Szukaj

Informacje o Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW 2019-2024

Lata produkcji: 2019 – 2024
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz

Nowy Ford Puma

Cena od: 107 300 PLN
Produkowany od 2019 do 2024 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71,9 x 82 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~p_62
Ford Puma II
Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW
Autko świetne, ale nie bez wad. Odpowiada potrzebie - dojazdy do pracy+ częste długie trasy, czyli wystarczająco małe do miasta i wystarczająco wygodne na trasy. Spalanie w mieście i na trasie akceptowalne- hybryda wspomaga przyśpieszenia nie zwiększając zużycia paliwa. Fotele wygodne, oświetlenie drogi bardzo dobre. Silnik doskonale wyciszony, dźwięk trzycylindrówki -lepiej słyszalny w trybie "Sport", ale w żadnym wypadku nie drażni- lepiej słychać zawieszenie i opony. Systemy wspomagania kierowcy dają się skonfigurować, lub wyłączyć w zależności od potrzeb i upodobań. Przyciski przy kierownicy bardzo przydatne, szybko da się ich "nauczyć". Pokrętła i przyciski klimatyzacji/ wentylacji itp. na duży plus Zawieszenie doskonałe na asfalty, troszkę gubi się na nierównych drogach- jest głośne i mniej pewne. Hamulce- super. Wady- mało miejsca z tyłu, system utrzymania pasa ruchu gubi się często, automatyczne światła nie zawsze reagują na mgłę, deszcz, czasem nie widzą samochodu z przeciwka i trzeba wspomóc ręcznie, rozpoznawanie znaków i wskazywanie dozwolonej prędkości nie zawsze prawidłowo rozpoznaje znaki, siatka zakrywająca bagażnik "fruwa" przy otwartych oknach. Brak mi zegarka, bo ten na panelu środkowym wyłączam zwłaszcza nocą. Wspomaganie kierownicy mogłoby usztywniać się w trybie sport, lub być zdecydowanie regresywne.
Ford Puma II Crossover