Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 345 Nm przy 2300-4900 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~SandRacketeer
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Mało tu opisów tego tak dobrego auta dlatego postanowiłem dodać coś od siebie ;) Samo Mondeo czy też Fusion jak jest to moim przypadku jest uważam bardzo dopracowaną maszyną. Swoją historię z tym modelem rozpoczęłam w 2015 kiedy to przypłynął zza wielkiej wody. Jedno latek z przebiegiem 15.000 km, jak nowy :) Po kilku żmudnych tygodniach udało się skompletować wszystkie niezbędne części. Niestety w tamtym czasie był to zbyt świeży model, żeby dostać coś od ręki. Pierwsze 1.5 roku na benzynie ze średnim spalaniem 10L. Montaż gazu na 50k, spalanie 1.5L Pb i 9.5L LPG. Samochód komfortowy, idealny na długie podróże. Jak trzeba przycisnąć przy wyprzedzaniu to nie ma z tym problemu przy czym nie czuć w ogóle różnicy czy to gaz czy benzyna. Jeśli chodzi o dopasowanie części to z tego co miałem okazję przetestować wygląda to następująco: - filtr kabiny jest cieńszy od tego w Mondeo i ma 20mm - kierunkowskazy w lusterkach są dłuższe o ok. 1cm, nie pasują od Mondeo - łożysko z piastą dla kół przednich i tylnych są te same i pasują z Mondeo, napęd przód - cewka na świecy pasuje od Mondeo
4,9
~SandRacketeer
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Mało tu opisów tego tak dobrego auta dlatego postanowiłem dodać coś od siebie ;) Samo Mondeo czy też Fusion jak jest to moim przypadku jest uważam bardzo dopracowaną maszyną. Swoją historię z tym modelem rozpoczęłam w 2015 kiedy to przypłynął zza wielkiej wody. Jedno latek z przebiegiem 15.000 km, jak nowy :) Po kilku żmudnych tygodniach udało się skompletować wszystkie niezbędne części. Niestety w tamtym czasie był to zbyt świeży model, żeby dostać coś od ręki. Pierwsze 1.5 roku na benzynie ze średnim spalaniem 10L. Montaż gazu na 50k, spalanie 1.5L Pb i 9.5L LPG. Samochód komfortowy, idealny na długie podróże. Jak trzeba przycisnąć przy wyprzedzaniu to nie ma z tym problemu przy czym nie czuć w ogóle różnicy czy to gaz czy benzyna. Jeśli chodzi o dopasowanie części to z tego co miałem okazję przetestować wygląda to następująco: - filtr kabiny jest cieńszy od tego w Mondeo i ma 20mm - kierunkowskazy w lusterkach są dłuższe o ok. 1cm, nie pasują od Mondeo - łożysko z piastą dla kół przednich i tylnych są te same i pasują z Mondeo, napęd przód - cewka na świecy pasuje od Mondeo
5,0
~KKrzysztof79
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Dobrze wyposażony, wygodny przyzwoitych rozmiarów sedan. Mój to wersja ze Stanów czyli Fusion. Za kierownicą siedzi się wygodnie a na tylnej kanapie za osobą 182cm jest tak samo dużo miejsca. Bagażnik wystarcza by 2 dorosłych i 2 dzieci się spakowała na wakacje. 240 km i napęd na cztery koła zapewnia dobre prowadzenie przy prawie umiarkowanym zużyciu paliwa.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW 2014-2019
10,8
l/100 km
12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,0
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Jak ktoś liczy na oszczędność to nie ten adres. Turbo żyje turbo pije a konie mechaniczne się z niczego nie biorą. W mieście 16litrow jest NORMALNYM zjawiskiem można i więcej przy dynamicznej jeździe zdążyło się że doszło do 20, zima krótkie trasy do 25 żaden problem. Auto polecam chodź podane tu przez użytkowników spalania nijak się mają z rzeczywistością, co prawda widać tu i ówdzie po plastikach ich spasowanie jak to we fordzie zwłaszcza starszym nijakie ale ogólnie za te pieniądze nie ma się co czepiac. Wracając do spalania, Może przy lekkim dotykaniu gazu max 90km/h spali te 7-8litrow ale to tylko dla masochistów. Po to się ma 241koni pod pedałem żeby z nich korzystać.
12,0
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Auto z instalacją na tzw. dotrysku - samochód spala około 12l LPG wraz z 1.5l benzyny w tym samym czasie. Jak na samochód z napędem na wszystkie koła (4x4) oraz z tą dynamiką którą oferuje uważam że te wyniki są lepiej niż zadowalające. Klu całego przedsięwzięcia to odpowiednia instalacja oraz sumienność i systematyka w wymianach okresowych oleju, filtrów, klocków itd. Auto nie do zdarcia, jak czołg a przełączania na gaz czy benzynę nie czuć zupełnie. Samochód na gazie też nie traci mocy, zachowuje się dokłądnie identycznie jak na benzynie. Na biegu S (auto jest w automacie) zbiera się jak szalony. Na światłach odstawianie BMW czy innych popularnych pseudo mocnych aut to wręcz poezja:D a przy tym wszystkim za około 35zł na 100km
13,7
Ford Mondeo V
Sedan 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Pali tyle i potrzebuje. Jazda dynamiczna w granicach rozsądku ;) Niestety spalanie jest słabą stroną tego auta, ale wychodzi to jest jedyna słaba strona. Instalacja LPG zużywa ok 1-2 l benzyny na 100km reszta LPG i niestety nie jest go mało. Miasto (13- 17)L LPG Trasa (ok 140 km/h - 12L 200km/h - 16L). Jazda dynamiczna w granicach rozsądku ;)

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Sedan