Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2014

Lata produkcji: 2010 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~MrWhite
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Auto dobrze wyglądające(wersja poliftowa) mimo upływu lat. Dużo ciekawych kolorów lakieru. Wnętrze pozytywnie mnie zaskoczyło, jest dobrze wykonane i bardzo praktyczne. Bagażnik chyba największy w swojej klasie. Silnik to konstrukcja PSA i są one naprawdę bezawaryjne. Nawet gdy coś się stanie, nie ma problemu z częściami i jest to stosunkowo tanie i łatwe w naprawie. Jako duże, ekonomiczne kombi w dieslu jest to najlepszy wybór. Jego przewagą nad autami francuskich marek z tymi samymi silnikami jest na pewno brak problemów z elektryką, Ford zdecydowanie lepiej się też prowadzi i (moim zdaniem) lepiej wyglada. Spalanie średnie w cyklu mieszanym na poziomie 6L i to przy dynamicznej jeździe. Z drobnych wad to chyba tylko wyciszenie auta mogło by być lepsze (zwłaszcza w tylnej części samochodu). 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą tego auta i dla zwykłego kowalskiego wystarczy. Gdyby jednak było nam mało, te silniki bardzo chętnie przyjmują chiptuning, a wtedy jedzie się o wiele przyjemniej. Kupiłem auto bo potrzebowałem obszernego, oszczędnego i rodzinnego kombi i z tego zadania Mondeo wywiązuje się znakomicie.
4,3
~Tomek
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Auto bardzo obszerne, miejsca dla wszystkich podróżujących ogrom plus wielki bagażnik. Co mnie pozytywnie zaskoczyło, bezawaryjnosc. Przy 200000 km jedna rola napinajaca pasek osprzetu, przy 240000 km jedna końcówka drazka kierowniczego i manszeta przegubu napędowego. Poza tym tylko oleje, filtry, hamulce, opony no i oczywiście paliwo. Na minus niestety wyciszenie mogło by być trochę lepsze, nie ma tragedii ale znam wiele aut w których jest sporo ciszej. I jeszcze jakość wnętrza, tak średnio, jest kilka niedoróbek, a najlepszy przykład to półka w bagażniku, rozwarswia się.
4,4
~Daniel
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Czytając opinie zdecydowałem się na mondeo , ale to był trochę błąd. Moje Mondeo to wersja Titanium z nawigacją i conversem, ale jest wykonane TANDETNIE. Auto w miarę wygodne, silnik to chyba najmocniejsza strona tego auta bo z resztą jest już gorzej. Plastiki na drzwiach pod naciskiem trzeszczą niesamowicie, dodatkowo auto nie jest wygłuszone kompletnie i jest bardzo głośno w środku. Jedynie deska rozdzielcza jest wykonana z dobrej jakości materiałów lepszych nawet niż w passacie B6. Fotele również nie są zbyt wygodne. Podłoga tapicerka bagażnik to już całkowita porażka forda, rozwarstwia się i wygina . Jednym słowem rewelacyjny silnik wsadzony do tandetnej budy. Moim zdaniem dużo lepiej jest wykonane mondeo mk3 niż mk4. Nawet w mk3 był siłownik podparcia maski, a w mk4 jest pręt. Dodatkowo na wyświetlaczu convers+ nie ma na stałe włączonej temperatury silnika, tylko trzeba wykonać kilka operacji żeby ją włączyć, oczywiście do zagaszenia auta bo potem znowu trzeba to włączać. Jak pisałem silnik to mocna strona auta, natomiast spalania nie udało mi sie osiągnąć takiego jak podaje producent. W mieście na komputerze pokazuje ok.8L natomiast trasa przy prędkościach 150-160 7,5L. Jadąc do 140 możemy sie zamknąć w 7L.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2014
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Kupiłem autko 5 miesięcy temu. Do tej pory zrobiłem 13 000 km a aktualnie ma 350000 km na liczniku. Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.68L/100. Dane jakie podaje są z zatankowanego paliwa a nie komputera, a ten wskazuję różnie, od 0,2 do 0,6 L/100 km potrafi się mylić na korzyść Forda :). Jeżdżę głównie trasy do do NL i spowrotem z 1-3 pasażerami i pełnym bagażnikiem. Predkosci jakie staram się utrzymywać są pomiędzy 120-135km/h (patrzę zawsze na prędkość z nawigacji) Pomiędzy trasami autostradowymi robię krótkie po 10 km. Najniższe spalanie jakie mi wyszło to 6.12 l/100. Jak pojeżdżę ok 300-400 km wkoło domu to spalanie się podnosi do ponad 7L. Zawsze tankuje do pełna przy rezerwie. Kolega jeżdżąc podobnie ma a6 kombi z 15 roku 2.0 TDI i jemu wychodzi około 5,4 litra przy podobnych trasach czyli z litr mniej. Ja musiałbym jeździć do około 110 km/h żeby osiągnąć takie spalanie na tych trasach. Ogólnie jestem zadowolony, lecz przed zakupem liczyłem że jednak auto będzie bliżej 6litrow paliło przy takiej ekspolatacji.
5,8
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Mondeo użytkuję od roku, pierwotnie było 140 koni ale szybko była zmiana na 163. Co do spalania, najmniejsze, kiedyś komputer pokazał na 170km trasie we mgle z prędkością max 80km/h 4.4l ale to tylko komputer. Nie tankowałem do pełna żeby to sprawdzić. Spalanie na trasie 1700km do szwajcarii z pełnym bagażnikiem 2 osoby, prędkość Średnia z trasy 100km/h a większą część trasy 130-140 na liczniku to 6.2l, ostatnio nawet wyszło 5.7 ale padał śnieg i deszcz więc jechaliśmy wolniej. Jeżdżąc koło domu poza miastem to 5.5- 5.7 Klima praktycznie nie zwiększa spalania. Auta nie użytkuję w mieście ale jadąc z prędkością 60km/h komputer pokazuje 3.9-4.4l Na 5 biegu 80-90 również w okolicach 3.9-4.6 Powyżej tej prędkości autko jest już mniej ekonomiczne. 105 na 6 to już powyżej 5l a potem już z każdą dychą pół litra więcej. Autko bardzo wygodne, można by się tylko przyczepić do jazdy w korkach. Nie wiem czy tylko u mnie tak jest ale jadąc w korku czasem szarpnie na 1, trzeba się pilnować i że sprzęgłem obchodzić jak z jajkiem, z kolei na 2 przy niskich obrotach silnik mało elastyczny. Trochę to nieprzyjemne. Moim zdaniem można było te biegi lepiej zgrać.Wkurza też ciągła zmiana biegów na trasie. Nie jestem zwolennikiem jazdy na 6 z prędkościami 1200obr jak to zaleca komputer. Chcąc nie chcąc poniżej 100 trzeba wbijać 5 i tak po polskich drogach czasem lepiej jechać na 5 wolniej niż co chwile wachlować. Chciałem automat ale mają złe opinie. Do minusów można też zaliczyć podłogę w bagażniku. Jakaś porażka. Kto widział ten wie co mam na myśli. Najgorzej wykonana rzecz w aucie. Poza tym autko super, godne polecenia. Nagrzewnica elektryczna zimą robi robotę, przednia szyba również. Po minucie auto rozmrożone a po przejechaniu 2km jest już cieplutko. Tylko żeby ceny na stacjach tak nie przerażały bo zalać pod korek to niemały wydatek. Kociołek 70l, idealny na długie trasy. Podane spalania to wyniki z realnego tankowania. Czasem się pokrywają z tym co komputer pokazuje, czasem rozbieżność jest nawet 0.5l. Staram się za każdym razem tankować podobnie - 4 odbicia. Co do naprawy, przy zakupie robiłem kompletne sprzęgło z dwumasą 181000km Potem wyszedł jeszcze termostat bo trzymał 63stopnie od początku jak kupiłem. Latem było ok ale zimą wkurzało jak przez 300km nagrzewnica działała, i spalanie przez to większe bo alternator musiał ostro pracować. Po zmianie jest 83-84 i jest ok. Nagrzewnica się wyłącza jak silnik osiągnie 70° Jak już się tak rozpisałem to wspomnę jeszcze o oponach. Autko było wyposażone w nowe goodyear 235/45r17 wielosezonowe. Mimo kosmicznej ceny ponad 500zł za sztukę nie polecam ich jeśli ktoś jeździ po nieodśnieżonych drogach. Jest porażka. Szybko musiałem kupić drugie felgi i założyłem zimówki ale 16calowe. Może autko gorzej wygląda ale za to lepiej się trzyma drogi. Jednak zimówki to zimowki. Cieszę się, że przekonałem się o tym w taki sposób a nie np po zakupie nowych opon. Minusem jest też trwałość wielosezonówek. Po 20tys zostało niewiele bieżnika, do ogranicznika zimowego jest max 1.5mm a więcej się zużyje przez lato. Suma sumarum jedna zima i na drugą już nie wystarczy opony. Zimówka powinna mieć min 4mm bieżnika, potem już traci swoje właściwości, nadaje się na "ZJEŻDŻENIE" lato. Cześć pewnie się że mną nie zgodzi ale mieszkam w takim rejonie ze zimą muszę pokonywać 7km oblodzonego zaśnieżonego asfaltu, na który piaskarki nie przyjeżdzają bo gmina oszczędza pieniądze. Najlepiej ta takiej trasie spisuje się stary dobry golf 3 1.9 tdi, beż abs z którym nawet mondeo wyposażone w różne systemy nie ma szans
6,1
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Pali na tyle mało że opłaca się jeździć wolnej niż 160 :) Dziś wracając z gór, tempomat 140 na odcinku 15km komp pokazał 6,5. 150km/h to ok 7 a 160 to 7.5. Ciśnięty powyżej 200 w pogoni za drogimi autami na odcinku 30km pokazal z poprzednich 7.5 jakies 8 z hakiem. Największe jakie mailem to 3 rowery na haku w drodze nad morze i realne 160-180 km/h na odcinku 300km, wyszło 8.5. Jadac do pracy lokalnymi drogami podmiejskimi z tempomatem na max 110km/h jakieś 5.5. Po przesiadce z 200 konnej benzyny z napędem na 4kola i zamulonym automatem uważam że mondeo nic nie pali. Do tego zbiornik 70 litrów i 1000km a zbiorniku to standard. Komp u mnie zaniża o ok 0.5 litra. W mieście mało jeżdżę ale tocząc się od skrzyżowania do skrzyżowania myślę że zamknie się w okolicach 6, max to 9 przy pełnym bucie. Opopony std 215 na 16 calach.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi