Szukaj

Informacje o Ford S-Max I Van Facelifting

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,9 m
Długość 4768 mm
Długość z hakiem holowniczym 4870 mm
Szerokość 1884 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2154 mm
Wysokość 1620 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw kół - przód 1578 mm
Rozstaw kół - tył 1600 mm
Prześwit 143 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1570 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1420 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2000 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 854 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1147 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~TomEnRobbin12
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczony Fordem S- Max em, 2.0 TDCi Titanium Powershift, pojemny, przestronny, duży rodzinny samochód na zakupy i duże, długie wyprawy. Każdy z pasażerów ma dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo wygodne fotele- z przodu możliwość regulacji elektronie. Fotele z tyłu każdy z osobna ma kilka możliwości regulacji. Skrzynia Powershift bardzo dobrze się sprawuje. Podgrzewane szyby bardzo fajnie reagują przez zimę. Bardzo duży bagażnik z możliwością zakupu 2ch dodatkowych siedzeń 3go rzędu. Może jedynym małym minusem jest kolor czarny perłowy, który bardzo przyciąga słońce. Ale klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w każdych warunkach nawet w Hiszpanii przez okres wakacyjny. Polecam.
4,4
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód jest kompletnie incognito. Nikt Cię w nim nie zapamięta, nikt nie zwróci uwagi. S-Maxów jeżdżą tysiące, niczym się nie wyróżniające zwykle takie trochę większe kombi - dla mnie to raczej minus, wolę unikatowe specyficzne samochody ale... Całokształt wypada zdecydowanie na plus Forda. Nie ma się do czego przyczepić, nawet na silę. Duży, pakowny, wygodny - jest. Rodzina zadowolona. Siedem miejsc - jest. I nawet w trzecim rzędzie da się w miarę normalnie usiąść. Precyzyjne zawieszenie - jest. Jedzie jak po szynach. Dynamiczny mało palący silnik - to też jest. Części i serwis w normalnych cenach - no też jest. Każdy mechanik wie jak naprawiać forda. I wisienka na torcie - odgłos upuszczania ciśnienia z turbiny po przegarowaniu. No bajka - jak w Need for Speed :) a to przecież dzieciowóz. Zwykły "nudny" VAN który niczego nie udaje, ale wszystko mu się udaje.
4,6
~Piotr M
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.2 Duratorq TDCi DPF 200KM 147kW
Bardzo rozsądne auto dla dużej rodziny (2+3). Praktycznie bezawaryjne. Jak na swoje gabaryty śmieszne spalanie. Jako jedno z niewielu posiada możliwość oddzielnego regulowania oparć 2 drugim rzędzie siedzeń. Kto wybiera się w długa trasę z dziećmi doceni ta możliwość. Bagaznik nawet przy maksymalnym pochyleniu siedzeń przepastny. Dynamika z silnikiem 2.2 bardzo dobra, przyczepy do 1T nie robią na nim żadnego wrażenia. Nie polecam dopalcac do Premium Sound System z dodatkowymi głośnikami i subwooferem - zestaw gra bardzo słabo w porównaniu do konkurencji. Szklany dach z roleta tylko dociąża auto a dzieciaki po dwóch razach i tak już przez niego nie patrzą.
Średnie spalanie dla Ford S-Max I Van Facelifting
8,1 – 10,8
l/100 km
6,7 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Jestem osobą o lekkiej nodze. W codziennych dojazdach do pracy: albo autostrada + trochę miasta, albo trasa przez 3 miasta wychodzi 7,2 przy jednej osobie w aucie. Teraz jesień/zima bez klimy schodzi do 7,0. Autostrada 140 (czasami więcej, żeby poczuć frajdę 160 koni) - 8,5. Ostatni wyjazd rodzinny do Włoch - na autostradach w Polsce 150, Czechy średnio 120, Austria - przeważnie 120 max. 130 - takie ograniczenia, Włochy 140, klima non stop 7,4. Do rodziny wsiami i przelotówkami: 6,8. W tych trzech ostatnich przypadkach pełna obsada - 5 osób (3 dzieci) i pełny bagażnik. Jak na tej wielkości auto rewelacja. Ale jestem sobie w stanie wyobrazić, że przy czystym mieście auto weźmie ponad 10.
10,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik słaby i zmulony, a spalanie duże. Przy prędkości autostradowej w trasie (140km/h) potrafi łyknąć nawet 15l. Masakra. W jeździe mieszanej (miasto 50tys, do miasta mam 10km z wioski, korków raczej brak) spalanie dobija do 10l przy naprawdę oszczędnej jeździe. W trasie pali 10l, gdy nie przekraczasz 100km/h
8,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Nie jest to auto wyścigowe lecz typowo rodzinne. Bardzo dużo miejsca dla pasażerów jak i bagażnik jest mega. W mieście plus trochę drogi szybkiego ruchu spalanie ok. 9.0l. Zimą max bierze 11l (na mieście) W trasie spokojnie można zmieścić się w granicach 8.0 ale z delikatną nogą.

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford S-Max I Van Facelifting