Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Liftback

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,6 m
Promień skrętu 5,8 m
Długość 4871 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2121 mm
Wysokość 1482 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Prześwit 132 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1230 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1356 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 541 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,8
~mario
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Zajezdzam juz 3 mondeo służbowe. Ogólnie ok , małe spalanie , wygodne fotele. Wydawało mi się ze bardzo dobty układ kierowniczy niski punkt ciezkości powoduje złudne poczucie bezpieceństwa. Na teście na lotnisku sprawdzalismy kilka samochodow SUVY i sedany ( bmw 5 , glc , volvo xc90 , lexus, camry) - zabawa polegała na tym iz przy 100km/h nalezalo wjechac pomiedzy bramki i podciac kierownice w lewo , potem prawo , leweo i prawo omijajac przeszkody na właczonych wszystkich systemach. Przeleciałem mondeo 3 razy i wnioski sa bardzo smutne bo otworzyły mi się oczy . Pierwsze podciecie ok , potem mondeo jest nadsterowny i lata bokiem niszczac wszystkie przeszkody tzn ze w normalnej sytuacji drogowej juz bym nie zyl uderzajac 80 km bokiem w przeszkode . Dało mi do myślenia i od tamtej pory juz jezdze ostrozniej. BMW ,VOLVO ,Merdedesy - syf. jedyne auta ktorymi przejechałem i dało się sterować (pomimo dymu z opon) - lexus i toyota . Wiec prywatnie koljenym samochodem bedzie lexus nx badz rx. Nie jestem dystrybutorem lexusa ale po tych testach otworzyły mi się oczy.
4,6
~krzychu07
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Na wstępie zaznaczę, że samochód kupiłem jako używany - miał być SUV z dużym bagażnikiem, skończyło się na Mondeo w liftbacku. Samochód kupiony jako 4/5-letni, z polskiego salonu za kwotę około 55 tysięcy złotych, w średniej wersji wyposażenia - w tym budżecie w mojej opinii ciężko o coś lepszego, co ma taką przestrzeń ładunkową, jak na rodzinne auto wygląda fajnie, ma dynamiczny silnik benzynowy, oraz jest dobrze wyposażony nawet w biedniejszych wersjach, mając choćby Android Auto, asystenty parkowania/ruszania czy automatyczne światła. Szukając samochodu, poza budżetem kierowałem się takimi kryteriami jak: silnik benzynowy, powyżej 140KM, bezwypadkowy, z polskiego salonu, rozsądne koszty utrzymania, duży bagażnik oraz w miarę świeży rocznik i względnie mały przebieg. Po przekopaniu całego Internetu, obejrzeniu wszystkich możliwych propozycji w przedziale 45-70 tysięcy PLN i przejechaniu się kilkoma autami wybór padł na Mondeo i jestem zadowolony. W tej konfiguracji Mondeo nie jest idealne - silnik jest dynamiczny ale trochę za głośny na wysokich obrotach, niektóre plastiki w środku mogłyby być lepiej spasowane, a skrzynia biegów mogłaby mieć krótszy drążek i skok - ale porównując do innych propozycji w tym przedziale cenowym na tamten moment był to trafiony wybór. Jako używany w tej cenie kupiłbym ponownie, gdybym miał kupować jako nówkę z gwarancją pewnie dopłaciłbym do 2.0 Ecoboosta w automacie.
