Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~krzychu07
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Na wstępie zaznaczę, że samochód kupiłem jako używany - miał być SUV z dużym bagażnikiem, skończyło się na Mondeo w liftbacku. Samochód kupiony jako 4/5-letni, z polskiego salonu za kwotę około 55 tysięcy złotych, w średniej wersji wyposażenia - w tym budżecie w mojej opinii ciężko o coś lepszego, co ma taką przestrzeń ładunkową, jak na rodzinne auto wygląda fajnie, ma dynamiczny silnik benzynowy, oraz jest dobrze wyposażony nawet w biedniejszych wersjach, mając choćby Android Auto, asystenty parkowania/ruszania czy automatyczne światła. Szukając samochodu, poza budżetem kierowałem się takimi kryteriami jak: silnik benzynowy, powyżej 140KM, bezwypadkowy, z polskiego salonu, rozsądne koszty utrzymania, duży bagażnik oraz w miarę świeży rocznik i względnie mały przebieg. Po przekopaniu całego Internetu, obejrzeniu wszystkich możliwych propozycji w przedziale 45-70 tysięcy PLN i przejechaniu się kilkoma autami wybór padł na Mondeo i jestem zadowolony. W tej konfiguracji Mondeo nie jest idealne - silnik jest dynamiczny ale trochę za głośny na wysokich obrotach, niektóre plastiki w środku mogłyby być lepiej spasowane, a skrzynia biegów mogłaby mieć krótszy drążek i skok - ale porównując do innych propozycji w tym przedziale cenowym na tamten moment był to trafiony wybór. Jako używany w tej cenie kupiłbym ponownie, gdybym miał kupować jako nówkę z gwarancją pewnie dopłaciłbym do 2.0 Ecoboosta w automacie.
4,5
~Andrzej
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Forda kupiłem 3 lata temu bo nic innego na szybko nie było dostępne. Wtedy to był MK4 - okazał się autem świetnym: silnik, koszty, cena, spalanie. Więc drugi raz spojrzałem na Forda - mam nadzieje, że będzie co najmniej tak samo. Francuskie nie wzbudzają mojego zaufania, Skoda jest...banalna, VW przereklamowany, Japonia - przereklamowana i miejscami tandetna. W Mondeo nie będzie od razu wrażenia ochów i achów, ale w miarę upływu czasu będzie się nim coraz przyjemniej jeździć, coś tam wkurzy coś tam ucieszy ale generalnie jest lepszy niż kiedykolwiek o Fordzie myślałem. Poprzednie MK4 sprzedałem szwagrowi, przesiadł się do niego z Subaru Legacy...i chwali sobie Forda, a to daje do myślenia. Sprzedawca w salonie (już po kupne) powiedział, że Klienci, którzy dostali baty jakościowe i kosztowe od marek Premium zerkają na tańsze marki za rozsądniejsze pieniądze. Oczywiście to zależy od grubości portfela...oczywiście życzę sobie i innym byśmy jeździli autami za 300 tyś zł. i więcej. Ale w tej kategorii cenowej nie ma nic większego i lepszego, moim skromnym zdaniem.
4,5
~west_80
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Na samym początku spalanie pokazywało mi ponad 15L na automacie.Byłem zszokowany negatywnie i stwierdziłem, że pójdę z torbami:) Tym autem trzeba się po prostu nauczyć jeździć. Jeśli ktoś ma tempomat i wie jak go używać to nawet na odcinku pozamiejskim 30 kilometrów udało mi się zejść ze spalania 12 L na 7,5 L! wystarczy po prostu spokojnie operować nogą i nie szaleć. W pierwszych dniach byłem zszokowany spalaniem bo nie umiałem nim jeździć. Napiszę tak: bez problemu "gazując"można przejeździć jednego dnia 30 L paliwa.Wystarczy, że co chwilę będę naciskać pedał gazu jak szalony:) wtedy można dostać zawału! Fakt, że mam automat i spodziewałem się wyższego spalania. Przy spokojnej jeździe na mieście automat spala w przedziale 9,5 do 10,5 L z włączona klimą. Klima spala ok 0,5 L na 100 kilometrów - spokojnie pracujący wentylator. Jeśli wentylator pracuję mocno to spalanie potrafi skoczyć nawet do ponad 1 litra. co do reszty to jest jak najbardziej ok. Mam dołożone jeszcze dolne ledy do jazdy dziennej. Mondeo jest koloru białego i robi npr. niesamowite wrażenie! polecam każdemu to auto!
