Szukaj

Informacje o Ford Mondeo V Kombi Facelifting

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 2014, najnowsza i obecnie produkowana V generacja modelu. Jego debiut poprzedziło zaprezentowanie prototypu Ford Evos koncept w roku 2011. Zaprojektowana przez Chrisa Hamiltona wersja produkcyjna modelu bazuje na części zastosowanych w prototypie rozwiązań stylistycznych. Był pierwszym europejskim Fordem który powstał na platformie podłogowej Ford CD4 platrfom. Model stał się także absolutną realizacją idei globalnego samochodu Forda – jego design ujednolicono zarówno na Starym Kontynencie jak i w Ameryce, choć tam występuje jako Ford Fusion.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz

Ford Mondeo V Kombi Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,8 m
Promień skrętu 5,9 m
Długość 4867 mm
Długość z hakiem holowniczym 4974 mm
Szerokość 1852 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2121 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1911 mm
Wysokość 1501 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Rozstaw kół - przód 1599 mm
Rozstaw kół - tył 1595 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 525 l
Wysokość progu załadowczego 630 mm
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~Lechoń
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
To moje czwarte mondeo, ale pierwsze tej generacji. Mam sentyment do marki więc mogę być trochę stronniczy. Miejsca w kabinie baardzo dużo, choć bagażnik w poprzedniku był większy. Genialne wyciszenie wnętrza. Silnik zgodny z dzisiejszym trendem, nie sprawia problemów i nie jest zawalidrogą. Na razie miałem jedną awarię - elektryczny hamulec ręczny nie chciał się wyłączyć - pomogło dopiero kilkukrotne włączenie i wyłączenia pojazdu. Rozczarował mnie zestaw SONY, dźwięk przeciętny, płaski. I potwierdzam że wentylacja żyje własnym życiem, niezależnie od ustawień potrafi się włączyć zimna i nieprzyjemna wichura.
4,8
~Darek
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
To mój drugi MK5 w wersji Titanium tym razem po odświeżeniu modelu i automatyczną skrzynią . Już po poprzednim miałem bardzo dobre zdanie. Duży , wygodny , bardzo dobrze wyciszony bez problemów technicznych , wg mnie bardzo ładne kombi, ale to oczywiście już kwestia gustu. Przyznam, iż nowy model mnie zaskoczył, a tego się nie spodziewałem. Nowy silnik jeszcze bardziej cichy , poprawione materiały szczególnie na tunelu środkowym , nowy soft wg mnie wiele lepszy od poprzednika. W standardzie klejone przednie szyby, co jeszcze bardziej wygłuszyło wnętrze.
4,6
~Andrzej
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
Bardo wygodne duże auto, posiadam go od 5 lat. Przejechane ponad 100 tys . Usterki drobne elektroniki (po restarcie ustępują). Zużycie paliwa od początku eksploatacji 7,9, jazda mieszana. Duży plus za pakiet zimowy tzn szyba ,kierownica , fotele. Po przebiegu 60 tys wymiana pompy wody.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo V Kombi Facelifting
6,0 – 8,3
l/100 km
6,2 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Przy spokojnej równej jeździe w granicach 120 km/h, na trasie około 2000 km spalanie pokazał na poziomie 5.8 l/100km. W mieście inna sprawa, tu to w zależności od warunków potrafi mi pokazać zużycie miedzy 7-8 l/100 km. Generalnie mam lekką nogę i raczej "delektując się muzyką niespiesznie aczkolwiek godnie i zdecydowanie" podążam do celu choć zdarza mi się pocisnąć i 170 km/h. Przy takiej jeździe i na długich odcinkach spokojnie w granicach 5,8-6,2 l/100km. Jazda po mieście i na krótkich trasach to na bank będzie powyżej 6,5 l/100km. Jazda autostradą 140+ km/h daje zużycie na poziomie powyżej 8l/100 km (ale to normalne, opór rośnie do kwadratu prędkości i trzeba z tym radzić). O samym aucie, jeśli to czytasz to pewnie rozważasz zakup modelu, mój to kombi i zdecydowanie polecam. Duże, przestronne, wygodne auto. Aż zal jeździć po wertepach :-))))
6,0
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW
Przy niesłychanej ciszy panującej w kabinie (aktywne wyciszanie jest też w standardzie) spalanie średnie to 6.2 l/100km z przejechanych już 10.000 od nowości. W mieście i w trasie realnie to ok 5l/100 km. Autostrady to ok 7l/100km. Samochód jest wielki, świetnie wykończony i doskonale wyglada pomimo kilku lat od premiery. Technologia hybrydy kupiona od Toyoty więc powinno być bezawaryjnie przez lata.
7,1
Ford Mondeo V
Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Podczas normalnej jazdy bez zamulania miasto-obwodnica zejść ze spalaniem poniżej 7.5 jest nie możliwe

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20
Wysokie spalanie + wymiana DPF przy 15 tys,
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW 2019-2021
  • silnik
  • 16 tys. km
Witam Auto ma ledwo rok wersja Vignale. Diesle 140 kW. Auto było juz 4-5 razy w serwisie. Wysokie spalanie.... według mnie cos koło 8,8l.100 - cykl autostrada 100-130. tak ma byc ? Kultura pracy silnika daje wiele do życzenia.. przy zapalaniu długa praca rozrusznika. W aucie za ponad 139tys wymienione juz było: wtryski kpl przewody wysokiego ciśnienia + czujniki. pompa wysokiego ciśnienia rozrząd a teraz - świece. Auto po hamowaniu - nie ma fabrycznej mocy - 168km - a gdzie 190km. Serwis tłumaczy sie ze robią co mają - decyzyjność inżyniera z forda polska. w tym aucie raczej silnik już klęka a dopiero ma 16tys. Moze mam pecha albo to takie ma byc ? Wygląda ładnie ale trwałości - raczej lipna. Raczej nie skorzystam z zakupu nowego samochodu w przyszłości a szczególnie będę unikał tej marki.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 20
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
4 komentarze
uszczelka pod głowicą
  • Ford Mondeo V Kombi Facelifting 2.0 Hybrid 187KM 138kW 2019-2021
  • silnik
  • 224 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Zakupiłem używany 5-letni egzemplarz z 2019 roku, z przebiegiem 224tys. km jako sprawny i okazało się że miał przepaloną uszczelkę pod głowicą. Naprawa w ASO około 10k PLN, koszty pokryła ubezpieczalnia. W serwisie rzekli, że to pierwszy taki przypadek w historii, bo ogólnie te auta są bezawaryjne :)
Ford Mondeo V Kombi Facelifting