Produkowany od roku 2016 duży van (segment K), którego pierwowzorem koncepcyjnym był Ford S-Max Vignale Concept – stworzony w tym samym roku prototyp. Człon „Vignale” w nazwie modelu obwieszcza, że mamy do czynienia z luksusową wersją modelu S-Max, w nowej gamie Fordów o podwyższonym standardzie. To co odróżnia ją od podstawowej wersji auta, to m.in. chromowane akcenty nadwozia, wzór grilla czy urządzenie wnętrza. Z modelem bazowym natomiast dzieli płytę podłogową – Ford EUCD Platform. Nazwa Vignale pochodzi od nazwiska włoskiego konstruktora Alfredo Vignalego, który był zarazem twórcą marki Vignale, do której prawa Ford posiada od roku 1973.
czytaj więcej
Sam S-Max jest udaną konstrukcją i praktycznie nie ma dziś większej konkurencji. Jego ekskluzywna odmiana ma więcej sensu niż kilka innych propozycji Forda z nazwą Vignale.
~Powagosław
Przede wszystkim plus za to, że luksusowy van (jakkolwiek to brzmi) nie jest SUV-em i Ford nie ściga się np. z Francuzami na przerabianie MPV na pseudoterenówkę. Niech więc żyje luksus w tej bardzo praktycznej niszy na rynku!
Sam S-Max jest udaną konstrukcją i praktycznie nie ma dziś większej konkurencji. Jego ekskluzywna odmiana ma więcej sensu niż kilka innych propozycji Forda z nazwą Vignale.
~PowagosławPrzede wszystkim plus za to, że luksusowy van (jakkolwiek to brzmi) nie jest SUV-em i Ford nie ściga się np. z Francuzami na przerabianie MPV na pseudoterenówkę. Niech więc żyje luksus w tej bardzo praktycznej niszy na rynku!
~Luzacjusz