Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79 x 81,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,4
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód jest kompletnie incognito. Nikt Cię w nim nie zapamięta, nikt nie zwróci uwagi. S-Maxów jeżdżą tysiące, niczym się nie wyróżniające zwykle takie trochę większe kombi - dla mnie to raczej minus, wolę unikatowe specyficzne samochody ale... Całokształt wypada zdecydowanie na plus Forda. Nie ma się do czego przyczepić, nawet na silę. Duży, pakowny, wygodny - jest. Rodzina zadowolona. Siedem miejsc - jest. I nawet w trzecim rzędzie da się w miarę normalnie usiąść. Precyzyjne zawieszenie - jest. Jedzie jak po szynach. Dynamiczny mało palący silnik - to też jest. Części i serwis w normalnych cenach - no też jest. Każdy mechanik wie jak naprawiać forda. I wisienka na torcie - odgłos upuszczania ciśnienia z turbiny po przegarowaniu. No bajka - jak w Need for Speed :) a to przecież dzieciowóz. Zwykły "nudny" VAN który niczego nie udaje, ale wszystko mu się udaje.
4,3
~radmol
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jest to mój pierwszy minivan. Do tej pory miałem benzynowe auta po kolei: duży fiat 1500, astra I sedan 90KM, astra II hb 97KM, corolla kombi IX 1.6 110KM, (żona jazz II 1.4 83KM), (żona Focus II hb 1.6 100KM). Po przesiadce z w/w samochodów czuć różnicę w gabarytach i na plus i na minus. W środku dużo przestrzeni ale trochę dziwnie ergonomicznie urządzonej. Czuć wygodę. Nie jest tak zwrotny i zwinny jak mniejsze auta co jest dużym minusem w mieście - to auto zdecydowanie nie jest na miasto. Na autostradę owszem:) Duży (bardzo!) minus za brak miejsca na koło zapasowe - muszę wozić w pokrowcu w bagażniku! Mało użytecznych schowków. Generalnie oceniam auto na 4 z plusem.
4,1
~mkmkmk
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Moje pierwsze auto typu minivan. Nie będę ściemniał - kupiłem oczami. Żaden inny samochód z 3 niezależnymi fotelikami i ogromnym bagażnikiem mi się nie podobał. Miałem obawy przed Fordem, ale na przestrzeni 3 lat stwierdzam, że obawy były grubo przesadzone. Wózek dziecęcy wrzucam bez składania :D - Naprawdę przestrzen bagażowa zapewnia luz na spokojnie dla rodziny 2+3.
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW od 2011
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jestem osobą o lekkiej nodze. W codziennych dojazdach do pracy: albo autostrada + trochę miasta, albo trasa przez 3 miasta wychodzi 7,2 przy jednej osobie w aucie. Teraz jesień/zima bez klimy schodzi do 7,0. Autostrada 140 (czasami więcej, żeby poczuć frajdę 160 koni) - 8,5. Ostatni wyjazd rodzinny do Włoch - na autostradach w Polsce 150, Czechy średnio 120, Austria - przeważnie 120 max. 130 - takie ograniczenia, Włochy 140, klima non stop 7,4. Do rodziny wsiami i przelotówkami: 6,8. W tych trzech ostatnich przypadkach pełna obsada - 5 osób (3 dzieci) i pełny bagażnik. Jak na tej wielkości auto rewelacja. Ale jestem sobie w stanie wyobrazić, że przy czystym mieście auto weźmie ponad 10.
9,1
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Auto nowe i po przejechaniu 1600 km średnio wyszło 8,9 litra.Spalanie w mieście 10,1-11,2 litra i nie ma szans na mniej.Zaznaczam że bardzo delikatna jazda. W trasie średnio 7,8 ale tylko do 110 km /godz. Powyżej 110 km/ 8,9 l. Przy 130 km 10,5 i więcej. Jazda bardzo fajna ,świetnie się prowadzi. To nie jest auto do jazdy po mieście jeśli chodzi o spalanie ale cóż 160 KM musi kosztować trochę litrów.
10,3
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jak dla mnie - spalanie kosmiczne. Przy mega eco drivingu udalo mi sie raz zejsc do 7l / 100 km ale byla to meczarnia. Normalne spalanie w miescie przy srednio dynamicznej jezdzie to 10-11 litrow. Zima nawet do 13-14. Autostrada: przy 140 kmh pali ok 10, przy 170-180 kmh okolo 14l. Ale za to jezdzi naprawde dobrze. Prawie dwutonowe auto smiga z tym silnikiem niesmowicie. Wyciaga spokojnie 200 kmh (z GPS) i jeszcze jest zapas. POLECAM

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting