Szukaj

Informacje o Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW 2007-2014

Lata produkcji: 2007 – 2014
Segment: Klasa średnia
Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.
czytaj więcej
Powagosław
Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie. ~Powagosław
Luzacjusz
Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być. ~Luzacjusz
Produkowany od 2007 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Andrzej
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto z roku 2009 czyli koniec produkcji przed liftem silnik ma 145koni potem już więcej mocy i turbo. Ale akurat tak chciałem wolę wolnossące silniki mniej awaryjne. auto prowadzi się super w środku cicho do prędkości 130km/h potem brak 6 jest słyszalny w kabinie. mam Mińska w kombi więc kawał kufra na bagaż. Nawet ekonomicznie lata ten gigant na tracie wynik 7.8 l gazu na 100 km rewelka autostrada to już 10-11l na 100km. Części łatwo dostępne ceny nie są wysokie a części używane to już bajka poczebujesz maski felg czy cokolwiek to nie ma żadnego problemu. super auto dla rodziny i oszczędnego właściciela a wygoda super
4,8
~Bazyl
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Bardzo fajny samochód, dobrze wyposażony (mam wersję Ghia), dobrze się prowadzi, dobry komfort, jestem bardzo zadowolony, jak na razie jeżdżę rok czasu i nie miałem żadnych usterek, wymienione tylko rzeczy eksploatacyjne filtry, świece, olej, pasek osprzętu, rozrząd na łańcuchu więc odpada wymiana. Auto kupiłem z pewnym przebiegiem około 155 000 od Szweda. Instalację zakładałem po zakupie autka STAG-4 Qnext plus, działa bez zastrzeżeń. Silniczek 2.0 daje radę po mieście i w trasie, całkiem fajnie pracuje. Jedynie co mu możną zarzucić to duże spalanie, ale na LPG nie ma co narzekać, lekkiej nogi też nie mam. Zaraz po zakupie objechałem nim Chorwację, spisał się wyśmienicie! Jestem bardzo zadowolony z tego auta!
4,2
~jooras
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Mam wóz od roku, przejechałem nim jak dotąd niecałe 16 000 km. Kupiony jako poflotowy, dokładnie sprawdzony. Bardzo udane i solidne auto - wersja Silver X nie zadowoli miłośników luksusu, ale ma wszystko co potrzeba, może poza czujnikami cofania. Spalanie akceptowalne jak na pojemność silnika i masę auta. Bardzo bezpieczne i twarde jak amerykańskie wozy - miałem wypadek na autostradzie, wjechałem w kawał żelastwa zgubiony przez tira przy 130 km/h. Uderzenie było tak silne, że sprasowało stalową felgę a mimo to krytyczne podzespoły samochodu zniosły to bez zarzutu. Oczywiście było co wymieniać w zawieszeniu, ale auto jeździ nadal i na pewno nie zamierzam się go pozbywać.
Średnie spalanie dla Ford Mondeo IV Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW 2007-2014
9,1
l/100 km
10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Autko mam od sierpnia 2015 kiedy to zalozylem instalacje przy 161tys km teraz mam 213tys. Instalacje regularnie serwisuje. Nie mam z nia zadnych problemow. Spalanie jak na wielkosc samochodu jest dla mnie rewelacyjna. Srednio spala 10,5l LPG w mieszanej jezdzie. Jezdzac spokojniej mozna zejsc w granice 10l. Dosc duzo jezdze na dlugich trasach po autostradach gdzie przy 140km/h na tempomacie spala okolo 11.5l co wg mnie jest dobrym wynikiem. Na benzynie nie jezdze tyle zeby dokladnie sprawdzic spalanie ale mysle, ze obecne na stronie raporty sa miarodajne okolo 8.5l srednio. Pozdrawiam.
8,2
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Przy takich gabarytach nie mozna autu za wiele zarzucic. Auto w miescie pali ok 10-10,5 l przy w miare rownej jezdzie i bez postoju w korkach (w wiekszosci wypadkow tak sie poruszam i osiagam taki wynik). 13 l to rzadki wyjatek przy postoju w korkach. Jesli chodzi o trase, to przy szybkiej jezdzie (120-170) potrafi spalic 9,2 l. Przy odrobinie spokojniejszej jezdzie spalanie spada znaczaco do 7,2-7,8 - przykladowo trasa Łódz-Bialka (370km) - ok 4h. Na trasach gdzie jest duzy ruch i sporadyczna mozliwosc wyprzedzania (piatkowe popoludnie, niedzielne popoludnie) trasa ok 200-300 km - potrafi spalic 6,4 l, przy podobnej jezdzie ale bez przekraczania 110 km/h mozna zejsc do 6l. Jak sie bardzo postaramy to da sie zejsc ze spalaniem do poziomu 5,5-5,6 l - trzeba wtedy bardzo rozwaznie odzowac gaz i jechac z predkosciami rzedu 60-90 - mozna sprobowac, ale nie da sie tak jezdzic na codzien.
8,8
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
To nie jest ekonomiczny silnik. Poprzednie Mondeo z dieslem było super, a ten benzyniak pije i pije i pije... W akcie rozpaczy zacząłem bawić się w eko-jazdę i efekty są zaskakujące: Ja zacząłem znajdować przyjemność w płynnej i przewidywalnej jeździe, pokonywaniu tras przy minimalnym chwilowym zużyciu paliwa ( wskazania komputera), a bak nadal szybko się opróżnia. Tutaj mały komentarz: eko-jazda powoduje, że Mondeo potrafi dosłownie płynąć przy prędkości 120-140 km/h. On pokonuje dystans tak spokojnie i pewnie, tak leniwie, że jest czas złapać pasażerkę za kolano.

