Szukaj

Informacje o Ford Ranger V Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Pickup
Wszystkie jednostki napędowe to diesle i w sumie nie ma w tym nic dziwnego. Do wersji użytkowej w zupełności wystarczy najsłabszy 2.2l 125KM. To typowy tytan pracy, który został stworzony do harówki. Jeśli w grę wchodzi również dynamika, to warto rozważyć wariant 150-konny. Zapewnia osiągi z przeciętnego auta kompaktowego i o ile praktycznie nie ma rezerwy mocy, to gwarantuje dość żwawe przemieszczanie się. Sprawdzi się też w przeznaczeniu osobowym, choć w takim przypadku warto wziąć też pod uwagę silnik 3.2 200KM. Sporo pali, ale za to ucina sekundę podczas przyspieszania do 100km/h. Ma też nieco lepszą elastyczność.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 3198 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 200 KM (147 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm przy 1500-2750 obr/min
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 89,9 x 100,7 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Łukasz
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Naprawdę mocny samochód. Nie boi się niczego. Wszystko jest cholernie wytrzymałe, aż czasem dziwiłem się ,że dalej jedzie. Testowałem przed zakupem inne pickupy i strzał był w 10. Przez cały okres oczywiście jedna usterka czujnika filtra spalin. Minus to odpornosc na rdzę. Po 4 latach małe kropki przy zderzakach. Serwis jak darmowy. Chciałem teraz kupić auto trochę wygodniejsze i szybsze . Postawiłem na nowego Rangera w wersji Raptor ale zrezygnowałem ze względu na kosiarkę pod maską i jest Jeep. Będę miał sentyment do tego auta. Polecam.
3,9
~PaDRE
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Uwaga - trochę tego będzie!:) Rangerem jeżdżę niecały rok. Potrzebowałem samochodu dostawczego do firmy oraz prywatnego do celów codziennych...pomyślałem czemu nie kupić 2w1 (2 w 1 to się chyba tylko w szamponach sprawdza:) ). Szukałem więc pickupa! Na pierwszy ogień wziąłem L200. Tym to się jeździć nie da, siedzi się fatalnie jak na za niskim kiblu...cała buda się trzęsie, gałka zmiany biegów cały czas cię zaczepia ochoczo latając na wszystkie strony, wyciszenia prawie nie ma, środek wygląda jakby kosztował mniej od opony ...nie, ten samochód odpadł w przedbiegach.Nawet cena w okolicy 100 tyś zł brutto nie sprawiała że chciałem ten samochód mieć. Kolejny Pickup-tym razem miałem okazję przejechać się Amarokiem. Z zewnątrz nie wygląda źle, trochę kanciasty...ale do przywyknięcia. Środek spartański, no samochód pracujący-ok,też to zdzierżę. Pytam o schowki...są! Dwa! No chyba se jaja robicie, dwa schowki które ledwo mieszczą paczkę fajek i portfel, nosz...ok, przejedźmy się. Akurat było trochę ślisko, popadało...napęd w tej wersji był na tył + ręczna skrzynia biegów. Nie było zakrętu na jakim nie wpadł bym w poślizg! Ruszane ze skrzyżowania - poślizg, skręt kół i lekki gaz-poślizg, nierówna droga-ESP szaleje...hmm, to nie to czego szukam. Dodatkowo jazda autostradą - rozmawiać się nie da...podobno w najdroższej wersji jest możliwość dokupienia wygłuszającej uszczelki chroniącej przed pyłem, no bardzo dziękuje - toż to opcja premium! Ok, generalnie samochód nie najgorszy, jeszcze tylko czy do tyłu ktoś za mną wsiądzie (mam 190cm więc prawie leże w samochodzie)...wsiądzie, owszem-ale chyba tylko York, nawet dziecko będzie miało problem żeby się tu zmieścić jeżeli siedzę z przodu.Ok - co z ceną...na wypasie ze wszystkim tym co ma Ranger - cena uwaga, uwaga ponad 180 tyś zł...po rabacie! No chyba se jaja robicie! nosz...! Dobra - Amarok nie, co następne? Nawara?...nie, tego to jeździ tyle że jest opatrzony jak fiesta, odpada. No to zostaje jedyny słuszny wybór i legenda pickupów...Hilux! No to jedziemy Hiluxem! Zawsze mi się ten samochód podobał, wygląda naprawdę super! Nauczony doświadczeniem z Amaroka, najpierw sprawdziłem ilość miejsca z tyłu-kiepsko, to samo co w Amaroku. Ale dajmy szansę legendzie, jedziemy. Muszę przyznać że Hilux sprawia wrażenie naprawdę dobrze wykonanej roboty, wszystko jest spasowane i jakieś takie...budzące pozytywne emocje. W terenie (dzięki uprzejmości sprzedawcy miałem okazję ją ubrudzić ), naprawdę zacnie. Wyjedźmy na asfalt. Jechałem akurat wersją z automatem. Do 100km/h wszystko ok, ale po przekroczeniu tej prędkości silnik zaczyna wyć jak potępiony, 130 na budziku i więcej nie ma szans...a hałas przy tym jakbyśmy lecieli a nie jechali. Nie, to nie jest samochód dla mnie. Dodatkowo każdy z tych opisanych pickupów na nierównej drodze bujał okropnie, wszystkie mają resory piórowe z tyłu więc ciężko wymagać limuzyny, jednak Ranger też ma resory a naprawdę buja najmniej z nich wszystkich (oczywiście na pustej pace, po załadowaniu jest tylko lepiej). Po tych przygodach zdecydowałem się na Rangera, dlaczego? Proszę bardzo: - najmniej z testowanych przeze mnie pickupów buja z tyłu na pusto - najwięcej miejsca z tyłu, ja sam jestem w stanie usiąść za sobą.Nie jest wygodnie ale jestem w stanie usiąść! To naprawdę dużo! - wyposażenie jak w limuzynie - wykonanie inne, ale same dodatki nazywają się tak samo:) - cena z dodatkową zabudową, hakiem i przedłużoną gwarancją za wersję Wiltrak - 160tyś brutto. - wygląd! W wersji Wildtrak w pomarańczowym kolorze jest niesamowity - plus kilka innych rzeczy o których piszę poniżej
4,2
~kolo
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Po 800 km padł czujnik położenia wału. Ale pełny szacun dla asistant Forda. Laweta , auto zastępcze, profesjonalne podejście i żal że byłem blisko domu bo bym jeszcze hotel dostał (żartuje). 5 dni z weekendem i auto do odbioru.

