Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,6 x 82 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~kris
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Samochód do wszystkiego, kapitalny na dalekie trasy, bardzo wygodny, bardzo pojemny, przez dwa lata nie sprawiał mi żadnego problemu. zrobiłem nim 60 tys. km, trasę z Polski na Chorwację bez najmniejszego problemu. Średnie zużycie ON na 100 km to jakieś 7 litrów, przy w miarę rozsądnej jeździe. Bak 70 litrów więc około 1000 można było spokojnie zrobić. Jednak jeśli chodzi o jakiekolwiek doznania, to on ich całkowicie nie wzbudza :) jest ich dużo na drogach, wnętrze stonowane, powiedziałbym wręcz nudne, jedynie blasku nowoczesności dodawał wyświetlacz Convers+. Szukałem ogólnie 2.0 diesel ale trafiłem na zadbany egzemplarz z udokumentowanym przebiegiem i go wziąłem. Oczywiście się nie zawiodłem.
4,6
~Krzych
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Auto wyśmienite, duże pakowne, 3 foteliki wchodzą bez żadnego problemu no i ten bagażnik. Auto kupiłem z przebiegiem 170 tyś. Niestety z mojej winy przegapiłem wymianę rozrządu i przy 201 tyś pękł :(, remont silnika na szczęście ograniczył się do regeneracji głowicy i wymiany 2 pasków rozrządu. Szczęście nie trwało długo bo przy 220 tyś wymiana dwumasy, poza tym normalne koszty eksploatacyjne czyli oleje, klocki itp. Auto używam w 90% miasto i muszę przyznać, że nie oszczędzam. Spalanie przy agresywnej jeździe 9l/100 miasto, Natomiast trasa to coś pięknego można jechać i jechać. Jedyny mankament to fotele, na początku bolały mnie plecy ale po tylu tyś już się przyzwyczaiłem. Co do komfortu: twarde zawieszenie, poprzednio miałem lagunę i jeździło się bardziej miękko. Kwestia przyzwyczajenia. Posiadałem już kilka aut m.in też forda focusa pierwszej generacji i muszę powiedzieć, że to najlepsze auta z tych wszystkich co miałem. A i podgrzewana przednia szyba i system szybkiego odparowania za naciśnięciem jednego guzika - super.
4,8
~Dawid - UK
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Powiem tak, wszystkim tym co mówią "nie kupuje się samochodów na F...." mówię "ale nie dotyczy to Forda :)" Miałem już wiele aut, z różnych segmentów, BMW,Mercedes, Opel, Toyota, każde z nich miałem około roku, Ford mnie przytrzymał przy sobie prawie 2.5 roku :) NAJLEPSZE AUTO NA DŁUGIE TRASY !! mieszkałem w UK i latałem z przyczepą bagażową do 750kg trasy do Polski conajmniej 4 razy w roku, zrobiłem tym autem około 100tys km w dwa lata ! Kompletnie NIC poza normalnymi naprawami, i wymianami z racji wieku / przebiegu. Części tanie jak barszcz ! Silnik ? do wszystkich tych co mówią 1.8 TDCI to najgorszy wybór, mówię klepnijcie się w czoło ;) i to dwa razy. Wygodne, przestronne na maxa, ekonomiczne, tanie w utrzymaniu, coś więcej trzeba od auta ?
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW 2007-2014
6,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Przy ostrożnej jeździe udaje mi się utrzymać spalanie poniżej 5,5 litrów. Częściej jednak 6,5 - 7 litrów bo jeżdżę głownie w trasy i popędzam... Części eksploatacyjne są tanie a nawet te zazwyczaj drogie są do udźwignięcia - nowe wtryski po 1100, koło dwumasowe tak samo. Nie zachwyca wytrzymałość wtrysków i sprzęgła. Miło mnie zaskakuje układ hamulcowy. Nie dość, że bardzo skuteczny, to jeszcze trwały i niedrogi w obsłudze (tarcze, klocki). Słabe łożyska górne kolumn McPhersona. Przy zakupie używanego egzemplarza trzeba się przyjrzeć - bo choć niedrogie, to jednak sporo z tym roboty. Dziwny rozrząd - pasek w oleju i drugi klasyczny. Drogo i trzeba zrobić szybciej niż zalecane - mój przy planowej wymianie wyglądał na niebezpiecznie zużyty...
7,7
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Jeśli chcemy aby nasz Ford spalał przyzwoicie musimy nauczyć się nim jeździć (wyczuć go). Ja jeżdżę po swojemu, nie mam ciężkiej nogi ale spalanie jest nie małe. Jedno co jest problemem to, to że mieszkam w górskim miasteczku dlatego spalanie w zimie 10 litrów. (nie rozgrzany silnik pod górkę i 10 l idzie). W trasie trasie pojechać 5.5 ale i 7 . Wszystko zależy od hamowania silnikiem przyspieszania z głową , trzymania dystansu. Ogólnie samochód jest bardzo fajny. trzyma się drogi jak ,,na szynach". Mam przejechane 195 tyś i polecam to autko. Nie wierzcie tylko tym którzy piszą,że Mondeo z tym silnikiem pali w mieście 5 czy 6 litrów, bo to jest naprawdę niemożliwe. Pozdrawiam normalnych ;)
6,3
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Wersja poprawiona - zmieniony program sterujący pracą silnika, 380Nm i 145km. Na trasie do 140km/h spalanie około 5,5l. Mam przebieg ponad 80000 km i na razie wszystko ok. W niemczech jazda powyżej 200 km/h (Vmax 225km/h wg. prędkościomierza), niestety spalanie gwałtownie wzrosło, do 160 jest bardzo ok.- około 6,2l. Dynamika dobra, niestety kultura pracy silnika bardzo ograniczona, ale podobno ten silnik tak ma. Minimalne spalanie osiągnąłem na dystansie 300 km przy bardzo spokojnej jeździe, do ok. 90 km/h.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Hatchback