnie na dobrych felgach . Oczywiście gusta są różne jednemu się podoba drugiemu nie ( chociaż myślę że tych drugich jest zdecydowanie mniej ). Najlepiej kupić auto nowe w salonie ,można też trafić krajowe z prawdziwą sprawdzalną historią przebiegu . Duży szklany dach daje mnóstwo frajdy podczas jazdy , szczególnie siedzącym z tyłu . Nie warto brać navi z dużym wyświetlaczem ( nie mówi po polsku ). Lepiej dokupić przenośny sprzęt za ułamek ceny . Generalnie S-max to bardzo dobrze prowadzący się i bardzo ekonomiczny samochód w fajnej stylistyce ( nie tak nudny jak inne Vany ). 140 konny diesel nie ma się czego wstydzić , wręcz przeciwnie spełnia swoją funkcję . No i spalanie na trasie przy oszczędnej jezdzie wynosi 6 LITRÓW przy wielkości małego autobusu naprawdę robi wrażenie . Bardzo fajnym gadżetem jest podgrzewana przednia szyba ( na początku bardzo małe paski w szybie troszeczkę przeszkadzają ale po kilku dniach przestają być widoczne ). Bagażnik jest tak duży że zmieści się tam inny samochód , ale tak poważnie to żeby wyciągnąć coś z głębi trzeba częściowo wejść do bagażnika ( ekstra dodatkiem w opcji jest wyjeżdżająca płyta która ułatwia życie ). Ledy z przodu i z tyłu bardzo odmładzają auto , od połowy 2010 roku w każdym s-maxie . Jeśli ktoś szuka dobrego samochodu warto poważnie rozważyć kupno Forda S-max. :-))))
2,7
~Lux
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Spełniam swój obywatelski obowiązek przestrzegając Was przed pochopnym zakupem tego auta. Po 4 latach użytkowania pozbywam się go z wielkim żalem i z wielką ulgą jednocześnie. To nie jest auto dla każdego i trzeba być tego świadomym. Ma kilka niezaprzeczalnych zalet i dwa razy tyle wad. Potrafi zaskoczyć pojemnością wnętrza i bagażnika oraz słabym wykonaniem, niską trwałością i drogim serwisem, zwłaszcza w niektórych wersjach.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting