Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Nie jest to auto premium, ale ze względu na gabaryty bardzo wygodne i bardziej niezawodne nie wiele aut premium. Miałem dwa Volvo (V70 i XC90) i co ciekawe z Mondeo przez 5 lat niemal nie miałem problemów. Wymieniony rozrusznik, akumulator i jakieś kable, bo miałem kunę pod maską, a poza tym żadnych niespodzianek. Moc 140 km jest wystarczająca do tego auta przy manualnej skrzyni biegów. Bardzo pewne prowadzenie w porównaniu do VAG, gdzie w Passacie B8 i Skodzie Superb miałem wrażenie pływania. Fotele nawet podstawowe wygodniejsze niż w Golfie B7 (tam po dwóch godzinach byłem totalnie połamany). Oczywiście jeśli ktoś stawia na wygodę - polecam Volvo V70, ale jeśli idzie o koszty utrzymania - wtedy Mondeo jest bezkonkurencyjne!
4,3
~MK4user
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Mondeo MK4 kombi 2009 przebieg ok 272000 km, użytkowany od 2 lat. Pomimo pewnych minusów, które szczegółowo opisane będą dalej uważam, że to świetny, bardzo udany model. W dodatku Ford na prawdę bardzo wysoko podniósł poprzeczkę i trudno będzie znaleźć godnego następcę, mimo iż auto, które posiadam nie jest w najbogatszej wersji, a jednak posiada wszystko to czego potrzeba przeciętnemu kierowcy. Oczywiście nie twierdzę, że nie ma lepszych aut. Takie BMW F10 z podobnego rocznika bedzie zapewne dużo lepiej wykonane, wyciszone, komfortowe, zrywne, ale też będzie 2.5 raza droższe. W zw z tym uważam, że auto jak najbardziej godne polecenia.
4,1
~Jamesdi
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Po przejechaniu 12 tys. mogę śmiało powiedzieć, że oboje z żoną (kierowca z dłuższym stażem ode mnie) lubimy ten samochód. Na plus dobra manewrowość jak na takiego kolosa, ogólne odczucia z jazdy, brak odgłosu klekotania bocianów. Jest kilka minusów, z których najbardziej boli słabe audio, ale poza tym są to rzeczy, do których można się przyzwyczaić. Do bagażnika wchodzi niezłożony wózek = rowerek dla dziecka plus kilka toreb bez upychania - jeden z powodów zakupu. Tylna kanapa jedna z najszerszych w klasie - wchodzą dwa foteliki i żona - kolejny z powodów. Spalanie 6,9 przy normalnej jeździe czyli wyprzedzanie powolniaków i około 100-120 w
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Gdy walczyłem o jak najlepszy wynik spalania, to na trasie 30 km przez miasta (z Zabrza przez Bytom, Chorzów do Katowic) udało mi się uzyskać spalanie na poziomie 4,5 litra. Spokojna jazda na trasie to podobne wyniki spalania. Przy normalnej dynamicznej jeździe po mieście (do pracy mam ok 10-12 km) średnie spalanie wychodzi ok 7,5 litra. Bardzo dynamiczna jazda na krótkich odcinkach to nawet 8,7 litra średnio. Wszystko zależy od kierowcy i sposobu jazdy. Można jeździć bardzo oszczędnie, ale można też uzyskiwać dosyć spore spalanie jak na diesla.
7,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Witam, samochód mam krótko, ale zdążyłem sprawdzić już na trasie i w mieście, przy dynamicznej jeździe jeszcze nie wiem, w mieście jadąc bardzo delikatnie 7.5 do 8 litrów, trasa 120km /h zero wiatru zero wyprzedzania non stop 120 tempomat Erfurt-Łódź 700 km, zero ruchu, teraz nikt nie jeździ 6.3l/100, zwalniałem tylko na ograniczeniach, przy predkosci 140 też 0 ruch, zero wiatru polskie paliwo 7.4l/100 zwalniałem tylko na ograniczeniach, mało to nie jest, aż strach pomyśleć co będzie, jak się zacznie ruch, wszystko wymienione świeży olej filtry, spalaniem jestem zawiedziony sądziłem że będzie z litr mniej szczególnie że warunki były idealne więc powinno być nawet z półtora litra mniej, kolega jadąc Astra 1.7 125 koni przy tych warunkach miał 4.6 przy 140km/h, Passat 2.0 tdi 180km po chipie 5.6l/100 przy 140km/h, Mondeo to smok niestety
6,5
Ford Mondeo IV
Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
W mieście praktycznie nie jeżdzę. W trasie po autostradach z prędkością 140km/h pali 6,5-6,7l Po drogach krajowych i wojewódzkich (predkość 70-100 km/h) - schodzi do 6,3 Skrzynia automatyczna - z manualem pewnie byłbym w stanie zejść o 0,8 mniej l/100km. Jednak coś za coś. Ogólnie samochód w porządku biorąc pod uwagę cena/jakość. Pasek rozrządu, pierwsza wymiana przy 200 tyś. km (zalecenie producenta). Z minusów: przy mrozach lista mi się wygieła od uszczelki. Ogólnie typowe auto dla średniozamożnego polaka(z tendencją w dół :) ).

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi