Szukaj

Informacje o Ford Probe II 2.5 V6 24V 162KM 119kW 1992-1998

Lata produkcji: 1992 – 1998
Segment: Auta sportowe
Produkowany od 1992 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 162 KM (119 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 212 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,5 x 74,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Probe II 2.5 V6 24V 162KM 119kW 1992-1998
9,5
l/100 km
11,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Ford Probe II
Coupe 2.5 V6 24V 162KM 119kW
Stary już egzemplarz tego pięknego samochodu (koniec 94´), kupiłem za grosze gdy miał 250 tys. na liczniku. Pojazd jest eksploatowany jako studencka maszyna do przyjemnego przemieszczania się, więc utrzymywana jest niewielkim budżetem i przejeżdża niewielkie dystanse. Mimo wieku i przebiegu silnik chodzi sprawnie, zawieszenie nie sprawia problemu, a przeglądy okresowe przechodzi bez większego problemu. Spalanie jest po części wynikiem nieprzywiązywania wagi do oszczędnej jazdy (Spalanie minimalne też zarejestrowane było przy dość agresywnej jeździe na trasie) - na pewno osoba spokojna mogłaby jeszcze wycisnąć trochę ekonomii z tego silnika. Pojazd (mój egzemplarz nie był tuningowany) pracuje cicho, nabierając pięknego brzmienia powyżej 3 tys. obrotów. Podsumowując - samochód sprawdza się najlepiej na dłuższych odcinkach, gdzie płynność jazdy, wyciszenie i przyczepność bije na głowę każdy inny samochód w podobnym przedziale wieku i ceny. W mieście wygodna jest duża elastyczność silnika Dodatkowym bonusem jest wygląd - inni kierowcy ustępują drogi na trasie, a w mieście wygląda po prostu pięknie tocząc się wieczorami po ulicach.
12,8
Ford Probe II
Coupe 2.5 V6 24V 162KM 119kW
Niestety trafiłem na bardzo słaby zakład montujący LPG. Na tę chwilę jestem po 18 regulacji instalacji i nadal są jakieś niedociągnięcia. Na początku samochód spalał ponad 21 litrów LPG na setkę i szarpał, po kilku regulacjach szarpał już tylko na zimnym silniku ale przy obrotach powyżej 4000 zachowywał się zupełnie jak po odcięciu dopływu paliwa, później zubożono mieszankę do tego stopnia, że gasł podczas ruszania jeszcze na parkingu lub podczas dojeżdżania do skrzyżowań, obroty cały czas szaleją, nawet na postoju. Już udało im się ustawić mieszankę na tyle, że spalanie spadło do od 11 do 14,5l ale nadal jak nie wrażenie odcięcia na niektórych biegach, to szarpanie lub skoki obrotów. Gdyby nie to, że wydałem na sekwencję 2600zł to już zmieniłbym serwis ale tu niby mam gwarancję, więc męczę temat nadal. W poprzednim Probe 2,0l zakładałem instalację LPG w innym mieście i przez 4 lata nawet nie zagladałem do filtra, już po wstępnej regulacji miałem rewelacyjne spalanie na poziomie 10,5l i moc niezmienną do tej na benzynie. Tym razem byłem lokalnym patriotom, posłuchałem "ekspertów" i mam za swoje. Pozdrawiam
11,3
Ford Probe II
Coupe 2.5 V6 24V 162KM 119kW
Jeżeli szanujesz swój samochód i stosujesz eko-driving to na mieście spalanie na gazie może ci wynieść 11 litrów.
Ford Probe II