Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2522 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW 2007-2014
10,8
l/100 km
13,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Na długiej trasie z dzieckiem na pokładzie, czyli 6. bieg i ok. 100km/h najniższy wynik 7.4l/100km! Minimalne jednak wyżej zaznaczyłem 8.5, bo tyle pali w trasie jadąc 100-120km/h bez szczypania się z tirami (mały ruch). Trasa Warszawa - Gdańsk 140km/h + 180km/h (autostrada), bardzo dynamiczne wyprzedzanie, miejscami na autostradzie ponad 200km/h spalił 11.8. Dla mnie wynik rewelacyjny, bo przy takiej jeździe byle klekot wciąga 9-10, a przyjemności z jazdy nie da się porównać. Miasto (Warszawa) do porządnego rozgrzania (2-3 kilometry) delikatnie, później pełna moc i dużo sprintów z pod świateł daje wynik 13.2 (może spalić i więcej ale ja nie cisnę do świateł, tylko przed hamuję silnikiem). Jeżeli mniej sprintów to spokojnie da się zejść do 12 litrów, a nawet mniej w lecie. Mimo, że dla niektórych jest to duże spalanie, to ja tankuję z uśmiechem na twarzy, bo wiem, że za chwilę wsiądę i jak będę miał ochotę to pocisnę jakiegoś mocnego SUVa i inne napinające się wynalazki :-) Polecam każdemu, nie ukrywam, że Mondeo bym nie kupił, gdyby nie ten volvowski silnik :-)
10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
W trasie z dzieckiem 6 bieg 90-120km/h (z dynamicznym wyprzedzaniem tirów i wolnych osobówek) spalanie 8 litrów! Jednorazowo przy jeździe jak wyżej ale 100km/h 6bieg wyszło 7.1. Normalnie jeżdżę bardzo dynamicznie, szybkie przyspieszenia ale jednocześnie jak najwięcej hamowanie biegami + w mieście (Wawa) tam gdzie można szybkie przyspieszenie do ok 90km/h, ´szóstka´ i biegami przed kolejnymi światłami wychodzi 12-12.5 litrów. Przy wielu sprintach dziennie + korkach wychodzi 13 litrów. W trasie Wawa-Gdańsk jazda średnio 140km/h z bardzo dynamicznymi wyprzedzeniami + autostrada Toruń-Gdańsk 160-180km/h (miejscami ponad 200km/h) spalanie wyszło 11.4 litrów. Dla mnie to są rewelacyjne wyniki na ten motor, który daje dużo frajdy z jazdy i ten volvo´wski dźwięk pięciu cylindrów. LPG odpada i nie myślę o gazowaniu.
10,2
Ford Mondeo IV
Kombi 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
W trasie z dzieckiem 6 bieg 90-120km/h (z dynamicznym wyprzedzaniem tirów i wolnych osobówek) spalanie 8 litrów! Jednorazowo przy jeździe jak wyżej ale 100km/h 6bieg wyszło 7.1. Normalnie jeżdżę bardzo dynamicznie, szybkie przyspieszenia ale jednocześnie jak najwięcej hamowanie biegami + w mieście (Wawa) tam gdzie można szybkie przyspieszenie do ok 90km/h, ´szóstka´ i biegami przed kolejnymi światłami wychodzi 12-12.5 litrów. Przy wielu sprintach dziennie + korkach wychodzi 13 litrów. W trasie Wawa-Gdańsk jazda średnio 140km/h z bardzo dynamicznymi wyprzedzeniami + autostrada Toruń-Gdańsk 160-180km/h (miejscami ponad 200km/h) spalanie wyszło 11.4 litrów. Dla mnie to są rewelacyjne wyniki na ten motor, który daje dużo frajdy z jazdy i ten volvo´wski dźwięk pięciu cylindrów. LPG odpada i nie myślę o gazowaniu.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi