Szukaj

Informacje o Ford Ranger V Podwójna kabina

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Pickup
Oznaczona symbolem T6, zaprezentowana w roku 2011, najnowsza i obecnie produkowana, trzecie generacja modelu. Ranger do części krajów Starego Kontynentu (także do Polski) trafił w 2012 roku. Pod względem stylistycznym model odmieniono, przywiązując większą wagę nie tylko do użytkowych aspektów pojazdu, ale również estetycznych czy luksusowych. Dzieli m.in. płytę podłogową z Mazdą BT-50, z którą nadal jest konstrukcyjnie blisko spokrewniony. Począwszy od obecnej generacji, model nie będzie oferowany na rynku amerykańskim, gdyż stanowiłby wewnętrzną konkurencję dla fordowskich pickupów serii F.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz

Ford Ranger V Podwójna kabina – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,4 m
Promień skrętu 6,2 m
Długość 5359 mm
Szerokość 1850 mm
Wysokość 1815 mm
Rozstaw osi 3220 mm
Rozstaw kół - przód 1560 mm
Rozstaw kół - tył 1560 mm
Zwis przedni 905 mm
Zwis tylny 1226 mm
Prześwit 232 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1022 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 975 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1440 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1430 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 1450 l
Wysokość progu załadowczego 835 mm
Kąt natarcia 27,7 stopnie
Kąt rampowy 24,4 stopnie
Kąt zejścia 25,9 stopnie
Głębokość brodzenia 800 mm
Przedział ładunkowy - długość 1615 mm
Przedział ładunkowy - szerokość 1544 mm
Przedział ładunkowy - wysokość 511 mm
Maksymalna ładowność 1152 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Łukasz
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Naprawdę mocny samochód. Nie boi się niczego. Wszystko jest cholernie wytrzymałe, aż czasem dziwiłem się ,że dalej jedzie. Testowałem przed zakupem inne pickupy i strzał był w 10. Przez cały okres oczywiście jedna usterka czujnika filtra spalin. Minus to odpornosc na rdzę. Po 4 latach małe kropki przy zderzakach. Serwis jak darmowy. Chciałem teraz kupić auto trochę wygodniejsze i szybsze . Postawiłem na nowego Rangera w wersji Raptor ale zrezygnowałem ze względu na kosiarkę pod maską i jest Jeep. Będę miał sentyment do tego auta. Polecam.
3,9
~PaDRE
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Uwaga - trochę tego będzie!:) Rangerem jeżdżę niecały rok. Potrzebowałem samochodu dostawczego do firmy oraz prywatnego do celów codziennych...pomyślałem czemu nie kupić 2w1 (2 w 1 to się chyba tylko w szamponach sprawdza:) ). Szukałem więc pickupa! Na pierwszy ogień wziąłem L200. Tym to się jeździć nie da, siedzi się fatalnie jak na za niskim kiblu...cała buda się trzęsie, gałka zmiany biegów cały czas cię zaczepia ochoczo latając na wszystkie strony, wyciszenia prawie nie ma, środek wygląda jakby kosztował mniej od opony ...nie, ten samochód odpadł w przedbiegach.Nawet cena w okolicy 100 tyś zł brutto nie sprawiała że chciałem ten samochód mieć. Kolejny Pickup-tym razem miałem okazję przejechać się Amarokiem. Z zewnątrz nie wygląda źle, trochę kanciasty...ale do przywyknięcia. Środek spartański, no samochód pracujący-ok,też to zdzierżę. Pytam o schowki...są! Dwa! No chyba se jaja robicie, dwa schowki które ledwo mieszczą paczkę fajek i portfel, nosz...ok, przejedźmy się. Akurat było trochę ślisko, popadało...napęd w tej wersji był na tył + ręczna skrzynia biegów. Nie było zakrętu na jakim nie wpadł bym w poślizg! Ruszane ze skrzyżowania - poślizg, skręt kół i lekki gaz-poślizg, nierówna droga-ESP szaleje...hmm, to nie to czego szukam. Dodatkowo jazda autostradą - rozmawiać się nie da...podobno w najdroższej wersji jest możliwość dokupienia wygłuszającej uszczelki chroniącej przed pyłem, no bardzo dziękuje - toż to opcja premium! Ok, generalnie samochód nie najgorszy, jeszcze tylko czy do tyłu ktoś za mną wsiądzie (mam 190cm więc prawie leże w samochodzie)...wsiądzie, owszem-ale chyba tylko York, nawet dziecko będzie miało problem żeby się tu zmieścić jeżeli siedzę z przodu.Ok - co z ceną...na wypasie ze wszystkim tym co ma Ranger - cena uwaga, uwaga ponad 180 tyś zł...po rabacie! No chyba se jaja robicie! nosz...! Dobra - Amarok nie, co następne? Nawara?...nie, tego to jeździ tyle że jest opatrzony jak fiesta, odpada. No to zostaje