Usterki Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 35
Zamek tylnej klapy
  • Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 115KM 85kW od 2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Mondeo mk4, 2009 kombi. Zamek tylnej klapy raz otwieral się, raz nie otwierał. Wszystko zależało od przypadku. Pojechałem na serwis. 50 razy pod rząd otwierał. Nie stwierdzili usterki. A potem wycieczka nad morze i nie można nic z bagażnika wyciągnąć. W serwisie powiedzieli, że w grę wchodzi tylko wymiana zamka. Koszt wtedy około 400 złotych był. Do sprzedaży jeździł ok. Ale na marginesie powiem, że na mrozie zacinał się główny centralny. Od środka nie mogłem otworzyć czasami. Musiałem szybę otworzyć i zewnetrzną klamką otworzyć się. Więc Mondeo MK4 ma coś wyraźnie z zamkami. Drugiej usterki nie naprawiłem aż do sorzedazy
Skrzypiąca deska, awaria spryskiwacza.
  • Ford Mondeo IV
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 22
auto z 2010 r(czerwiec) do tej pory przejechałem 25 tys.km, po 10 tys km skrzypiąca deska rozdzielcza, awaria zamka od maski - nie można było jej zamnknąć, awaria spryskiwacza (zamarzał pomimo najlepszego płynu do -27`C), blokada wlewu paliwa - brak możliwości zatankowania pojazdu (zablokowała się przesłona w przewodzie do zbiornika) nagminnie przepaląjace się żarówki reflektorów (poprzednio w passsacie I raz wymieniłem żarówkę po 2 latach od nowości) tragiczny serwis - przy naprawie zamka połamali plastiki
1 komentarz
Ford Mondeo 2010 !!! - hałasy ze skrzyni biegów ( DWUMASA?) PROBLEM
  • Ford Mondeo IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 9
Witam. Kupiłem Forda Mondeo 1,8 tdci 125KM w salonie KAMAG PIŁA> Jestem rozczarowany tym samochodem . Chodzi mi generalnie o brzydkie ogłosy dochodzą ze skrzyni biegów. Przy wciskaniu sprzęgła na połowie wcisku jest mocne tarcie jakby coś obcierało? I to na zimnym i na cipłym silniku . Bardzo brzydkie odgłosy . Drugi problem to jak wyłanczam samochód bez sprzęgła auto gaśnie z odgłosami jakby skrzynia się rozlatywała!!! ( Miałem taki przypadek w aucie które miało ponad 250tys. kilometrów ) ale nie w nówce które ma 3500tys.kilometrów. Trzeci problem pewnie związany z tym samym . Przy jeżdżie i zmieniając biegi to są odgłosy stuków!!! Jakby luzy w skrzyni!!! A NAJLEPSZY JEST SERWIS W PILE. OCZYWIŚCIE BYŁEM I DIAGNOŚCI STWIERDZILI ŻE TEN MODEL TAK MA !!! PROSZĘ O OPINIE NA TEN TEMAT . CZy ktoś mataki problem czy nie ?? Co mam zrobić ? MOże inny serwis?? Pozdrawiam Andrzej
19 komentarzy
Ford Mondeo IV Hatchback