Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2179 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 175 KM (129 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 96 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW 2008-2010
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
Mondeo ma już 445 tyś km w tym ze mną - drugim właścicielem 270 tyś. Więc mogę uczciwie powiedzieć, że się znamy :) Wciąż oryginalne wtryski, oryginalne turbo i oryginalna dwumasa i sprzęgło. Po mieście nocą spalanie około 7 litrów, w dzień wzrasta do 8 litrów, w dużych korkach nawet 9 lirów. A na trasie zależy bardzo od prędkości. Zimą na trasie Augustów-Kraków (596 km po śniegu i lodzie) nie włączając nawet 6-tego biegu, czyli prędkości 80-100 km/h to spalanie z komputera 4,6 litra, ale realnie jest to 0,2-0,3 litra więcej. Ale było ślisko i byłem sam w aucie. Dodatkowe 3 osoby w kabinie to 0,3-0,4 litra większe spalanie. Przy prędkości stałej 110 km/h to 5,5 litra, stałe 140 km/h na tempomacie to już 6,8 litra. Dopiero przy 190 km/h przekraczam 8 litrów. Najczęściej na trasie ponad 100 km i umiarkowanej jeździe , widzę na wyświetlaczu komputera spalanie od 5,8 do 6,3 litra. Średnia z ostatnich 270 tyś km to 7,1 litra, co przy mocy tego auta można uznać za przyzwoitą
7,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
Silnik 2.2 175 kucyków,nogi nie mam ciężkiej ale tym samochodem nie da się zejść poniżej 7,4.Jeżdżę po mieście pokazuje od 7,4-7,6 na spokojnie.Trochę szybciej 8,0-8,5.Trasa Katowice -Wrocław 8,0-8,3 prędkość na autostradzie min.140-max180. Przesiadłem się z citroena c5 2.0 109hdi-właściwie nie przesiadłem bo jego też mam ,to C5 spalanie 6,6 miasto 110-120 autostrada 6,8 .Oba samochody cały czas na klimie,coś za coś czytałem różne głupoty że ford z tym silnikiem spali 6,0 po mieście i tyle samo w trasie-miało to być spowodowane szybszym momentem obrotowym silnika.Dajesz mniej gazu a jedziesz szybciej.Kompletna bzdura-najlepiej kupić i samemu pojeździć ale tak jak piszę -175 km musi spalić. A i jeszcze jedno ten silnik też ma DPF nie wiem czemu nie da się zaznaczyć w wyborze przed dodaniem komentarza.Pozdrawiam.
6,9
Ford Mondeo IV
Kombi 2.2 TDCi 175KM 129kW
To nie pierwszy mój Mondek z silnikiem Diesla, więc mam porównanie. Przy tym silniku wszystko zależy od charakteru jazdy i wykorzystywania jego dużej mocy. Może być całkiem oszczędny, ale także paliwożerny jak na Diesla. Jak na autostradzie ustawię tempomat na 90 km/h na 5-tym biegu to spalanie mojego dużego kombi mieści się w 5-ciu litrach. Serio. Komputer pokazuje 4,7-4,8 ale spalanie realne jest większe o 0,2 litra. Jak ustawię tempomat na 120 km/h na 6-stym biegu to spalanie 5,6 litra. Przy 140 wychodzi mi 6,2, więc różnica niewielka. Równa, spokojna jazda 170 km/h to zaledwie 7,7 litra. Ale tu piszę o równej, płynnej jeździe, jak ktoś jest fanem częstego wyprzedzania to co najmniej litr trzeba doliczyć. W mieście niestety 2,2 litra pali więcej niż 2,0, bo ciężko zejść poniżej 7,5 litra. W dużych korkach to i 9,0 litra można zobaczyć. Jak ktoś jest ulicznym rajdowcem to może 10 litrów przekroczyć. Ale nie czarujmy się jak 175 KM i 400 Nm to oszczędny samochód jak chodzi o paliwo. Gorzej serwis EGR i DPF to dramat.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi