Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Szymko
Ford Mondeo IV
Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Pożeracz autostrad. Jeśli szukasz samochodu na krótkie dojazdy do pracy, to nie jest to samochód dla Ciebie. Podobnie jeśli szukasz samochodu do jazdy po mieście - zdecydowanie odradzam, umęczysz się i Ty i samochód. Dlaczego ? ponieważ z racji swej pojemności dochodzi do temperatury roboczej po kilku dobrych kilometrach, przy spokojnej jeździe miejskiej pali 14 litrów, poza tym gabarytowo jest fatalny w parkowaniu czy ciasnych uliczkach, dodatkowo ma kiepską widoczność. Rewelacyjnie sprawdza się natomiast w trasie. Silnik pomimo mocy nie ma raczej zacięcia sportowego, potrafi sporo, ale nie kusi, nie prowokuje do szaleństw. Po prostu gładko dociska kierowcę do fotela. Układ kierowniczy jest mistrzostwem, skręcasz kierownicą, a samochód momentalnie zmienia kurs w dodatku idealnie tam gdzie się tego spodziewasz. Brak w nim uczucia takiej "gumowatości" między kierownicą, a kołami, jak większości aut. Wentylowane fotele są, ale prawie w ogóle nie czuć żeby działały - zbędny bajer. Fatalna ergonomia, patrząc na jezdnie praktycznie niemożliwe jest, żeby sterować siłą nawiewu, kierunkiem itp. Ten silnik nie znosi partackich mechaników. Niedawno przeskoczył pasek rozrządu po niefachowej wymianie i cała głowica do remontu. Reasumując, jeśli szukasz autostradowego ekspresu, który daje poczucie dużej kontroli nad nim, to możliwe, że jest to auto dla Ciebie. Ja osobiście nie kupiłbym go ponownie, z racji kosztów utrzymania oraz tego, że jazda nim jest na pewien sposób męcząca
3,9
~t0malson
Ford Mondeo IV
Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Auto właśnie sprzedałem z powodu typowej usterki dla zainstalowanego w nim silnika Volvo Modular Engine, ale o tym później. Samochód generalnie miło wspominam i chętnie kupiłbym go jeszcze raz, szczególnie jako auto do tuningu, bo ma spory potencjał. Auto przestronne, bezpieczne, komfortowe ze sztywnym nadwoziem i dość żwawe - prawie jak BMW. Prawie.
3,9
~t0malson
Ford Mondeo IV
Sedan 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Auto właśnie sprzedałem z powodu typowej usterki dla zainstalowanego w nim silnika Volvo Modular Engine, ale o tym później. Samochód generalnie miło wspominam i chętnie kupiłbym go jeszcze raz, szczególnie jako auto do tuningu, bo ma spory potencjał. Auto przestronne, bezpieczne, komfortowe ze sztywnym nadwoziem i dość żwawe - prawie jak BMW. Prawie.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Sedan