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Cześć, swoim Mondeo przejechałem 37 000km i średnie spalanie mam na poziomie 7,9l. Jak jeździ moja żona 8,2l. Na trasie... Kraków - Radom spala ok. 6,1-6,3l/100km, na trasie Kraków-Rzeszów przy prędkości 120km/h - 6,2l/100km, przy 150km/h 7,6-8,0l/100km, przy 160-180km/h - 8,5-9,5l/100km. Na co dzień poruszamy się po Krakowie i jego przedmieściach, wtedy spalanie wychodzi 7,9l. Generalnie najniższe spalanie miałem przemieszczając się po Roztoczu ze znajomymi, przejeżdżając jakieś 60-70km przy spokojnej jeździe było 5,3l. Znajomy jechał za mną Mazdą 6 - 2.0 benzyna, miał spalanie 8,0 i nie mógł uwierzyć w to co widział na moim komputerze. Jak żona jeździła przez 2 tygodnie tylko do przedszkola i z powrotem ok. 4km (pod dość dużą górę, z korkiem po drodze) to spalanie na wynosiło 9.3l/100km. Wyniki spalania podaje zgodnie z tym co pokazuje komputer, chociaż spotkałem się z opinią że nie jest to w 100% miarodajne. Ja nigdy nie weryfikowałem spalania z kalkulatorem, ale z tego co obserwuję to spalanie jest zbliżone do tego co podaje auto.
8,0
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Jako ciekawostka. Zrobiłem tym autem 2000 w 1 miesiąc. Cały pic polega na tym, żeby mieć mega lekką nogę jak się wciska gaz:) W momencie kiedy rusząłem ostro ze świteł to spalanie miałem na poziomie 12 L. W momencie kiedy zacząłem jeździć spokojnie w granicach 50-60km/h po mieście i dosłownie "muskałem" pedał gazu to spalanie zaczęlo powolutku spadać i obecnie jest na poziomie 7,8l/100km. Wiem, że dla niektórych to szok, ale npr. da się! jeszcze niedawno jak pisałem to byłem po prostu załamany tym spalaniem i myślałem, że popełniłem mega błąd i zastanawiałem się dlaczego hybrydy nie kupiłem. Teraz powiem tak -auto wygląda przepięknie i robi niesamowite wrażenie oraz spala ok. 8L/100.Uważam, że to rewelcyjny wynik. Prosze nie zapominać, że to automat! Gdybym miał cieższą nogę to 12-14L nie byłoby żadnym problemem.Trzeba się nauczyć po prostu jeździć tak sporym automatem. PZDR West:)
6,6
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Przede wszystkim jeżdżąc Mondeo 1,5 EcoBoost skutecznie wyleczyłem się z diesla. Spalanie jak na tak duży samochód jest naprawdę niezłe. Przejechałem 2000 km (1300 km po mieście, głównie jazda do pracy Trasą Toruńską w Warszawie, dystans 20 km w jedną stronę oraz 700 km poza miastem). Średnie spalanie ze wszystkich tankowań mam 7.0 l/100km. Jeżdżę normlanie, tzn. podobnie jak dieslem. Na pewno nie ruszam ostatni ze świateł :) Z racji turbiny wystarczą 2,5 tys. obrotów do w miarę dynamicznej jazdy. W trasie przy jeździe 80-100 km na trasie krajowej i 120-130 km na trasie ekspresowej udało mi się zejść do 5,5 l/100km przy włączonej klimatyzacji. Jeżdżąc tylko po mieście spalanie waha się od 7.0 do 7.4 l/100km. Wszystko zależy od tego jak często stoję w korkach. Obecnie zaczęły się wakacje, jest trochę luźniej, to mam spalanie od tankowania na poziomie 7.0 l/100km (tylko miasto). Przy zakupie benzyna jest jednak 10 tys. tańsza, zatemc wg mnie nie ma sensu przepłacać, pod warunkiem, że umie się jeździć. Technika jazdy to klucz do niskiego spalania. Jeżdżąc tym samochodem i zmieniając biegi przy 4-5 tys. obrotów, jak w klasycznej benzynie, na pewno spali 9 czy 10 l w mieście. Natomiast zmieniając biegi przy 2-2,5 tys. obrotów wynik, który przedstawiłem jest spokojnie do osiągnięcia :) Pozdrawiam!

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Liftback