Usterki Ford Ranger V

Liczba wpisów: 14
zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
łożyko koła przedniego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
w raptorze z przebiegiem 6 tysięcy padło łożysko koła przedniego od jazdy po asfalcie. BIULD TOUGH . Serwis po wskazaniu palcem ,żę o to to koło jest lużne ,pojął się naprawy . Oczywiście próbowali jak mogli a to że nie mamy wolnego podnosnika ,to dałem swój ,wtedy i oni dali taki do podjechania pod koło -kpina , ford wie doskonale jaki to badziew jest ten raptor i celowo robi z ciebie idiotę . Z innych również ,znam ponad 10 użytkowników któży również czują się oszukani przez forda i jego tandetę w postaci rangera raptora . Ciekawe czy fox wie gdzie montują jego amortyzatory .
6 komentarzy
awaria układu napędowego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
od czasu do czasu auto traci moc i wyskakuje komunikat -sprawdź w instrukcji - oraz świeci się pomarańczowy kluczyk . niestety gaśnie i auto wraca do normy . oby tak się nie stało podczas wyprzedzania bo może to być ostatnie wyprzedzanie tego forda i jego kierowcy . Serwis nie jest w stanie rozwiązać tego problemu bo lampka sie nie pali jak podjeżdżam do serwisu także zapłaciłeś to jedz dalej nie zasłaniaj wystawy z raptorem , bo czekamy aby naciągnąć następnego na swój nic nie warty pseudoraptorek.
11 komentarzy
Ford Ranger V Podwójna kabina