Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2008-2014

Lata produkcji: 2008 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Toom
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Użytkowałem kilkanaście lat, napisać można książkę. Auto niezawodne, ładne i funkcjonalne. Bardzo wygodne, choć trochę twarde zawieszenie, ale przez to idealnie trzymający się drogi. Duże auto, czasem gorzej jest zaparkować, przeznaczenie głównie trasy, tu jest królem. Zużycie paliwa od 4 l do 8,5l/100km. Zdarzało mi się przejechać na baku 70l ponad 1400km. Oczywiście spokojnie przy stałych prędkościach. Do Chorwacji można spokojnie tankując w Polsce. Może mój model był udany, ale całkowicie bezawaryjne auto. Wszystko wymieniane eksploatacyjnie, zaskoczeniem była dwumasa po 180kkm, ale na zepsutej zrobiłem jeszcze 5kkm. Tanie w utrzymaniu, części dostępne zamienniki. Minusem to rdzewiejące nadkola.
4,6
~Wik
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Niedługo minie rok, odkąd jeżdżę Mondeo. Auto wygodne, duże, nic się nie psuje. Szukałem kompaktu kombi, przez miesiąc Astry H. Po obejrzeniu kilku zajeżdżonych egzemplarzy postanowiłem poszukać auta w dobrym stanie. Szukałem zarówno ON jak i PB. Założenia rocznie będę przejeżdżał ok 10-15 tys. km, więc nie patrzyłem na duże oszczędności jakie mogę mieć ze spalania, ale zadbanego silnika. Po 7 miesiącach mam zrobione 7tys km, głównie koło domu, ale córka rośnie, więc kolejne miesiące to będzie wzrost wycieczek. Z racji spodziewanego dziecka odrzucałem gaz (z powodu zmniejszenia bagażnika), a na koszty dwu masu itp, mam odłożone.
4,6
~Michał
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Jest to auto warte polecenia. Jest to mój drugi ford po focusie MK2 i chętnie kupiłbym kolejnego. Wyleczył mnie z myślenia, że nie kupuje się aut na \"F\" i ford g...o wort. Prowadzi się świetnie, dobrze wygląda, oszczędne, wygodne, na razie bezawaryjne i najtańsze w swojej klasie. Owszem cennik w salonie jest wysoki ale za dobrze wyposażony egzemplarz nie powinniśmy wydać więcej niż 80-90 tys w zależności od dodatków. Za tę cenę to możemy kupić prawie gołą Octavię, która jest jednak z niższej klasy. Może i były kiedyś awaryjne modele ale ten jest ok. Jeżeli ktoś na niego narzeka to albo nim nie jeździ, albo przesiadł się z dużo droższej limuzyny albo trafił wadliwy egzemplarz. Polecam
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2008-2014
6,5
l/100 km
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Na początku zachwyca nowoczesnym wnętrzem jednak po czasie przychodzi rozczarowanie. Gumowata kierownica, deska rozdzielcza, obicia. Plastk udający aluminium. Twardy przeszkadzający przy zmianie biegów podłokietnik. Marne nagłośnienie. Po czterech godzinach jazdy drętwieje tyłek od twardych foteli a kręgosłup w odcinku lędźwiowym mało nie pęknie. Pałąk od regulacji pod fotelem wysynięty jest o 10 cm za daleko. Nie wszystkie przyciski są widoczne. Lampki oświetlenia jak w autobusie. Wnętrze obszerne ale nieergonomiczne. W porównaniu do konkurenta BMW 5 nawet starego e34 to jest przepaść. Silnik poniżej 2tyś nie ma mocy. Jest mało elastyczny przy wyprzedzaniu trzeba redukować nawet do trójki. Zawieszenie bezgłośnie tłumi nierówności jednak przenosi denerwujący głuchy szum obracających się kół i przy wyższych prędkościach jest bardzo głośno. Maksymalna użyteczna prędkość to ok 190km/h. Jest lekko podsterowny. Zbyt czuły układ kierowniczy nie pozwala wyczuć auta i może być niebezpiecznie. Główna zaleta auta to spalanie. Przy 80-90km/h 4.8 przy 120km/h 6.2 przy 190km/h 13. Na jednym baku można przejechać ponad 1100km.
5,9
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
na trasie jadąć po naszych drogach tak do 110 km/h pali jakoś tak 5,4 -5,7 , ogólnie nie widziałem aby przekraczał 6,4 . SERWIS ja serwis robiłem w FORD WIKAR KRAKÓW - DRAMAT MAJĄ KLIENTA GDZIEŚ , I FORD GERMAZ WROCŁAW TAM JEST MASAKRA ( KOMPLETNIE NIC NIE ROBIĄ TYLKO WYSTAWIAJĄ FAKTURY 1600 PLN ZA 1 SERWIS . auto jest teoretycznie tylko na 2 letniej gwarancji ponieważ nikt nic na nie nie chce naprwaić - oceniają godzinami potem mówią iż ford im odpisał że nie przysluguje naprawa - SERWIS FORDA TO JEST EWENEMENT TRAGEDIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5,3
Ford Mondeo IV
Kombi 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
mam go 5 lat felgi 17 opony 235 115 na tempomacie jest oszczedny pokazuje 4,7 sprawdzony wynik po polsce trasa do holandii ipowrot 2000 kilometrow na ich paliwie niecale 5 l ale juz 130 na tempomacie 6,3 polska trasa wroclaw gdansk kilkA RAZY DO PELNA I 1000 KILOSOW PELNY BAK I 6,3 WSZYSTKO ZALEZY OD PREDKOSCI Z CIEKAWOSCI PO POLSCE TRASA WROCLAW SWINOUJSCIE DO 110 POWOLI I POKAZAL 3,8 ALE PRZY DYSTRYBUTORZE OD PELNEGO DO PELNEGO WYSZLO O LITR WIECEJ ALE TO NIECALE 5

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi