Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 161 KM (118 kW) przy 6500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 208 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Rafał
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
Mondeo 2.3 161. Kupiłem go trochę przez sercę, nie rozum. Ale nie żałuję ani trochę! Zacznę od zalet. Przede wszystkim jest ogromny. Podróż w 5 osób? Co to za kłopot? Mój egzemplarz jest w wersji titanium więc również wyposażenie umila życie. Szczególnie podgrzewane fotele i przednia szyba i ksenony. Kolejną zaletą jest miło pracujący i bezawaryjny automat oraz silnik który pięknie brzmi. Kolejnym atutem jest świetne prowadzenie. W mojej opinii najlepsze w klasie. I to co najważniejsze to że auto jest naprawdę mało awaryjne. I jak ktos mówi: "ford g*wno wort" itp to po prostu chce mi się śmiać. W moim mondku lubię również wyświetlacz między zegarami w pakiecie convers. Mało która marka miała takie rozwiązania w 2008 roku. Teraz przejdę do minusów. Przede wszystkim irytuję mnie to że auto potrafi włączyć światła awaryjne bez żadnej informacji na komputerze. I nic by się nie działo, gdyby nie fakt że nie da się ich wyłączyć.Bardzo irytująca sprawa. Druga sprawa to że wyświetlił mi się komunikat o awarii silnika. Od razu poleciałem do forda i okazało się, że... nic mu nie dolega. Podsumowując mondek ma trochę problemów z elektroniką. Natstępną kwestią jest, że raz na jakiś czas słychać jakieś piszczenie z tyłu. To też irytuje. Jeszcze jeden minus to brak przegrody do przewożenia nart w środku. Nie wiem czemu tego ford nie uznaje, ale jak dla mnie to bez sensu. Nie będę szukał innych minusów na siłę, bo nie ma ich już zbyt wiele, a napewno nie takich które utrudniają życie. Podsumowując muszę stwierdzić że jak ktoś ma powyżej 30 tysięcy i szuka auta rodzinnego to ja na jego miejscu kupiłbym mondeo. Czemu? Ponieważ konkurenci z klasy odstają. Na przykład: passat, który swoją awaryjnością przeszedł już do legend, accord który jest strasznie drogi w stosunku do tego co oferuje. avensis którego konstruktorzy chyba są kilka lat za innymi, mazda 6 która lubi rdzewieć. I szukałbym również mondeo właśnie w tym silniku, ponieważ jest prosty, bezawaryjny, ma 6 biegów (w przeciwieństwie do wersji 2.0 145). Jedyne co może niemiło zdziwić to spalanie. 11 litrów w lecie do 15 w zimie (miasto)
4,7
~Ostrich
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
Bradzo dobry silnik konstrukcji Mazdy, w połączeniu z 6 stopniowym automatem japońskiej firmy AISIN, spisuje się bardzo dobrze. Skrzynia pracuje elastycznie, płynnie nie szarpie, a samochód potrafi przyspieszać kiedy trzeba, także niepozorne kombi niejednego może zaskoczyć na drodze. Ogólnie auto ciche, dużo przestrzeni dla podróżnych i na bagaże, wszystko pod ręką, a w mojej wersji TitanumX nawet parę "zbędnych" bajerów. Spalanie po przerobieniu na LPG (instalacja V-tec, wtryski Hana) przy jeździe w korkach, podczas dojazdów do pracy 12 litrów gazu, na trasie schodzi do 9 litrów gazu, co wychodzi taniej niż przy jeździe dwulitrowym dieslem. Jedyną wadą tego samochodu jest dość niskie zawieszenie, co prawda jest lepiej niż w Avensisie, ale Mondeo III była nieco wyżej zawieszona, a to przy podmiejskich drogach czasami przeszkadza. Dla amatorów motoryzacji dodam, że ten silnik ma także podwójny wydech po dwóch stronach auta, co dodaje mu dodatkowego uroku.
4,8
~romario2216
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
pisze na forum drugi raz o tym aucie, tym razem po wiekszym przebiegu bo mam juz ponad 30tys km zrobione tym autem, zero awarii poza jedna zarowka z przodu i jedna z tylu auta
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW od 2007
11,5
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
Mondeo 2.3 Automat + LPG. Przebieg 310 tys km (mam go od pół roku, zrobiłem na razie ok 8 tys km). Przebieg autentyczny, auto raczej nie wydaje się być zużyte, więc nie ma się co bać - polecam. Czasem jedynie na zimnie po odpaleniu delikatnie nierówno chodzi, ale po lekkim rozgrzaniu wszystko się normuje. Bardzo komfortowy samochód, 6 biegowy automat spisuje się bardzo dobrze. Średnie spalanie od tankowania do tankowania to ok 12l gazu w cyklu mieszanym. Silnik do w miarę szybkiej, ale spokojnej jazdy, bez szaleństw. Dynamikę nadrabia wszechstronnością i wygodą. Kupiłem go jako auto rodzinne i w tej kwestii sprawdza się w 100%. Ogromny bagażnik, miejsca w przednim i tylnym rzędzie nie brakuje. Przyjemnie się prowadzi, odrazu polubiłem jazdę nim :) Silnik 2.3 bardzo nietypowy, więc np z układem wydechowym może być problem - ja kupiłem z już przerobionym (niestety), zamiast dwóch rurek mam jedną.
11,7
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
Od razu po zakupie auto zagazowałem, i w skrócie napiszę, 14l gazu w mieście co daje ok 6 l ropy, i ok 9-10 l gazu w trasie, co dake ok 4-4,5 l ropy, więc myślę że tak ekonomicznego auta o tych gabarytach i z automatyczna skrzynia biegów to ze świeczką szukać
10,4
Ford Mondeo IV
Kombi 2.3 Duratec 161KM 118kW
Moje auto to automat i niestety pije. Jak ktoś ma cięższą nogę to w mieście ponad 13 l. Jak jeżdzę delikatnie to w mieście prawie 11 litrów ale musze się starać. Trochę się wkurzam bo to ponad 50% więcej od mojego poprzedniego Mondeo diesel. Niestety nie jechalem w dlugiej trasie wiec pisze to co pokazuje komputer.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Kombi