Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Klasa średnia
Najsłabszy w zestawie jest diesle 1.6 115KM. Kiepsko wygląda na tle ogromnego nadwozia i też tak samo radzi sobie z tym autem, ale tak naprawdę jest idealnym rozwiązaniem dla flot. Duże przebiegi i jazda poza miastem do celu – to coś dla niego, a duża moc firmom i tak jest nie potrzebna. Prywatnym odbiorcom znacznie bardziej spodoba się benzynowy 1.5 EcoBoost 160KM. Zaskakuje swoją kulturą pracy i werwą. Chętnie rozpędza auto i jest całkiem elastyczny. Jeśli to mało – jest też wariant 2.0 EcoBoost 203 oraz 240KM, a także 187-konna hybryda. Szczególnie ta druga propozycja jest świetna – błyskawicznie reaguje na pedał gazu i ma sporą rezerwę mocy. Flagowy diesel to z kolei 2.0 TDCi 150 lub 180KM i również zasługuje na ciepłe słowo. Co prawda poniżej 2000 obr./min. nic się nie dzieje, ale wystarczy przekroczyć tą granicę, by go polubić. Na dłuższe trasy jest w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,3 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Wyciszenie + Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,5
~Fordman
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Po 10 tyś czas na pierwsze uwagi. Wcześniejszy Ford po 200 tyś zmienił się na nowego.. to o czymś świadczy. Najważniejszą zaletą tego samochodu jest jego praktyczność i komfort. Ale myślę, że inżynierowie Forda mają ogromne pole do popisu, bo jest co poprawiać. Po pierwsze staranność montażu ( każde drzwi zamykają się przy użyciu innej siły - nie jest to lodówka ;) nie mówiąc już o bagażniku, który czasem trzeba "trzasnąć" Po drugie zaletą Forda kombi zawsze był bagażnik, tu nie wiadomo czemu znacznie się pomniejszył (jest płytszy a miejscami węższy) Ale mimo to i tak jest (w miarę) duży. W aucie zrezygnowano z centralnego oświetlania bagażnika w suficie nad przestrzenią ładunkowa (sprawdzało się w poprzednim modelu znakomicie oświetlając całą przestrzeń bagażową) zastąpioną ją małą lampką led w bocznej ściance bagażnika. Jedna torba potrafi zasłonić światło w całym bagażniku. Zrezygnowano ze schowka na rękawiczki po lewej stronie kierowcy (szkoda). Wewnątrz jest ładnie ale... Materiały plastikowe imitujące lakę są narażone na rysowanie. Na szczęście jest ich w mojej wersji niewiele ( tylko przy sterownikach szyb w drzwiach. Kolejną rzeczą godną zwrócenia uwagi jest pedał sprzęgła , który "bierze" wg. mnie zbyt wysoko. Można się przyzwyczaić ale osoba ze stópką Kopciuszka będzie musiała odrywać piętę przy wysprzęglaniu. Skurczył się bak paliwa. Na trasie nie ma to znaczenia, bo auto w trasie jest ekonomiczne, ale w mieście trzeba częściej tankować. Panel sterowania (radio + komputer) jest duży czytelny i współpracuje z aplikacją Android auto. Rewelacja ! Polecam poczytać i skorzystać ;) Mapy Google itd;). Radio raz się zawiesiło zrobiło się czarne... ale grało. Po powrocie do ustawień fabrycznych wszystko jest OK. Ogólnie duży pozytyw. System parkowania... Gadżet marketingowy...Działa stosowałem raz.. i tyle. Żaden kierowca zę średnim doświadczeniem nie będzie z tego korzystał. Ogólnie wielki plus za komfort jazdy, wygodę i prowadzenie. Wiele godzin za kierownicą nie męczy. Właściwości jedne również OK. Zużycie paliwa.. w trasie przy dostosowaniu się do ograniczeń prędkości ( w miarę możliwości ;))) potrafi spaść ciut poniżej 7 l. W mieście ... Trudno porównać miasta ;) Ale w korkach nie powinien przekroczyć 9,2 - 9,5. Ogólnie gdybym miał kupić jeszcze raz - to chyba TAK !
3,9
~Sikor
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Auto poprostu poprawne, duzy plus to komfort, cisza w środku, przy 140km/h mówimy szeptem do pasażerów z tyłu. Minusy to materiały we wnętrzu - błyszczący plastik, który jest porysowany po 3 mc, silnik tez polecam większy niż ten co mam, ale pytanie ile chcesz wydać, Ja zapłaciłem 84 tys na nowe auto w ASO w Olsztynie, więc wiem że dużo nie mogę wymagać.
4,7
~Rafał
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód stworzony do jazdy po trasie. Cichy, dość szybki i komfortowy. Niezwykle dużo frajdy na krętych drogach po za miejskich. W mieście to duży samochód a wiec z miejscem do parkowania mogą być kłopoty...
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW 2014-2018
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Rzeczywiste spalanie wg tankowania jest około 1litr wyższe od wskazań komputera i to podaję . W jeździe miejskiej w zatłoczonym Krakowie musi dostać 11-12L/100km. Trasa autostradą Kraków -Wrocław przy prędkości 150km/h 10,4L/kombi automat 6-bieg/! Przy próbach bicia rekordów oszczędności potrafi być oszczędny , ale przy dynamicznej jeździe żłopie jak smok. Widok 50-70l/100km przy gwałtownym przyspieszaniu to norma. Normy spalania wg producenta do spełnienia, ale tylko przy próbach bicia rekordów jazdy o kropelce. W stosunku do poprzedniego auta Mondeo mk4 ,2.0tdci 140KM - tragedia! /miasto Kraków 7-8L, autostrada 150-160km/h= 5,7L/
7,3
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Poprzedni mondeo MK4 diesel spalał mi 6-7l na 100km. Teraz ta 160KM benzyna która lepiej przyspiesza w środku jest ciszej spala 7-8l... a auto ma nieco ponad 2 tys przebiegu...Wg mnie jest bardzo dobrze. Fakt jak ten silnik pogonisz pod 200km/h to można zobaczyć średnie w pobliżu 10litrów...ale tu nie się co dziwić..
6,7
Ford Mondeo V
Kombi 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Przebieg 5000km. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spalaniem. Jeżdżę od października na oponach zimowych. Styl jazdy szybki-wycieczkowy, szybciej niż 110km/h na dobrych drogach. Jazda mniej więcej po połowie: po mieście i w trasie. Jak dla mnie dyskwalifikuje potrzebę diesla.

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Kombi