Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 203 KM (149 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87, x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~szejk
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
W klasie Vanów wg mnie nie ma nic lepszego. Nie wygląda jak typowy autobus, świetnie jeździ (lepiej niż wiele osobówek), cichy jak meleks. Skrzynia dwusprzęgłowa spisuje się bardzo dobrze (ciut gorzej od DSG podobno)ale nic nie szarpie, płynnie przenosi moment. Spalanie oczywiście o wiele większe niż obiecuje producent. Średnia z 8 tys. równe 11 l/100km (jazda 50/50 miasto-trasa). Akurat na tyle zakładałem przed kupnem bo tyle producent podaje spalanie w mieście ;)Przepastny bagażnik, nawet przy 3 rzędach foteli coś się jeszcze da wrzucić. 3 i 2 rząd siedzeń po złożeniu tworzą równiutką podłogę. Dobra propozycja dla rodziny 2+3 bez rezygnacji z przyjemności z jazdy. Długa lista wyposażenia ale brakuje elektrycznej klapy, fajne oświetlenie wnętrza oraz na zewnątrz. Bardzo ładny lakier perłowy Ice White.
2,8
~Marcin
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
No jestem po bardzo dużych przejściach i aż nie mogę uwierzyć w wasze opinie .....auto gdyby może nie egzemplarz który mi się trafił bardzo pechowy od handlarza to bym podzielał waszą opinie ale jak to mi w fordzie powiedzieli miałem mega pecha..
4,6
~las
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Generalnie bardzo komfortowy, mocny i niezawodny. Jest oczywiście zawsze jedno ale. Gdyby nie problemy z ośnieżonymi górkami, o czym dalej oraz wymianie kompletów opon co dwa sezony (bez różnicy zimowe czy letnie) to byłby najlepszy. A tak to następny kupię mniejszy ale 4x4. Auto świetne na Auobahn-y bo zabawa w nim zaczyna się od 160km/h i trwa aż gdzieś do granicy 220. A bagażnik pomieści wszystko, choć minusem jest brak koła zapasowego.
Średnie spalanie dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW od 2010
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Napęd (EcoBoost+PowerShift) dla ceniących komfort i drzemiący zapas mocy. Silnik cichy i bardzo elastyczny (300Nm w szerokim zakresie). Przy umiarkowanej jeździe miejskiej pracuje w zakresie 1500-2500 obrotów i jest niesłyszalny i to mnie w nim urzekło podczas jazd próbnych. Automat+turbo wymaga przyzwyczajnia, tj. nagłe wciśnięcie gazu powoduje redukcję biegu (czasem dwóch) i zwiększa spalanie, jeżeli jednak wciśniemy lżej i pozwolimy "zaskoczyć" turbinie mamy piekny, cichy ciąg bez redukcji i nadmiernego zużycia. Warty rozpatrzenia przy miniejszych przebiegach (20-25k rocznie), bo porównywalny osiągami TDCi 200KM z automatem kosztuje 11k PLN więcej i nie ma PowerShift´a tylko tradycyjny automat, więc będzie się zwracał długo. Komentarz do minimalnego zużycia 7.4l/100km. Droga krajowa, 360km, jazda w "sznurze" samochodów, po drodze 2 miasta, kilkadziesiąt wiosek, przelotowa poza wioskami 100-110km/h, lato, klimatyzacja włączona, 2 osoby. Po zatankowaniu zasięg 900km, ale rozumiem, że to ekstremum. Normalnie, przy planowaniu trasy z rodziną zakładam 750-800km na baku, w mieście ok. 650km. Zużycie wzrasta szybko na autostradzie (wiadomo, wysokie auto), przy 140km/h jest to ok. 10,5, przy 150km/h już 12, ale z drugiej strony komfort w Niemczech duży, bo jadąc 140km/h i czekając na zwolnienie lewego pasa, po krótkim przyspieszeniu masz 160km/h w momencie zrównania się z wyprzedzanym. Polecam.
10,5
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Wiadomo, duży samochód z dużym benzynowym silnikiem chce pić. W ostatnim miesiącu zrobiłem nim 6,5 tysiąca kilometrów to ogólne średnie spalanie określiłbym na około 11 litrów. Jazda bardzo żwawa, często na trybie S, autostrady - prędkości >200km/h. Aczkolwiek tak duży samochód, z takim silnikiem=przyjemność z jazdy ogromna. POLECAM :)
8,9
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Niestety trochę pali, ale to nie wszystko, moim zdaniem za wysokie koszty serwisowania. Bardzo drogie przeglądy w ASO, zwłaszcza w Bemo Poznań, wymagające napraw co 60000 km tylne zawieszenie, wymaga wymiany oleju w automacie co 60000 km koszt ponad 900zł w ASO.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting