Szukaj

Informacje o Ford S-Max I

Lata produkcji: 2006 – 2015
Segment: VANy
Produkowana w latach 2006-2015 pierwsza generacja S-Maxa była najmłodszym vanem amerykańskiej marki i uzupełniała jej ofertę w tym segmencie. Samochód, choć stylistycznie podobny do Galaxy, odróżniał się jednak od niego bardziej sportowym charakterem. Konstrukcyjnie i technologicznie model spokrewniony jest najbliżej z Mondeo czwartej generacji – m.in. zbudowano go na tej samej płycie podłogowej (Ford EUCD Platform). Samochód zaprojektowany został przez Davida Hiltona i w roku 2007 był zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. S-Max I generacji został poddany face-liftingowi w roku 2010.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz

Ford S-Max I – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford S-Max I

Liczba ocen: 258
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~TomEnRobbin12
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczony Fordem S- Max em, 2.0 TDCi Titanium Powershift, pojemny, przestronny, duży rodzinny samochód na zakupy i duże, długie wyprawy. Każdy z pasażerów ma dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo wygodne fotele- z przodu możliwość regulacji elektronie. Fotele z tyłu każdy z osobna ma kilka możliwości regulacji. Skrzynia Powershift bardzo dobrze się sprawuje. Podgrzewane szyby bardzo fajnie reagują przez zimę. Bardzo duży bagażnik z możliwością zakupu 2ch dodatkowych siedzeń 3go rzędu. Może jedynym małym minusem jest kolor czarny perłowy, który bardzo przyciąga słońce. Ale klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w każdych warunkach nawet w Hiszpanii przez okres wakacyjny. Polecam.
4,7
~overhwelming
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Bardzo lubię to auto, świetnie się prowadzi i daje radość z jazdy. IMHO ładnie i zadziornie wygląda jak na te gabaryty. Miewa swoje humory, np problemy z odpalaniem po 15min postoju (trzeba dodać gazu), czy olej extra 1l na 10 000 (tak tak wiem te delikatne pierścienie do zrobienia w przyszłości). Póki co nic poważnego. Na miasto i trasę od czasu do czasu wystarczający i potrafiący czasami zaskoczyć osiągami mimo opinii muła (polecam sprawdzić zawór sterujący klapami i wężyki czy są szczelne, bez pęknięć). Pozdrawiam
4,4
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód jest kompletnie incognito. Nikt Cię w nim nie zapamięta, nikt nie zwróci uwagi. S-Maxów jeżdżą tysiące, niczym się nie wyróżniające zwykle takie trochę większe kombi - dla mnie to raczej minus, wolę unikatowe specyficzne samochody ale... Całokształt wypada zdecydowanie na plus Forda. Nie ma się do czego przyczepić, nawet na silę. Duży, pakowny, wygodny - jest. Rodzina zadowolona. Siedem miejsc - jest. I nawet w trzecim rzędzie da się w miarę normalnie usiąść. Precyzyjne zawieszenie - jest. Jedzie jak po szynach. Dynamiczny mało palący silnik - to też jest. Części i serwis w normalnych cenach - no też jest. Każdy mechanik wie jak naprawiać forda. I wisienka na torcie - odgłos upuszczania ciśnienia z turbiny po przegarowaniu. No bajka - jak w Need for Speed :) a to przecież dzieciowóz. Zwykły "nudny" VAN który niczego nie udaje, ale wszystko mu się udaje.

Raporty spalania Ford S-Max I

Liczba raportów: 338
Åšrednie spalanie dla Ford S-Max I
8,1 – 11,3
l/100 km
6,4 – 11,2
l/100 km
11,5 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie przy tym wielkim samochodzie idealne, najmniej spaliło mi auto podczas podróży na lokalnych drogach niecałe 300km średnia wyszła 4,5l/100 ale nie przekraczane było 100km/h. Natomiast , że nogę mam ciężką i nie oszczędzam na trasie to lata zawsze 120-145 tam gdzie można:) Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.9 ON /100km dane na podstawie przejechaniu ostatnich 79tyś km. Miasto-trasa /50%/50% - stan licznika 390tyś km. Auto uważam, za niesamowite, nazywam go czołg - niezawodne , niezniszczalne , ogromne, wygodne, rodzinne, oszczędne.
11,8
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
Fajny samochód. Dobre osiągi jak na gabaryty. Posiadam dwa lata. Żadnych problemów. Przebieg prawie 160 tys km. Super pakowny (dla rodziny). Super silnik ale lubi wypić :-). Autostrada 120 do 140km/h, trzy dorosłe osoby i dwójką dzieci, trochę bagażu (trudno zejść poniżej 8.5l -9l na 100km). Autostrada do 120 km/h, jedna osoba (8l na 100km). Droga lokalna prędkości między 70 a 110 km/h, jedna osoba (7.5l -8l na 100 km). Miasto, korki, klima włączona, średnia predkosc 20 do 30km/h (bez problemu 15l/16l+ na 100km). Miasto + drogi podmiejskie, bez korków i świateł, płynna jazda, bez klimy, średnia predkosc miedzy 40 a 60 km/h (10.0 - 11 l na 100km). Moj rekord spalania to autostrada z prędkością do 110 km/h ale średnia wyszło poniżej 100 km/h (był tłok ale się jechało jednostajnie między 90 a 110 km/h), spalił 7.2l na 100km. Trzeba się przygotowac na średniąe spalnie miasto + drogi podmiejskie (60/40%) na poziomie 12l. Czy to dużo czy mało na rodzinny samochód z legendarnym silnikiem 2.5t i 220hp odpowiedzcie sobie sami.
10,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik słaby i zmulony, a spalanie duże. Przy prędkości autostradowej w trasie (140km/h) potrafi łyknąć nawet 15l. Masakra. W jeździe mieszanej (miasto 50tys, do miasta mam 10km z wioski, korków raczej brak) spalanie dobija do 10l przy naprawdę oszczędnej jeździe. W trasie pali 10l, gdy nie przekraczasz 100km/h

Usterki Ford S-Max I

Liczba wpisów: 29
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wysokie obroty
  • Ford S-Max I Van 2.0 i 16V 145KM 107kW 2006-2010
  • silnik
  • 274 tys. km
Auto po uruchomieniu łapie wysokie obroty 1200. Czasem po nagrzaniu też się utrzymują. Dojeżdżając do skrzyżowania czy też świateł i zawlniajac są wstanie zafalowac do ok 1400. Adaptacja przepustnicy nic nie daje albo na krótką metę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 195 tys. km
Polecam zlecenie montażu instalacji LPG w swoim aucie firmie AUTO MIX. U mnie instalacja była montowana w Ford S-Max 2.5T, konieczne było przerobienie podłogi i układu wydechowego, dlatego tanio nie było, ale za to rok czasu bez najmniejszej awarii. Szukając firmy, która wykona instalację często spotykałem się z brakiem wiedzy ze strony firm, które wysyłały mi wycenę...
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalację BRC SQ 32 założyłem mimo, że naczytałem się że ten silnik nie dogaduje się z LPG. Okazało się jednak inaczej. Wystarczy dobrze dobrana instalacja plus regulacja i nie ma problemów. Instalację użytkuję już trzeci rok, przejechane mam 70 tys.km, na gwarancji byłem na 4 przegladach, gdzie głównie chodziło o wymianę filtrów. Przez ten czas nic niepokojącego się nie...
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik dobrze zniósł gaz, mimo że zakładany był przy przebiegu pow. 200 tys.km. Instalacja (BRC SQ 32) zwróciła mi się już przy przebiegu ok 20 tys.km. Średnie spalanie wychodzi mi ok 10l w zależności od "załadunku". Auto dalej dynamiczne, nic nie straciło na swojej mocy.
Ford S-Max I