4,5
~Julian
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Po sześciu miesiącach i 20 tysiącach kilometrów użytkowania Mondeo jako daily osiołka postanowiłem zamieścić opinię, szczególnie widząc dość niepochlebne komentarze pod jego adresem. Być może moja nie będzie w stu procentach obiektywna ponieważ Mondeo zastąpił w roli daily cara u mnie Renault Talismana którego zmieszałem z błotem a Mondeo tylko utwierdziło mnie w tym przekonaniu. Jest to samochód poprawny pod każdym względem, niestety nieco nudny ale w przyjemny sposób ponieważ odpalasz go rano i jedziesz - niczym Cię nie zaskakuje, nie rozkraczy się w drodze do pracy, dokładnie na odwrót niż Talisman. Dlatego też będę porównywał mondeo właśnie z tym samochodem - może dla kogoś kto wybiera sedana/liftbacka segmentu D a nie zależy mu na znaczku ma masce więc zastanawia się między tymi dwoma, będzie to przydatny felieton.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Liftback
8,0 – 10,6
l/100 km
4,4 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Liczba komentarzy: 1
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
Opinia szczera, a nie wywróżona ze szklanej kuli :) Jeżdżę codziennie po Wrocławiu, do pracy pokonuje odcinek ok. 4 km w jedną stronę, jeżeli poruszam się po mieście, dystans który pokazuje komputer pokładowy przy takim stylu jazdy wynosi ok 270-280 km na pełnym baku 60 litrów. Nadmienię, że komputer dosyć dokładnie wylicza ten dystans, sprawdzałem już kilka razy jego wiarygodność. W przypadku jazdy poza miastem, przy 120-130 km/h spalanie w 8 - 8.5 l/100 km. Przy zwykłej krajowej jeździe 90-100 km/h można zejść do ok. 7,6-7,8 l/ 100 km - wszystkie wartości sprawdzane przy dystrybutorze. Auto niestety dużo pali, ale należy wziąć pod uwagę moc i wagę pojazdu. Średnia z cyklu miejskiego ok. 60% oraz w trasie 40% wychodzi ok. 12.2l / 100km. Nie mam lekkiej nogi, być może dlatego moje spalanie kształtuje się w takich wartościach. Auto przyjemne do jazdy i połyka pokonane kilometry. Jedyna wada to dosyć wysokie spalanie w stosunku do osiągów, uważam że powinno być zrywniejsze jak na takie zużycie paliwa :)
7,0
Ford Mondeo V
Liftback 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Cześć, swoim Mondeo przejechałem 37 000km i średnie spalanie mam na poziomie 7,9l. Jak jeździ moja żona 8,2l. Na trasie... Kraków - Radom spala ok. 6,1-6,3l/100km, na trasie Kraków-Rzeszów przy prędkości 120km/h - 6,2l/100km, przy 150km/h 7,6-8,0l/100km, przy 160-180km/h - 8,5-9,5l/100km. Na co dzień poruszamy się po Krakowie i jego przedmieściach, wtedy spalanie wychodzi 7,9l. Generalnie najniższe spalanie miałem przemieszczając się po Roztoczu ze znajomymi, przejeżdżając jakieś 60-70km przy spokojnej jeździe było 5,3l. Znajomy jechał za mną Mazdą 6 - 2.0 benzyna, miał spalanie 8,0 i nie mógł uwierzyć w to co widział na moim komputerze. Jak żona jeździła przez 2 tygodnie tylko do przedszkola i z powrotem ok. 4km (pod dość dużą górę, z korkiem po drodze) to spalanie na wynosiło 9.3l/100km. Wyniki spalania podaje zgodnie z tym co pokazuje komputer, chociaż spotkałem się z opinią że nie jest to w 100% miarodajne. Ja nigdy nie weryfikowałem spalania z kalkulatorem, ale z tego co obserwuję to spalanie jest zbliżone do tego co podaje auto.
6,6
Ford Mondeo V
Liftback 2.0 TDCi 150KM 110kW
Spalanie nie jest może oszałamiające ale trzeba pamiętać że ten samochód jest bardzo ciężki. Jeżdżę dosyć dynamicznie ale korzystam głównie z momentu. Realne spalanie u mnie oscyluje w okolicach 7 litrów (6.8-7.2) liczone pod dystrybutorem. Trzeba pamiętać że komputer pokładowy ściemnia i to dosyć sporo bo kiedy pokazuje spalanie 6.3 to pod dystrybutorem nie chce wyjść mniej niż 7.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Liftback