Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,1 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Łukasz
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Bardzo udany model, ładny, duży, wygodny z przeogromnym bagażnikiem. Miałem możliwość kupna Mondeo MK5, ale ford wg mnie zrobił krok w tył (mniejszy o 100L bagażnik, o 100kg większa waga, nieintuicyjny, zawieszający się infotainment, gorsze osiągi mimo 10KM więcej...). Najchętniej wziąłbym znowu MK4 tylko że w świeższym roczniku tak bardzo nam się z żoną ten samochód spodobał! Najlepszą cechą jest niewątpliwie bagażnik w świetnej konfiguracji LIFTBACK (wielki otwór załadowczy). Drugą jego mocną stroną jest zawieszenie - jedno z najlepszych z jakimi miałem do czynienia. Jest jednocześnie super wygodne, pięknie wybiera nierówności ale z drugiej nie powoduje przechyłów pojazdu w zakrętach! Są drobne mankamenty jak wypalające się ksenony, delikatne kratki wentylacyjne, skrzypiący po dłuższym czasie fotel kierowcy, czy rdza która mi się pojawiła na tylnym błotniku. Ogólnie jednak plusy górują nad minusami i ze szczerym sercem mogę ten pojazd polecić!
4,3
~hubbigz
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
wczesniej był mondeo mk4 2007 z takim samym silnikiem. Służbowy. w ciągu 3 lat 270tys km. nie był żałowany. nie zawiódł mnie na tyle, że nie byłem w stanie kontynuować drogi. dopiero powyżej 310tys doszlo do rozszczelnienia połąz turbo z silnikiem. Obecnie mam nieco nowszego prywatnie. Zakupiony w DE z przebiegiem 150tys, obecnie 234tys. Szczerze polecam dla wszystkich, którzy po prostu porzebują dużego wygodnego i dynamicznego auta. pakowność 5+. do tej pory mnie nie zawiódł. w tym roku idzie do sprzedania ze wzgledu na wiek. Ważne: korzystać z autoryz serwisów. są tanie, jest gwarancja i dają OC tzw podróżne.
4,5
~Bodzio
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Auto naprawde godne polecenia. Im dluzej nim jezdze, tym coraz bardziej lubie i doceniam to, czego brak u innych konkurentow. Przejechalem w ciagu lat przeszlo 110 tys. kilometrow samym tylko Mondeo i szczerze mowiac nie widze dla niego konkurencji. O ile tylko ma sie pewne auto z pewnym przebiegiem i nie majace historii wypadkowej. W wersji hatchback bagaznik jest przepastny. Silnik cichutki, podatny na chip-tuning i dajacy duza frajde z jazdy. Dzieki temu samochodowi calkowicie zmienilem swoje postrzeganie marki FORD.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2007-2014
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Przy bardzo eko jeździe udało mi się zejść do realnego 4.9l - sprawdzanie od tankowania do tankowania Przy dynamicznej jeździe największe średnie jakie miałem to 6,5l - tutaj wynik z komputera pokładowego Moje średnie spalanie aktualnie wynosi 5,3l - sprawdzone od tankowania do tankowania. Auto posiadam 2lata, zdążyłem zrobić 60tys km, wydaje mi się że auto jak na swoje gabaryty pali naprawdę przyzwoite ilości paliwa. Zaznaczę jescze że wszystkie wyniki są przy jeździe 70% trasa i 30% miasto, mając na myśli trasę nie mam na myśli autostrad tylko zwyczajne drogi do 90km/h oraz małe wioski na drogach 70/50km/h
6,5
Liczba komentarzy: 1
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średnie z mieszanych (trasa, miasto, ale jednak z małą przewagą trasy przez ostatnie 15.000 wychodzi 6,6) Przebieg 72.000, czasem cięższą nóżką potraktowany ze średnią z trasy ok. 160 km/h, (max osiąg 212 wskazania navi, ale był jeszcze zapas;)) nie chipowany, ale przy bardzo spokojnej, ekonomicznej jeździe schodzi w okolice 5,0. Kółka 235/45/17 (polecam wzmocnione XL z rantem, wtedy na szerszych kapciach nie jeździ się jak po szynach w koleinach na lato Goodyeary EficientG, na zimę UGP8); żadnych problemów z mechaniką, elektroniką, dpf.
7,1
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Jazda na TAXI, czyli sporo miasta rzadko autostrada. Jeźdżąc na obrotach powyżej 2tyś, bez deptania od czerwonego do czerwonego średnio 7.2l po mieście. Na autostradzie WRO-KRA(5 osób) 160 km/h 7,4 l/100. Generalnie zadowolony jestem. DPF nie zapycha się, trzeba tylko dieslem umieć jeździć. Silniki wysokoprężne lubią średnie obroty (do 3tyś) i stałe obroty. Tzn. Nie ciskać pedału gazu cały czas opór - hebel bo czerwone, tylko rozpędzić i jechać ze stałą prędkością. Wtedy silnik się nie męczy i spalanie nie wariuje. No i brawo za wyciszenie silnika.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Hatchback