Szukaj

Informacje o Ford Ranger V

Lata produkcji: 2012 – 2023
Segment: Pickup
Oznaczona symbolem T6, zaprezentowana w roku 2011, najnowsza i obecnie produkowana, trzecie generacja modelu. Ranger do części krajów Starego Kontynentu (także do Polski) trafił w 2012 roku. Pod względem stylistycznym model odmieniono, przywiązując większą wagę nie tylko do użytkowych aspektów pojazdu, ale również estetycznych czy luksusowych. Dzieli m.in. płytę podłogową z Mazdą BT-50, z którą nadal jest konstrukcyjnie blisko spokrewniony. Począwszy od obecnej generacji, model nie będzie oferowany na rynku amerykańskim, gdyż stanowiłby wewnętrzną konkurencję dla fordowskich pickupów serii F.
czytaj więcej
Powagosław
Objawienie tego segmentu. Ford zrozumiał, że pickupy przestały być typowymi wołami roboczymi i mogą mieć równie lifestylowy charakter, jak każdy inny samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Ranger potrzebował trzech generacji, by przystosować się do europejskich realiów i europejskich gustów. Jaka jest ta trzecia? Wystarczy powiedzieć, że Ranger stał się jednym z najładniejszych pickupów na naszym rynku. ~Luzacjusz

Oceny Ford Ranger V

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Bartek
Ford Ranger V
Podwójna kabina Facelifting 2019 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Ponieważ jest to auto służbowe a ja nie zdecydowałbym się kupić pickupa osobiscie, postaram się być obiektywny w ocenie funkcjonalności. Ogólnie auto sprawia pozytywne wrażenie, szczególnie silnik. Spalanie na poziomie średnio 9,4l/100km przy tak ciężkim aucie jest zaskakująco niskie. Nie posiadam rolety co jeszcze zwiększa spalanie. Głównie jednak jeżdżę na pusto, lub z lekkim ładunkiem. Muszę przyznać, że dopiero po załadowaniu ok 500kg auto jedzie jak po sznurku. Na pusto resory z tyłu sprawiają, że auto jest trochę nerwowe na dziurawej drodze, ale w końcu do wożenia ciężarów został on zaprojektowany.
4,6
~SAR37
Ford Ranger V
Podwójna kabina Facelifting 2019 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Moja wersja to Limited. Jeden z lepiej prowadzących się pickup-ów w swoim rozmiarze! Auto zwyczajnie płynie po drodze i pozwala cieszyć się jazdą nawet z prędkościami 140+ km/h. W terenie również daje radę, ale nie używałem go w ciężkim offie. Dobrze wyciszona i obszerna kabina pozwala ma komfortową podróż nawet na długich odcinkach. Duży plus za elastyczny zespół napędowy silnik-skrzynia automatyczna oraz minimalizm elektronicznych „dupereli” - to nie miejska „popierdółka” z milionem bezużytecznych, migoczących i personalizowanych gadżetów! Miałem wcześniej dwa SUVy, ale dopiero Ranger dał mi możliwość pełnej satysfakcji z jazdy i użyteczności. Nawet po ciasnym mieście nie ma problemów z poruszaniem się i parkowaniem - wystarczy trochę doświadczenia i umiejętności a wszędzie się można zmieścić. Szkoda, że, słuchając innych kierowców („A po co Ci takie auto? Kupujesz farmę!?”), nie kupiłem częściej pickupa - jak dla mnie to czysta przyjemność i dużo możliwości. Polecam!
3,4
~Lukasz P.
Ford Ranger V
Podwójna kabina Facelifting 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Samochód, który nie polecam. Odradzam. Samochód 50% stoi na serwisie a nie jezdzi i zarabia. Samochód kupiony w salonie jako nowy w wersji Wildtrack, pomaranczowy kolor (Czekalem na niego pol roku). Wyglada pieknie ale nie jezdzi. Samochód szanowany uzywany 99% na autosradzie gdzie poruszam sie z predkosci 140km/h. Samochod nie upalany w terenie nie pilowany. Normalna zwykla jazda. Wygodny, lecz niestety ciagle usterki nie pozostawiaja mi nic innego jak zostawic negatywna ocene. Cytujac serwis Forda "Nie jest ta jakoś Ford Rangera jaka byla kiedys". Zastanawialem sie nad kupnem Raptora lecz podejrzewam ze ustreki beda takie same. Nigdy wiecej Ford Ranger.
Średnie spalanie dla Ford Ranger V
8,5 – 11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford Ranger V
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Auto użytkuje od ponad 2 lat i przejechałem około 90tys we wszystkich możliwych warunkach. Jest kilka dobrych informacji. Jeśli chcesz jechać oszczędnie 100-120 raczej na pusto to wynik 7,5-8 litrów jest jak najbardziej realny. Z dobrych informacji jest jeszcze taka, że nawet przy jeździe na trasie z ciągłym butem w podłodze i kiedy oczywiście można trzymaniu maxymalnej prędkości więcej niż 14l nie spalił. Zazwyczaj było około 12-13,5. Warto tutaj dodać, że z racji swoich gabarytów, ogromne znaczenie ma to czy mocno wieje. Trasa Lublin Warszawa, w ciągu dwóch dni, ten sam kierowca ten sam styl jazdy (nawet kiedy mniej wiało jechałem szybciej) różnica w spalaniu ogromna. Miasto to około 9-10l. W terenie podobnie jak w mieście. Na reduktorze potrafi spalać 100 na 100 przy dużym obciążeniu (dość ekstremalne warunki). Bardzo dużo jeżdżę również z przyczepą. Waga przyczepy to około 2,5t plus około 400kg na samochodzie. Spalanie to około 12,5-13,5l, ale raczej w granicach 12,5. Z taką przyczepą oczywiście prędkość max 90km/h czasem przy wyprzedzaniu chwilowo wyższa. Generalnie jak na takie gabaryty i na jego mase auto mega oszczędne. Dynamika dosyć słaba, ale tragedii nie ma. Silnik w mojej ocenie nie jest bardzo awaryjny, ale elektronika czy inne podzespoły to inna bajka. Trochę z moim egzemplarzem mam kłopotów, ale to nie miejsce na wywód o usterkach.
8,5
Ford Ranger V
Podwójna kabina 2.2 Duratorq TDCI 150KM 110kW
Rangerem jeżdżę w pracy, najczęściej jeżdżę nim na pusto, lub z małym ciężarem. Dynamika silnika jest ok. Na dłuższej trasie przy prędkości ok 120 udało mi się zejść w granicach 7 litrów na 100km. Myślę że te wyższe wyniki pojawiają się dlatego że inni użytkownicy nie jeżdżą oszczędnie lub są po prostu załadowani. Zaznaczam że przy jeździe nim wcale nie zależy mi na oszczędności, gdyż to firma płaci za paliwo. Górna granica spalania może sięgać naprawdę wysoko w zależności od katowania silnika. Jeśli chodzi o oszczędność to moim zdaniem ten silnik jest na prawdę dobry.
10,7
Ford Ranger V
Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Bardzo fajny samochód. 90kmph na bezdrożu to standard :). Kiwa się fajnie i mruczy milusio. Dodałbym jeszcze z 60-70 KM ale przy 213 daje radę. W końcu nie jest sztuką się rozpędzić. Sztuka jest się zatrzymać. 2.5 tony..

Usterki Ford Ranger V

Liczba wpisów: 14
zerwany pasek rozrządu
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
producent przewiduje wymianę paska rozrządu przy 240 tysiącach kilometrów . NIe znam nikogo kto by do takiego przebieegu dał radę . Znam natomiast kilku co przed 100.000 mieli zerwany rozrząd . Ford wymieniał silniki ,bo naprawa nie ma sensu , silnik po regeneracji nie hula więcej jak 20 do 30.000 km . Znam również przypadek ,ze pasek pękł 20.000 km po wymianie przy 100.000 km także raczej uznałbym ten silnik za słaby i zaskakujący poważną awarią paska . Dziwię się ,że ford montuje go do kolejnej generacji auta , skoro niewiele jest aut generacji poprzedniej w których nie wymieniali tych silników minimum jeden raz .Uwaga tez na gwarancję ford - tylko i wyłącznie do przebiegu 200.000 km jakbyś jej nie rozszerzał . WYmiana paska , oleju w skrzyni - wszystko powyżej tych 200.000 km . W mojej opinii to zwyczajne oszustwo forda nic więcej. W moim przypadku przy przebiegu 180.000 km po upływie gwarancji dwuletniej mam już drugą skrzynię biegów (remont z 11.000 złotych ,ale chodzi lepiej niż ta na której wyjechałem z salonu ) no i teraz drugi silnik (25.000 zł -chodzi tak samo jak pierwszy , dławi się po zapaleniu i pali 14 l na 100 km . Tłumaczenie ,że nie ma już dobrych aut nie usprawiedliwia faktu ,że polska jest śmietnikiem dla producentów aut , którym auta zjeżdżające z lini produkcyjnej nie przechodzą testu jakości .
łożyko koła przedniego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 3
w raptorze z przebiegiem 6 tysięcy padło łożysko koła przedniego od jazdy po asfalcie. BIULD TOUGH . Serwis po wskazaniu palcem ,żę o to to koło jest lużne ,pojął się naprawy . Oczywiście próbowali jak mogli a to że nie mamy wolnego podnosnika ,to dałem swój ,wtedy i oni dali taki do podjechania pod koło -kpina , ford wie doskonale jaki to badziew jest ten raptor i celowo robi z ciebie idiotę . Z innych również ,znam ponad 10 użytkowników któży również czują się oszukani przez forda i jego tandetę w postaci rangera raptora . Ciekawe czy fox wie gdzie montują jego amortyzatory .
6 komentarzy
awaria układu napędowego
  • Ford Ranger V Podwójna kabina Raptor 2.0 EcoBlue 213KM 157kW 2019-2023
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 1
od czasu do czasu auto traci moc i wyskakuje komunikat -sprawdź w instrukcji - oraz świeci się pomarańczowy kluczyk . niestety gaśnie i auto wraca do normy . oby tak się nie stało podczas wyprzedzania bo może to być ostatnie wyprzedzanie tego forda i jego kierowcy . Serwis nie jest w stanie rozwiązać tego problemu bo lampka sie nie pali jak podjeżdżam do serwisu także zapłaciłeś to jedz dalej nie zasłaniaj wystawy z raptorem , bo czekamy aby naciągnąć następnego na swój nic nie warty pseudoraptorek.
11 komentarzy
Ford Ranger V