jedyny słuszny wybór i legenda pickupów...Hilux! No to jedziemy Hiluxem! Zawsze mi się ten samochód podobał, wygląda naprawdę super! Nauczony doświadczeniem z Amaroka, najpierw sprawdziłem ilość miejsca z tyłu-kiepsko, to samo co w Amaroku. Ale dajmy szansę legendzie, jedziemy. Muszę przyznać że Hilux sprawia wrażenie naprawdę dobrze wykonanej roboty, wszystko jest spasowane i jakieś takie...budzące pozytywne emocje. W terenie (dzięki uprzejmości sprzedawcy miałem okazję ją ubrudzić ), naprawdę zacnie. Wyjedźmy na asfalt. Jechałem akurat wersją z automatem. Do 100km/h wszystko ok, ale po przekroczeniu tej prędkości silnik zaczyna wyć jak potępiony, 130 na budziku i więcej nie ma szans...a hałas przy tym jakbyśmy lecieli a nie jechali. Nie, to nie jest samochód dla mnie. Dodatkowo każdy z tych opisanych pickupów na nierównej drodze bujał okropnie, wszystkie mają resory piórowe z tyłu więc ciężko wymagać limuzyny, jednak Ranger też ma resory a naprawdę buja najmniej z nich wszystkich (oczywiście na pustej pace, po załadowaniu jest tylko lepiej). Po tych przygodach zdecydowałem się na Rangera, dlaczego? Proszę bardzo: - najmniej z testowanych przeze mnie pickupów buja z tyłu na pusto - najwięcej miejsca z tyłu, ja sam jestem w stanie usiąść za sobą.Nie jest wygodnie ale jestem w stanie usiąść! To naprawdę dużo! - wyposażenie jak w limuzynie - wykonanie inne, ale same dodatki nazywają się tak samo:) - cena z dodatkową zabudową, hakiem i przedłużoną gwarancją za wersję Wiltrak - 160tyś brutto. - wygląd! W wersji Wildtrak w pomarańczowym kolorze jest niesamowity - plus kilka innych rzeczy o których piszę poniżej
4,2
~kolo
Ford Ranger V
Podwójna kabina 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Po 800 km padł czujnik położenia wału. Ale pełny szacun dla asistant Forda. Laweta , auto zastępcze, profesjonalne podejście i żal że byłem blisko domu bo bym jeszcze hotel dostał (żartuje). 5 dni z weekendem i auto do odbioru.
Średnie spalanie dla Ford Ranger V Podwójna kabina
9,4 – 10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford Ranger V
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Auto użytkuje od ponad 2 lat i przejechałem około 90tys we wszystkich możliwych warunkach. Jest kilka dobrych informacji. Jeśli chcesz jechać oszczędnie 100-120 raczej na pusto to wynik 7,5-8 litrów jest jak najbardziej realny. Z dobrych informacji jest jeszcze taka, że nawet przy jeździe na trasie z ciągłym butem w podłodze i kiedy oczywiście można trzymaniu maxymalnej prędkości więcej niż 14l nie spalił. Zazwyczaj było około 12-13,5. Warto tutaj dodać, że z racji swoich gabarytów, ogromne znaczenie ma to czy mocno wieje. Trasa Lublin Warszawa, w ciągu dwóch dni, ten sam kierowca ten sam styl jazdy (nawet kiedy mniej wiało jechałem szybciej) różnica w spalaniu ogromna. Miasto to około 9-10l. W terenie podobnie jak w mieście. Na reduktorze potrafi spalać 100 na 100 przy dużym obciążeniu (dość ekstremalne warunki). Bardzo dużo jeżdżę również z przyczepą. Waga przyczepy to około 2,5t plus około 400kg na samochodzie. Spalanie to około 12,5-13,5l, ale raczej w granicach 12,5. Z taką przyczepą oczywiście prędkość max 90km/h czasem przy wyprzedzaniu chwilowo wyższa. Generalnie jak na takie gabaryty i na jego mase auto mega oszczędne. Dynamika dosyć słaba, ale tragedii nie ma. Silnik w mojej ocenie nie jest bardzo awaryjny, ale elektronika czy inne podzespoły to inna bajka. Trochę z moim egzemplarzem mam kłopotów, ale to nie miejsce na wywód o usterkach.
8,5
Ford Ranger V
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Rangerem jeżdżę w pracy, najczęściej jeżdżę nim na pusto, lub z małym ciężarem. Dynamika silnika jest ok. Na dłuższej trasie przy prędkości ok 120 udało mi się zejść w granicach 7 litrów na 100km. Myślę że te wyższe wyniki pojawiają się dlatego że inni użytkownicy nie jeżdżą oszczędnie lub są po prostu załadowani. Zaznaczam że przy jeździe nim wcale nie zależy mi na oszczędności, gdyż to firma płaci za paliwo. Górna granica spalania może sięgać naprawdę wysoko w zależności od katowania silnika. Jeśli chodzi o oszczędność to moim zdaniem ten silnik jest na prawdę dobry.
8,8
Ford Ranger V
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Gdyby nie problemy z awaryjnością silnika ( co generuje astronomiczne sumy) to było b.dobrze.

Usterki Ford Ranger V

Liczba wpisów: 14
zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
łożyko koła przedniego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
w raptorze z przebiegiem 6 tysięcy padło łożysko koła przedniego od jazdy po asfalcie. BIULD TOUGH . Serwis po wskazaniu palcem ,żę o to to koło jest lużne ,pojął się naprawy . Oczywiście próbowali jak mogli a to że nie mamy wolnego podnosnika ,to dałem swój ,wtedy i oni dali taki do podjechania pod koło -kpina , ford wie doskonale jaki to badziew jest ten raptor i celowo robi z ciebie idiotę . Z innych również ,znam ponad 10 użytkowników któży również czują się oszukani przez forda i jego tandetę w postaci rangera raptora . Ciekawe czy fox wie gdzie montują jego amortyzatory .
6 komentarzy
awaria układu napędowego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
od czasu do czasu auto traci moc i wyskakuje komunikat -sprawdź w instrukcji - oraz świeci się pomarańczowy kluczyk . niestety gaśnie i auto wraca do normy . oby tak się nie stało podczas wyprzedzania bo może to być ostatnie wyprzedzanie tego forda i jego kierowcy . Serwis nie jest w stanie rozwiązać tego problemu bo lampka sie nie pali jak podjeżdżam do serwisu także zapłaciłeś to jedz dalej nie zasłaniaj wystawy z raptorem , bo czekamy aby naciągnąć następnego na swój nic nie warty pseudoraptorek.
11 komentarzy
Ford Ranger V Podwójna kabina