Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 2521 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 93,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Karoseria - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~WIENCZYSŁAW NIESZCZEGÓLNY
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Mondeo 220KM w benzynie to auto, które jest idealne dla rodziny w małym mieście.Nie mam w nim gazu ale dzieki temu ze mało jezdzę auto nie jest az trak kosztowne jakby mogło sie wydawać. Teraz w zimie 2013r. pali mi 13 litrów na miescie.Trasa to przy spokojnej jezdzie 7,5 litra. Niezle prawda jak na 220 kucy.Auto radzi sobie na drodze z kazdym dieslem nawet tym bardzo mocnym 170 km. Passaty zostają w tyle. Dużo przyjemności w jezdzie z tym silnikiem.Naprawdę nie warto sknerzyć na diesle i wyliczac ile spali.To Mondeo spali troche wiecej ale da duzo wiecej przyjemności.No i na liczniku nie ma tyle nabiegane co diesle.Ja przejeżdżam do 10 tyś km rocznie.
4,0
~Michał
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Bardzo pojemny i wygodny samochód za rozsądne pieniądze. Średni poziom awaryjności (poza elementami wynikającymi z przebiegu to są problemy z czujnikami). Tanie i dostępne części (uwaga za wyjątkiem elementow od Volvo). Słabe wykończenie wnętrza, lakier się łuszczy siedzenia powycierane. Nie jest to marka premium ale duże szybkie auto za nieduże pieniążki. Auto warte polecenia dla osób szukających szybkiej i pojemniej limuzyny.
3,8
~Tomasz
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Ładne auto, użytkuje mondeo w wersji GIAX, wnętrze jasne bardzo przyjemne, ale niektóre elementy, przełączniki szybko się wycierają. Silnik bardzo dynamiczny z łatwością radzi sobie przy wyprzedzaniu pomimo sporej masy auta. Ogólnie jestem zadowolony z tego samochodu.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW od 2007
10,9
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Witam. Jeżdżę tym autem ponad 1,5 roku. Ogólnie jest zajebiste, jedyną jego wadą jest paliwożerność :-). Proszę nie wierzyć w pisane tu przez innych bajki, że auto się szybko nagrzewa niby po jakimś przejechaniu 2 km (no chyba że w lecie przy 30 stopniach w cieniu). Ten silnik wcale nie należy o jakichś mistrzów łapania temperatury pracy, rozgrzewa się raczej leniwie. W moim aucie nie ma żadnych awarii, auto użytkowane w większości po mieście na krótkich trasach do 5km - niestety w zimę przy takim przebiegu w mieście i to po części w korkach nawet nie zdąży złapać temperatury pracy stąd w zimę moje spalanie to ok. 17litrów benzyny na 100km przy spokojnej jeździe. Inaczej jest na trasie - tu przy spokojnej jeździe w jedną osobę można zejść bez problemu poniżej 8 litrów na setkę a przy pełnym komplecie pasażerów na pokładzie i bagaży w bagażniku jadąc spokojnie na trasie można osiągnąć ok 8,7 litra na setkę. Jak chcesz przycisnąć to nie ma w tym aucie problemu ale wtedy o spalanie nie pytaj - po prostu pali tyle ile wlejesz - coś za coś :-) Auto świetne na trasy, mało awaryjne, dające jeśli chcesz dużo radości jednak w mieście na krótkich odcinkach mocno paliwożerne nawet przy lekkiej nodze. Poprzednim autem było E46 2.0 benzyna traktowana tylko zerojedynkowo tzn. gaz do oporu, hamulec do oporu bez żadnego rozgrzewania silnika, cackania się czy szanowania auta. Tam było tylko odpalanie silnika i w pizdę i ogień i tamto auto paliło mniej przy takiej jeździe jak mondeo przy spokojnej jeździe ale i tak wolę mondeo.
12,0
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Uzytkuje aut od czerwca 2015 autem przejechalem 6 tys od samego poczatku wszystko monitorowanie na aplikacji kalkulator spalania oczywuscie tankowanie do pelna. Min spalanie zanotowalem jadac z katowic do poznania przy normalnej jezdzie nie przekraczajac 130km/h Normalnie auto uzytkuje na krotkich trasach 6km do pracy spalanie tylko i wylacznie z tego odcinka wynosi 13.7 a min spalanie na tym samym odcinku hamujac silnikiem delikatnie naciskajac pedal gazu wynioslo 12.5 nizej nie da rady zejsc
10,3
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
Auto posiada rewelacyjny silnik. Jest elastyczny, dynamiczny ale trochę paliwożerny. Jak zawsze trzeba go przed ostrzejszą jazdą rozgrzać ale trwa to bardzo krótko. Szybko wkręca sie na obroty i tutaj od 4000 zaczyna się zabawa. Po drobnych modyfikacjach układu wydechowego brzmi jak w rasowym mustangu. Auto nie wygląda (trochę zdradzają jego sportowe zapędy dwie rury wydechowe) na mocarnego ściganta ale potrafi ze świateł upokorzyć większość 200 konnych konkurentów. Zgodnie z hasłem turbo żyje turbo pije - mój na trasie przy 120km/h potrafi spalić 8,5l i mniej (wariant ekonomiczny), przy 150km/h = 12l. Przy dynamicznej, nerwowej jeździe udało mi się wykręcić 18l ale to traktuje jako patologię więc średnio 13-14l przy średnio dynamicznej jeździe. Najpiękniejsze w tym aucie z tym silnikiem jest jego reakcja przy 90km/h na redukcję o jeden bieg i dojście do np. 120km/h - szok. Auto zbiera się rewelacyjnie. Jeździłem wszystkimi modelami forda z każdym dostępnym silnikiem (taki konik na dniach otwartych) od 1.6PB do 2.2ON i mój 2.5T=235KM jest jak dla mnie najlepszym silnikiem. W garażu posiadam jeszcze ssaka ST220 V6 = 237KM - jednak doładowany daje więcej zabawy. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów z MondeoKlubPolska.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Hatchback